کد خبر: ۹۲۰۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۱ آبان ۱۳۹۱
استاندار قم در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ عنوان داشت:
پروژه منوریل قم پس از گذارندن حاشیه های بسیار هم اکنون به روز های پایانی اتمام کار خود رسیده است و بنابر گفته مسئولان منوریل قم جزو پروژه های مهر ماندگار در دولت دهم افتتاح خواهد گردید. پیریایی در خصوص این نگرانی که اگر دولت بعدی قصد ادامه پروژه منوریل را نداشته باشد کار ابتر می ماند، بیان داشت: فاز یکم که صورت بپذیرد بالاخره منوریل شکل گرفته است و ادامه ی کار، بخصوص بسمت پردیسان واجب تر می شود. چرا که انتقال جمعیت برایمان مهم است و بعید می دانم افرادی که در این مسئولیت قرار می گیرند با ادامه این پروژه مخالفت کنند.
به  گزارش پایگاه 598، پروژه منوریل قم پس از گذارندن حاشیه های بسیار هم اکنون به روز های پایانی اتمام کار خود رسیده است و بنابر گفته مسئولان منوریل قم جزو پروژه های مهر ماندگار در دولت دهم افتتاح خواهد گردید. به همین منظور خبرنگار پایگاه 598 در گفتگوی کوتاهی با پیریایی استاندار قم به بررسی وضعیت این پروژه پرداخته است.


استاندار قم با بیان اینکه پروژه منوریل به پایان دولت دهم می رسد، افزود: با بازدیدهایی که آقای محرابیان بهمراه مسئولین این کار از پروژه های مهر ماندگار قم داشتندکه در جلسه ای در این خصوص جمع بندی هم شد بطور قطعی ان شاءالله قبل از خرداد سال 92 فاز یکم پروژه منوریل قم به بهره برداری می رسد.

پیریایی در خصوص این نگرانی که اگر دولت بعدی قصد ادامه پروژه منوریل را نداشته باشد کار ابتر می ماند، بیان داشت: فاز یکم که صورت بپذیرد بالاخره منوریل شکل گرفته است و ادامه ی کار، بخصوص بسمت پردیسان واجب تر می شود. چرا که انتقال جمعیت برایمان مهم است و بعید می دانم افرادی که در این مسئولیت قرار می گیرند با ادامه این پروژه مخالفت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه پروژه دیگری جز پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز، که بسیار برایمان مهم است و تا پایان دولت به اتمام می رسد، باقی نمانده است؛ در خصوص اینکه در برخی سایت ها گفته می شود پروژه آب شیرین قم، پروژه ای است که بار ها افتتاح شده است تصریح کرد: ممکن است بخشی از آن قبلا صورت گرفته باشد یا فازی از آن افتتاح شده باشد اما انتقال آب از سرشاخه های دز بطور کامل افتتاح نشده است که ان شاءالله این کار هم اردیبهشت سال 92 صورت می پذیرد.

استاندار قم گفت: اصل انتقال آب از مجموعه حفاری تونل انجام شده و تنها سد کوچری  از مجموعه گلپایگان استان اصفهان می ماند که هم اکنون در حال گفتگو با مسئولین استان اصفهان هستیم که مشکلات موجود را برطرف کنیم. اخیرا هم در جلسه ای که با آقای محرابیان داشتیم، ایشان مشکل اعتباری مجموعه انتقال آب را حل کردند و اعلام کردند درصد عمده ای قریب به 50 درصد از اعتبار لازم را تخصیص خواهند داد.

ایشان بیان داشتند که بحث تحریم ها ضربه ای به پروژه منوریل نخواهد زد، قطعات خریده شده و هیچ مانعی بر سر راه پروژه منوریل نیست.

پیریایی در مورد ورود سازمان بازرسی به پروژه منوریل قم هم افزودند: از این بحث ها زیاد است، اما آنچه که مهم است پروژه منوریل و بطور کلی بحث تسهیل حمل و نقل از مطالبات جدی مردم است که اکنون هم در حال به پایان رساندن این پروژه هستیم. حالا ممکن است افرادی هم بحث هایی را داشته باشند که به اعتقاد بنده آنها هم با اصل منوریل مخالفتی ندارند، بنابراین مساله و مانعی در کار نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها