کد خبر: ۹۲۰۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۰ آبان ۱۳۹۱
آقاتهرانی:
یک عضو جبهه پایداری با اشاره به مسئله طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: در این موقعیت خاص راهکارهای دیگر مثل گرفتن جلسات غیرعلنی و پرهیز از کشیدن اختلافات به روزنامه ها مشکل گشاتر خواهد بود.
به گزارش مشرق، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی شب گذشته در مراسم پیشواز محرم که در حسینه اهل بیت (ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه علم آموزی بخشی از دین بوده و کسی که ادعای دین مداری می کند باید قسمتی از وقت خود را صرف آموختن کند، تصریح کرد: فردی که قصد بندگی دارد ابتدا باید راه و رسم بندگی را بداند که این یاد گرفتنی است.

وی با بیان اینکه بر طبق فتوای همه مراجع، بر انسان واجب است که احکام شرعی مسائلی که با آن درگیر است را یاد بگیرد، افزود: در روایات داریم که اگر کسی در اقتصاد فقیه نیست نباید به آن وارد شود، چون ممکن است به ربا بیفتد و در سیاست و دیگر حرفه ها هم چنین حکمی صدق می کند.

این استاد اخلاق بیان داشت: بسیاری از کسانی که وارد عرصه سیاست شده اند هنوز از برخی احکام مطلع نیستند.

آقاتهرانی با اشاره به مسئله طرح سوال از رئیس جمهور ادامه داد: متهم کردن افراد لازم نبوده و نباید طرف مقابل را به وابسته بودن به سرویس های جاسوسی نسبت داد.

وی با تاکید بر اینکه همه می دانند که اطاعت از اوامر ولی فقیه واجب است و هیچ قید و شرطی در اطاعت از ولایت مطلقه وجود ندارد، تصریح کرد: لحن تند رهبری در اعلام خیانت کسانی که تا زمان انتخابات اختلاف درست کنند را کمتر دیده بودیم که این نشان از حساسیت موضوع دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کسی نگفته رئیس جمهور اشتباهی ندارد؛ اما باید توجه داشت زمانی که او را فرا می خوانید تا در محضر عموم جواب دهد ممکن است حرفی زده شود که اسرار و چالش های درون کشور را دشمن بفهمد.
 
آقاتهرانی با بیان اینکه در هر مسئله جزیی نباید انتظار اظهار نظر صریح از رهبری داشت، گفت: ترسیم خط مشی کلی از سوی رهبری انجام شده و همه هم این توصیه ها را قبول کرده اند.

وی افزود: حرف اینجاست که در این موقعیت خاص راهکارهای دیگر مثل گرفتن جلسات غیرعلنی و پرهیز از کشیدن اختلافات به روزنامه ها مشکل گشاتر خواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به لزوم ندادن بهانه به دست دشمن از سوی مسئولان تصریح کرد: اشتباهات در مسائل بین خود انسان و خدا سریع تر قابل جبران است تا خطاهایی که در اجتماع اثر می گذارد، همانند فتنه 88 که بیشترین ضرر اشتباه برخی به مردم بی گناه رسید.

آقاتهرانی در پایان حرف شنوی از بزرگان و استفاده از تجارب دیگران را راهگشای بسیاری از مسائل دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که لیاقت شهادت را پیدا کردند با زحمات خود و زمینه سازی، خود را مشمول لطف خاص خدا قرار دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مادون قرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۲۱
۷
با منطق آقا تهرانی می توان جلوی تمام استیضاح ها و تحقیق و تفحص ها و خیلی از محاکمه های دادگستری را گرفت!
پاسخ
مادون قرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۸
۱۱
رئیس جمهور موظف است در چارچوب وظایف قانونی خود به پاسخگوئی بپردازد.
بدیهی است افشا کردن اسرار کشور در وظایف رئیس جمهور نیست.
متاسفانه جبهه پایداری آنقدر بد و زشت عمل کرده که حساسیت عمومی نسبت به این مسئله مضاعف شده و الان به یک خواست عمومی تبدیل شده.بالطبع کار پاسخگوئی رئیس جمهور نیز سخت تر شده و دیگر نمی تواند با مطایبه از جلسه استیضاح بیرون آید!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
شاید همین اسرار باعث اتفاقات اخیر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۹
۹
پس با این روحیه ای که رییس جمهور دارد از منظر شما ازاد است که هرکاری بکند ونباید مورد بازخواست قرار گیردچون ممکن است حرفی بزند که دشمن شاد شود یا به چیزهایی از اسرار کشور پی ببرد . این چه توجیهی است
پاسخ
رامين قانع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۴
۱۲
متاسفانه با وجود تذكرات متعدد رهبري و دلسوزان عده اي فارغ از غم نان و اسير بده بستان هاي سياسي و قدرت طلب كه از لطف بي بصيرتي بعضي آقايان تعدادشان هم كم نيست در پي دشمني با اصل نظام و شخص رهبري هستند.كه در اين گذار از هر موضوعي استفاده خواهند كرد چه طرح سوال چه استيضاح و چه مختل كردن اقتصاد كشور.از جمله اين افراد آقايان ... هستند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۶
۴
احمدی نژاد نباید سکوت کنه چون احتمالا خیلی از همین مصلحت اندیشی ها و تفسیر های مصلحتی قانون و به عبارتی قانون شکنی ها باعث شدت گرفتن اثرات تحریم شده .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۱۴
۳
ببخشید من درست متوجه نشدم. یعنی می فرمایید آقای رئیس جمهور خدای نکرده اینقدر دهن لق تشریف دارند که برای دفاع از خود، اسرار نظام را فاش می کنند؟؟؟؟؟ عجب !
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها