کد خبر: ۹۱۹۵۰
زمان انتشار: ۰۷:۰۴     ۲۰ آبان ۱۳۹۱
معاون وزير خارجه روسيه تاكيد كرد كه با توجه به اتمام انتخابات رياست جمهوري آمريكا، دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 بايد هر چه سريع تر برگزار شود.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «نووستي»، «سرگئي ريابكوف» روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران تاكيد كرد كه بعد از پايان انتخابات رياست جمهوري در آمريكا ديگر دليلي براي به تاخير افتادن دور كامل مذاكرات نمايندگان ايران و كشورهاي گروه «1+5» در خصوص برنامه هسته اي اين كشور وجود ندارد.
ريابكوف گفت: ما بار ديگر در مورد ضرورت آغاز سريع دور بعدي اين مذاكرات به شركاي غربي خود گوشزد كرده و از آنان خواهيم خواست تا هر چه زودتر به اين موضوع بازگردند.
اين ديپلمات بلندپايه روس همچنين يادآور شد كه ما در تماس با همتايان ايراني خود نيز بر ضرورت اين مسئله تاكيد خواهيم كرد.
نماينده روسيه در گروه 1+5 افزود: اكنون هم مقامات تهران و هم ديگر پايتخت هاي جهان مي دانند كه چه كسي سياست خارجي آينده دولت آمريكا را رقم خواهد زد و مواضع واشنگتن در اين زمينه مشخص است، بنابراين اكنون لازم است تا دست از حرف زدن برداشت و دست به عمل زد.
لازم به يادآوري است، شركت كنندگان در سومين دور مذاكرات ايران و گروه «1+5» كه در تاريخ هاي 19 و 18 ماه ژوئن گذشته (خردادماه سال جاري) در مسكو برگزار شد، در خصوص ادامه گفت و گوها به توافق رسيدند. دور نخست اين مذاكرات (14 آوريل) در استانبول و دور دوم آن (24- 23 ماه مه) در بغداد برگزار شده بود.
تمامي اين مذاكرات به دليل وجود اختلاف در مواضع طرفين بدون داشتن نتيجه مشخصي در خصوص راه حل مسائل مربوط به برنامه هسته اي ايران به اتمام رسيد. پيش از اين مذاكرات ايران و نمايندگان 5 كشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان براي مدت بيش از يك سال متوقف شده بود.
اواخر شهريورماه سالجاري نيز ديدار دوجانبه اي ميان جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان و كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در استانبول تركيه برگزار شد كه پس از اين ديدار طرفين اعلام كردند دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 بر مبناي نتيجه مذاكرات كارشناسي 13 تيرماه سال جاري كارشناسان دوطرف، برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها