کد خبر: ۹۲۰۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۲۰ آبان ۱۳۹۱
چهار تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی،بسیج دانشجویی،جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی مستقل دانشگاه زابل به همراه ده ها تن از دانشجویان این دانشگاه از رییس قوه قضائیه کشور درخواست رفع فیلتر سایت زاهدان پرس را کردند.
به گزارش مشرق، دانشجویان دانشگاه زابل با امضای طوماری به ریاست قوه قضائیه ضمن اعلام حمایت از پایگاه خبری و تحلیلی زاهدان پرس خواستار رفع فیلتر این سایت شدند.
در بیانیه این طومار که به امضای چهار تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی،بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی مستقل دانشگاه زابل نیز رسیده آمده است:

"بسمه تعالی

ریاست محترم قوه قضائیه، آیت الله محمد صادق لاریجانی

جای بسی تعجب است که در دهه چهارم انقلاب- دهه پیشرفت و عدالت- شاهد ذبح عدالت در حوزه رسانه ای هستیم و سایت ارزشی زاهدان پرس که در افشای ماهیت پلید نظام سلطه و استکبار و ایادی آن در داخل کشور و همچنین جریان منحرف وهابیت نقش مهمی داشت، توسط مسئولین قضایی استان فیلتر می شود!! اقدامی که باعث شده حتی جریان  های  معاند فرامنطقه  ای نظیر سرویس جاسوسی دولت انگلیس((MI6 وگروه خبری العربیه هم از آن استقبال کنند!

قطعا این رویه دل مردم شریف و ولایت مدار استان سیستان و بلوچستان و حامیان آرمانهای امام و انقلاب و رهبری را به  درد آورده است.

تشکلهای دانشجویی دانشگاه زابل(جنبش عدالتخواه دانشجویی،بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی مستقل)و دانشجویان دانشگاه زابل،ضمن محکوم نمودن فیلتر این سایت ارزشی،حمایت خود را از رسانه های مطالبه گر انقلابی استان اعلام نموده و خواستار رفع فیلتر سایت زاهدان پرس هستیم.

من الله توفیق"

گفتنی است پیش از این شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان، جامعه اسلامی دانشگاه های زاهدان و جوانان و دانشجویان بسیجی اهل سنت و شماری از سایت های طوایف بلوچ خواستار رفع فیلتر این سایت و دلجویی مسئولین از دست اندرکاران این سایت و پاسخگویی به سوالات دانشجویان شده بودند.

لازم به ذکر است پایگاه خبری و تحلیلی زاهدان پرس به دستور دادستان زاهدان از چند روز قبل فیلتر شده است.
 
انتقاد رییس هئیت مدیره خانه مطبوعات ایران از فیلترینگ زاهدان پرس
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران درباره مسدود شدن سایت خبری «زاهدان پرس» گفت: این روزها در بعضی از سایت‌ها دیده‌ایم که خبر مسدود شدن سایت خبری «زاهدان پرس» منتشر شده که این امر باعث تأسف است.

کاظم‌پور ادامه داد: جزئیات دلایل برخورد با این سایت توسط دست‌اندرکاران ارائه نشده اما آنچه مسلم است این سایت ثبت شده و به صورت قانونی در فضای رسانه‌ای کشور و وزارت ارشاد وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر این سایت رفتاری هم داشته که خارج از ضوابط قانونی بوده باید طبق قانون به آن تذکر داده می‌شد نه اینکه در مرحله اول مسدود بشود.

به گفته رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران این اتفاق در شرایطی افتاده است که استان مرزی سیستان و بلوچستان درگیر مشکلات خاص خودش است و شبکه‌های جاسوسی خارج از کشور و کسانی که در واقع تلاش می‌کنند بین برادران شیعه و سنی فاصله بیاندازند و ترویست‌هایی که توسط سرویس‌های جاسوسی خارج از کشور حمایت می‌شوند فعالیت‌های گسترده‌ای دارند.

وی ادامه داد: عجیب است کسانی از دسترس مردم حذف می‌شوند که بیشترین تلاش را در این راستا انجام داده‌اند. دست‌اندرکاران این سایت همیشه سعی کرده‌اند به مسائل اساسی نظام بپردازند و دفاع جانانه‌ای از نظام کرده‌اند و جزء ارزشمند‌ترین دست‌اندرکاران رسانه‌ای کشور هستند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران ادامه داد: انتظار می‌رود از اینگونه افراد که در استان محرومی مثل سیستان و بلوچستان هستند حمایت شود نه اینکه برخوردی شود که در این سرمای رسانه‌ای نا امیدی به جای فعالیت بیشتر حاکم شود.

وی ادامه داد: وظیفه رسانه این است که بیشتر به مشکلات استان بپردازد و تلاش رسانه‌‌هایی مثل زاهدان پرس تلاش جهادگونه در همین زمینه بوده است.

کاظم‌پور ادامه داد: مسئولان این سایت بارها مورد تهدیدهای جانی قرار گرفته‌اند و از امنیت طبیعی هم برخوردار نیستند لذا به جای حمایت از اینها نباید کاری کرد که باعث خوشحالی دشمنان شود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها