کد خبر: ۹۱۸۵۴
زمان انتشار: ۰۱:۲۰     ۱۹ آبان ۱۳۹۱
مشرق، با توجه به اینکه چندی است به دنبال وصول طرح سؤال از رئیس جمهور و مسائل پیش آمده میان دولت و مجلس، جنجال ها و حاشیه هایی پیرامون این موضوع به وجود آمده است برنامه «دیروز امروز فردا» میزبان مناظره علی مطهری (موافق طرح سوال) و علی اصغر زارعی (مخالف طرح سوال) بود.



مطرح شدن این با موضوع «تعلل دولت در خصوص نوسانات بازار ارز» و «برخی واردات بی رویه»   که 76 نماینده پای این طرح را امضا کردند.

در حالی است که توجه به آرامش و حفظ وحدت میان مسئولین نظام و پرهیز از تفرقه و جنجال از موضوعاتی هستند که از مسائل اصلی نظام محسوب می شوند و نمایندگان مخالف طرح سوال به صورت علنی در مجلس شورای اسلامی آن را باعث بروز برخی حواشی و صدمات نامطلوب می دانند.

اهم این مناظره با موضوع «طرح سئوال از رییس جمهور»، در پی می آید:

مجری برنامه: حق را برای خود محفوظ می دانم که هر جا مناظره از چارچوب خارج شد، وارد شده و تذکر بدهم.
مطهری (در پاسخ به چرایی طرح سئوال) : این طرح نباید به صورت تابو شناخته شود. نماینده مجلس باید پاسخگو باشد در قبال مردم و از حقوق آنها دفاع کرد. نباید باید به عنوان رابط میان ملت و دولت، این سئوال را مطرح کرده و پاسخش را بگیرد . به نظر من باعث می شود یک تخلیه روانی در جامعه صورت گیرد و این، یک سوپاپ اطمینان است. در این مسیر، طبعآً راه حل هایی ایجاد می شود.
زارعی: این جژء افتخارات جریان اصولگرایی است که انقدر شفاف و با فضای باز، باعث سئوال از رییس جمهور شده اند. د ر دولت های قبلی کمتر چنین فضایی وجود داشت، حتی وقتی که دولت و مجلس با هم همسو بودند. این که می گویند امروز طرح سئوال می کنیم یا فردا ، باعث مشکل می شود. دفعه قبلی هم می گفتیم که طرح سئوال نه اینکه فایده ای ندارد، بلکه نفعی هم ندارد. قرار هم نیست هر سئوالی کردیم، جوابی بگیریم و همه هم قانع شوند.
مطهری: برخلاف نظر آقای زارعی، سئوال مجلس هشتم از رییس جمهور مفید بود و بسیار برکات داشت. آنجا ما ده سئوال مطرح کردیم که در مجموع، آقای احمدی نژاد اعتراف کردند که در 5 مورد قوانین را رعایت کردند و خیلی موارد هم جواب ندادند. مثلاً ایشان گفتند که اگر طرحی توسط مجمع تصویب شود آن را اجرا نمی کند، این باعث می شود مردم حقیقت را بدانند.
وزیر اقتصاد گفتند که از نظرحقوقی نباید در مورد مسائل ارزی پاسخگو باشدد و نمی تواند پاسخگو باشد. ایشان هم نشانی آقای رییس جمهور را می دادند. طبیعی است که ذهن نمایندگان به طرح سئوال از رییس جمهور برود. نوسانات شدید قیمت ارز در شهریور ماه، خیلی بالا گرفت و باعث کاهش ارزش پول ما شد و این به این معن یاست که دارایی مردم تقسیم بر سه شد. طبیعی است که این سئوال را ما مطرح کنیم.
ما می خواهیم بدانیم این ماجرا صرفاً آثار تحریم هاست یا تعلل ها و سوء تدبیرها هم هست؟
مجری: آیا تنها راه، سئوال از رییس جمهور است؟
مطهری: مردم باید در جریان امور قرار بگیرند ، وقتی شما مشکلات را برایشان می گویید مردم بهتر همکاری می کنند.
زارعی: هیات رییسه در این زمینه خوب عمل نکرده، اعلام وصل عجولانه بوده و مطابق آیین نامه هم هیات رییسه نباید این کار را می کرد. البته من موافق اصل این مناظره نیستم...آیا در حال حاضر، چنین کاری به مصلحت است؟ ما نمی دونیم سوء مدیریت هم هست؟ نمی دانیم تحریم هم هست؟ طبیعی است ... یکی گفته 15 درصد تحریم است بقیه اش سوء مدیریت. دولت هم می گوید نه همه آن تحریم مشکل است. اقای رییس جمهور، مصاحبه ای کرد و فردا چه بلایی سر بازار آمد؟ منم موافقم با حل مشکلات، اما نمی خواهیم مشکلات بیشتر شود و مردم اذیت شوند.
آقای مطهری گفتند طرح سئوال اول از ریییس جمهور خیلی خوب بود، در حالیکه باعث شد از اول، دولت با مجلس مشکل داشته باشد و دلخور باشد. اگر قرار است کشور را با هم اداره کنیم، نبایدب ه صورت یکدیگر چنگ بزنیم.
مطهری: من این صحبت ایشان را قبول ندارم که ما تشکیک داریم در این قضیه. اگر ایرادی به هیات رییسه وارد باشد این است که چرا هیات رییسه پس از یک هفته، پاسخ نماینده رییس جمهور، باز هم پس گرفتن امضاها را قبول کرد. چون صریح آئین نامه است که این کار غیرقانونی است. یعنی پس از یک هفته، امکان لغو سئوال وجود ندارد. ما می دانستیم که استاندارها پس از ابلاغ سئوال، به نمایندگان فشار می آورند، هیات رییسه اما ارفاق کرده به دوستان، باز هم پس گرفتن امضاها را قبول کردند و باز هم از حدنصاب نیافتادند.
یک انتقادی که به اقای زارعی و دوستانشان دارم، می توانند توصیه کنند که امضاها را پس بگیرند . و اینکه بیایند نظرشان از صحبت های رهبری را به رهبری نسبت دهند کار درستی نیست. آمدند و گفتند که ما از نظر آقا اطلاع داشتیم.
مجری: لطفاً در مورد نظر رهبری و این مسائل لطفاً صحبت نکنید! 
زارعی: هیات رییسه اعلام کرد تا یکشنبه هفته کاری، می توان امضاها را پس گرفت (که هفته قبلی به دلیل سرکشی به حوزه های انتخابیه ، نمایندگان تهران نبودند)
رییس قوه مجریه می زند که من می خواهم اوین بروم، دیگری می گوید شما متوهم هستید...رهبری تشر زدند که این چه وضعیتی است؟ نمایندگان آمدند گفتند اقا مطلبی فرمودند فضا را تغییر داده است. دوستی در هیات رییسه آدرس غلط به من داد، و گفت فلانی دوباره امضا کرده است. آقای مطهری قبلاً جایی امضاها را ذخیره کرده بودند و با عجله گفتند که امضاها شده 77 تا. چگونه شمارش کردند؟ 
این تفسیری که آقای مطهری کردند و گفتند تبصره دو، حاشیه است، اشتباه است. من و بذرپاش 1 ساعت در دفتر آقای لاریجانی نشستیم اما گفتند ایشان پشت میزشان نیستند.
مطهری: ایشان می گویند برخی امضاها برای سه ماه قبل بوده، اما نهایتاً از 20 شهریور شروع شده که می شود 2 ماه (نهایتا) ... اطلاعات ایشان کامل نیست. ما شنیده بودیم که معاون پارلمانی دولت برخی امضاها را پس گرفته بودند. 
یک مسئله ای که مشکل اساسی در بین برخی ما اصولگرایان است. نوعی برداشتی است که ما از اصل ولایت فقیه داریم. به جای تبعیت از ولایت فقیه داریم نیت خوانی می کنیم. که نیت خوانی بر اساس نظر و منفعت شخصی است. در حالیکه ایشان می گویند من حرف پنهانی ندارم. یک نماینده گفته، رهبری مخالف سئوال هستند اما مصلحت نمی دانند بگویند، ما هم می توانیم بگوییم ایشان موافق طرح سئوال هستند اما مصلحت نمی دانند بگویند!
در باره اصل ولایت قفیه، اگر مردم تصور کنند اصل ولایت فقیه همان تصوری است که شما دارید، واقعاً پاسخ قانع کننده ای در آن دنیا دارید؟ ما داریم با اصل نظام بازی می کنیم.
زارعی: من صحبت های ایشان را اصلاً تایید نمی کنم. وقتی رهبری صراحتاً می گویند هر کسی فضای جامعه را نگران بکند، رفتار او قابل قبول نیست. 
سئوال مجری: در این مسئله که بسیار مهم است (سئوال از رییس جمهور) ، آیا این دقت ویژه ای از مجلس می زلبد یا خیر؟
مطهری: قطعاً می طلبد. اگر شما به سئوال مجلس هشتم رجوع کنید که ما در کمال ادب سئوال کردیم. من گفتم که ما باید احترام رییس جمهور را حفظ کنیم اینکه ایشان حفظ نکردند بحث دیگری است. 
اینکه اقای زارعی می گویند که نقل قول از رهبری نکردند اشتباه است، بارها آمدند پیش ما و گفتند که نقل قول خصصوی از رهبری در این مورد دارند.
مجری بار دیگر مانع شد و گفت در این مورد صحبت نکنید.
مطهری: این صصحبت های خود رهبری در کرمانشاه هستند. ایشان می گویند رهبری یک مسئولیت کلان ارزشی است، دخالت در کارها هم نیست، وقتی برخی می گویند فلان کارا را نظر رهبری انجام می شود نه اینطور نیست همه برای خود مسئولیت مشخصی دارند. در همه اینها نه می تواند دخالت کند، نه حق دخالت دارد و نه قاد راست دخالت کند. خیلی از تصمیمات اقتصادی ممکن است رهبری مخالف باشند اما وارد نمی شود. 
ایشان تاکید دارند که من دخالت نمی کنند اما این دوستان ما از یک کلام ایشان، هزار چیز معنی می کنند که درست نیست.
نمی شود به خاطر این صحبت های دوستان ما، تمام وظایف را رها کنیم و نه سئوال و نه استیضاح و نه هیچ چیز دیگر نمی شود که وظایف را رها کرد. رهبری همیشه صیحت می کنند. من صحبت های ایشان را دقیق مطالعه کردم هرگز چنین چیزی استنباط نمی شود. اساساً چه ربطی دارد طرح سئوال به این مسائل.
سئوال می کنم اقای زارعی، اساساً چرا نسبت به معیشت مردم بی تفاوت هستید؟ اگر نماینده مجلس نسبت به معیشت بیکار باشد چه می کند؟ پرسیدم از آقای کوثری می شود در خیابان راه برویم با این گرانی ها که پنیر 3 هزارتومانی شده 13 تومان، ایشان گفتند نمی شود، چون سه متر سه متر جلوی ما را می گیرند.
مجری این بار هم مانع صحبت های مطهری شد و گفت باید در چارچوب صحبت شود
زارعی: ما نگفتیم رهبری این حرفها را زندند، ما گفتیم رهبری در مورد اختلاف نظر صحبت کردند ، دقیقا مصداق این طرح است. اتفاقات نباید باعث هیاهوی رسانه های بیگانه شود. شما ببینید این طرح سئوال باعث چه هیاهو و سئءاستفاده ای شده؟ ما کی رو خوشحال می کنیم. ما الان در شرایطی هستیم که باید اختلافات را حل کرد. آقای مطهری گفتند اگر نمی شود طرح سئوال را مطرح کرد باید مجلس را تعطیل کرد، یعنی چه؟ یعنی باید مجلس های قبلی که این کار را نکردند هم تعطیل می کردیم؟! 
الان یک رقابت سیاسی است، ما داریم با استدلال صحبت می کنیم. ما صحبت های رهبری را "نص" می دانیم. ایشان نصیحت کردند. 
نکته دوم این است که می گویند ما بحث معیشت مردم را چرا پیگیری می کنیم؟ اینگونه نیست، من همواره در این جلسات اقتصادی هستیم. کی می گه با بی تفاوت هستیم؟ 
اقای مطهری را دارند صف کشی می کنند. با نسبت هایی که به من می دهند می خواهند نتیجه گیری کنند.
مطهری: اتفاقا اگر شما نگاهی به این قضیه بیاندازید، می بینید که عمدتا نماینده هایی که امضا کردند سیاسی نیستند و نماینده شهرستان ها هستند. اینکه می گویند من گفتم مجالس قبلی هم باید تعطیل می شد، چه ربطی دارد؟ خب تاحالا ما مگر همچین دولتی نداشتیم، اینکه بگوید ما قانون را قانون نمی دانیم و اجرا نمی کنیم.
می گویند اختلافات را علنی نکنید، مگر ما اختلاف داریم؟ یک جاهایی قانون اجرا نشده و ما باید سئوال منیم از وزیر یا استیضاح کنیم. مگه ما سر نظام با هم اختلاف داریم، همه قبول دارند نظام را. چرا انقدر می ترسیم؟ چرا انقدر نظام را یک موجود متزلزل می دانیم؟ آی آی مواظب باشید نظام دارد از بین می رود، نظام خیلی محکم است ، همه اصل انقلاب را قبول دارند، با یک پاسخ از رییس جمهور که نظام متزلزل می شود، بشینیم در پستو مشکلات را حل کنیم، خب شما که رییس جمهور را می شناسید اصلا گوش نمی کند به این چیزا.
مجری باز هم مانع شد و در مورد وقت صحبت کرد
مطهری: بگذارید من حرفم رو بزنم و وقتم هنوز تمام نشده است. مرغ آیا به تحریم مربوط است؟ این ها نشان می دهد که بی تدبری است؟ یا استفاده از ارز مرجع برای واردات خودروهای لوکس، این نشان می دهد که اصلاً برنامه ای نداشته دولت.
زارعی: اصلاً فرض کنیم رییس جمهور آمد و گفت منمقصرم یا مجلس گفت ما قانع نشدیم و برود به قوه قضاییه، آیا مشکلی حل می شود؟ بدتر از این قرار است انجام شود؟ کی گفته با طرح سئوال مشکل حل می شود، اوضاع را 
این چه ادبیاتی است شما دارید؟ در پستو حل کردن مشکلات یعنی؟ این چه وضع صحبت کردن است؟ پستو شامل آنهایی است که موضوع دانشگاه آزاد را در پستو حل کردند.
مجری: خواهش می کنم در این مورد صحبت نکنید
مطهری: این طرح باعث می شود که مردم بفهمند مجلس یک موجود منفعل نیست. جناب آقای زارعی می رفمایند ما چه کردیم در مقابل دولت؟ همین چند روز پیش، فوریت عدم اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، در شرایط بد کشور را تصویب کردیم. باید بگذاریم ثباتی در بازار ارز انجام شود و بعد این کار را کرد.
در مورد دانشگاه آزاد، اصلا ًان موقع نظر رهبری مشخص نبود و اصلاً مربوط به دانشگاه آزاد نبود مربوط به دانشگاههای غیرانتفاعی بود. آمدند جنجالی راه انداختند این دوستان، به رییس مجلس توهین کردند . خود اقای لاریجانی سر این قضیه بیشتر از همه زحمت کشید و اساسا آن هم برای مجلس هفتم بوده نه مجلس هشتم.
نباید از پاسخگویی فرار کنیم، من نمی فهمم این حرفها را که می خواهند با این طرح، کار سیاسی کنند!
زارعی: ما حرفمان این است که مصلحت نیست، فقط یک سری محدود از دوستان ما در مجلس فکر می کنند مشکلی پیش می آید، چطور چنین فکر می کنید؟ رزق و روزی مردم پس از سخنرانی رییس جمهور بدتر نشد؟
نکته دوم ، حواشی سئوال است، من صحبت های آقای مطهری را می خوانم که گفته اند: آقای مطهری بیاید ناگفته ها را بگوید. این چه ححرفی است؟ چه ناگفته ای؟ یکی دیگر گفته که "این دفعه دیگه اون دفعه نیست" این دیگر کت درآوردن است.
فرمایش رهبری رانصیحت قلمداد نمی کنیم ، این نظر ما با آقای مطهری متفاوت است. ایشان یک برداشت دیگر می کنند. البته اقای مطهری اطلاعات تاریخیشان بیشتر است، در جنگ احد وقتی گفتند حضرت علی تنگه را مواظبت کنید، همه ول کردند رفتند ، کفتند آنکه پیامبر گفته برای صحبت بود....چرا ما باید با صحبت های رهبری اینطوری برخورد کنیم؟ اگر قبول داریم که رهبری، کسی که به تمام اطلاعات نظام اشراف دارد، در جایگاهی است که اگر برخلاف ایشان عمل کنیمف قطعاً عاقبت به خیری نیست.
مردم می پرسند که این چه کاری است یم کنید، دیگر بحث گرانی را نمی کنند؟
مطهری: این تعامل با دولت که ایشان می فرمایند ، ما از این تعامل چه خیری دیدیم؟ مگر در قانون هدفهمندی با چه خیری دیدیم؟ اینها استاد تعامل و جوشکاری هستند، مجلس می آید کار می کند بعد رییس جمهور می گوید دست مرا باز بگذارید ، و بگذارید من کار خودم را بکنم...تعامل مدنظر رهبری 
سخنان رهبری تنش زاست، اینکه می گویند فلان نهاد مقصر است، خب باید رسیدگی شود... یا اینکه چون ایشان آدم جسوری است نباید سئوال کنیم و باید عقب نشینی کنیم، این خیلی حرف بدی است؟ بعد می گویند دارید حاشیه درست می کنید، کی داره حاشیه درست می کند؟ طرحی سئوال شده
شما به خاطر آقایانی که در سال 88 دولت را متهم به تقلب کردند آنهمه سروصدا کردند، حالا خودتان هم دارید هیات رییسه را متهم به تقلب می کنید؟ 
می گویند مجلس دکور است، ما داریم یک نمایش دموکراسی می دهیم، همه چیز را از رهبری می پرسیم و بعد عمل می کنیم، اصلاً مجلسی نیست همه چیز را باید سئوال کرد. این کار ضربه به رهبری و نظام است.  
ما هی می خواهیم بگوییم مجلس مستقل است و خودش کارش را می کند ، مگر در موارد اضطراری مثل قانون مطبوعات در مجلس ششم که رهبری  وارد شدند و حق هم داشتند و اختیارش را دارند، اینها می خواهند بگویند تمام کارهای مجلس با نظر رهبری است
زارعی: ما داریم قانع می شویم به تبعات منفی، باید یک نفعی و سفره مردم داشته باشد، اما ندارد. از عمر دولت هم که چیزی نمانده...جلسه ای هم دیگر با دولت نداریم، چون همه پل ها خراب شده است و همه علیه هم صحبت می کنند. این رفتار قابل قبول نیست.
ریاست محترم مجلس، یک جلسه غیرعلنی مطرح کردند . من همانجا گفتم نمی شد در یک جلسه غیرعلنی برگزار کنیم؟ ما می گوییم اولویت بندی و مصلحت چه می گوید؟ باید بین بد و بدتر بد را انتخاب کنیم. ما اولویت نداریم، الان خود دولت با مجلس یک تیم درست کرده و دارد کار می کند، باید این تیم ها بیشتر شود. 
من کسی هستم که اگر کسی در مجلس کار غیرقانونی کرد، به او سیلی زدم! البته کار خوبی نکردم! 
مطهری: ما دیگر فرصتی نداریم؟
مجری: از شما شروع شد و با آقای زارعی باید تمام شود.
بخش اول
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
UNITED STATES
۰۱:۳۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۴۳
۴۰
در مناظرهء آقای مصلحت! که به نمایندگی از دولت حضور پیدا کردند با آقای مطهری؛ مردم جانب آقای مطهری را گرفتند.و این در نظر سنجی صورت گرفته از طریق برنامه بخوبی پیدا بود.
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
ذلت رو خوش کن به نظرسنجی برنامه. اصلا میدونی چرا عوامل برنامه دیروز امروز فردا یا پس فردا نتایج نظرسنجی رو به درصد اعلام می کنن و هیچوقت تعداد شرکت کنندگان در نظرسنجی رو نمایش نمیدن؟ چون از تعداد کم بینندگان برنامه خجالت میکشن . برنامه این هفته هم که مشخص بود نتیجه نظرسنجی با اختلاف بالا به نفع مطهری میشه. تو هفته ای که گذشت صدها سایت ضد دولتی که بیشتر کاربرانشون هم مخالف دولت هستن داشتن با آب و تاب فراوان برنامه این هفته رو با حضور علی مطهری تبلیغ می کردن. یک هفته ست آماده باشید برای این برنامه. حالا دلتون رو خوش کنید به این چیزها تا 24 خرداد 92
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
من به گزینه یک رای پیامک فرستادم و دلیلش دیده موافق مطهری نبود بلکه بعد از این مچ گیری دوستان مطهری نظرم بر این است که رئیس جمهور فرصتی پیدا کند تا بیان کند ضعف برخورد قوه قضاییه را با اخلال گران ارز را نبود و نیز نبود قانون مناسب از طرف مجلس را و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
آراء مردم رو به نفع خودت مصادره نکن!
خیلی از طرفداران رئیس جمهور میگن ایشون اتفاقا باید بیاد و قاطعانه جواب مطهری رو بده و اونو مثل دفعه قبل مات کنه
ناشناس
SWEDEN
۱۴:۱۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
کی گفته زارعی نماینده دولت است؟ من تعجب می کنم از این بازی مسخره که انگار یک عده را بی انگیزه به عنوان وکیل تسخیری دولت دعوت می کنند اما خودشان هم می دانند که امثال حداد عادل و همفکرانش اصلا موافق دولت نیستند فقط می خواهند وجهه خود را نزد رهبری حفظ کنند.
اگر دکتر داوری دعوت شده بود هم می توانست کسی این چنین حرفی را بزند؟ یا مثلا ثمره هاشمی؟
از اینها گذشته دعوا بین دو سمت مجلس است. خیالتان راحت باشد که همه عناصر جریان انحرافی! را رد صلاحیت کردند. حالا چرا و به کدامین مدرک ؛ بماند.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۵:۲۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
به هر حال این عده ای که در نظر سنجی شرکت کردند و طرفدار پاسخگوئی احمدی نژاد هستند، مسلما طرفدار جبهه پایداری نیستند!
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۶:۰۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
به هر حال در نظر سنجی از هر دو گروه شرکت کردند. و باید تناسب بین آراء هر دو گروه را دید.
/ این یک نمونه آماریه خوبی بود.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۶:۰۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
این نظرسنجی نبود، پوز زنی بود!
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
خوب ...جون این می خوای ضایع شی اون دفعه نزد تو پوزتون
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
نه اجنبی جون. پوززنی واقعی مال انتخاباته. اونجاست که همه تو صحنه هستن و حال یه سری گرفته میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اولا این مناظره ها ، مناظره ی مخالفان دولت درمورد دولت است .
دوما بنده و خانواده ام به عنوان حامیان دولت احمدی نه این برنامه ها را نگاه میکنیم نه در نظرسنجی هاش شرکت میکنیم بنابراین چندان به آمار نظرسنجی ها دلخوش نباشید .
سوما خیلی از حامیان رئیس جمهور از جمله من هم خواستار سوال هستن
چهارما سخنگوی دولت ما شخص رئیس جمهور است حالا اگه جرات دارید باهاش مناظره بذارید ..
محمد
UNITED STATES
۰۱:۴۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۳۴
۳۶
وزن جبهه پایداری در انتخابات مجلس بخوبی مشخص شد.مردم ترمز این جریان تندروی احمدی نژادی را کشیدند.
بهتر است آقای زارعی به این نکته توجه کند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
والبته وزن مدافعان مطهری و اصلاح طلبان اظهر من الشمس بود
ناشناس
SWEDEN
۱۴:۱۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
بزرگترین مغالطه این است که عده ای باور کرده اند جبهه پایداری حامی احمدی نژاد است. حال آنکه این افراد اصلا همان کسانی هستند که به بهانه انحراف از احمدی نژاد جدا شدند. در هیچ از مناظرات صداو سیما هرگز افرادی نظیر معاونان رییس جمهور ، وزرا و یا حتی افرادی نظیر داوری و شریف زاده را دعوت نمی کنند. چرا؟
جهت اطلاع
UNITED STATES
۰۱:۴۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۴۰
۹
جهت اطلاع آقای مطهری باید بگویم:
بدون شک یگانه حامی احمدی نژاد و سیاست های او در طول این هشت سال شخص مقام معظم رهبری بوده است.آیا شما این را نمی دانید؟
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۵:۱۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اگر عبارتی که در پست بالاتر با عنوان جهت اطلاع آورده شده را بپذیریم:
"بدون شک یگانه حامی احمدی نژاد و سیاست های او در طول این هشت سال شخص مقام معظم رهبری بوده است.آیا شما این را نمی دانید؟ "
الان شما چطور مدعی می شوید که : "احمدی نژاد به تنهائی مردم را به خاک سیاه نشانده" (!؟)
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
در پاسخ ببه پاسخ دهنده:
شما اگه معنی اینکه 180 کشور تحریم درجه اولت میکردند رو میفهمیدی نمیگفتی احمدی نژاد به خاک سیاه نشونده +اینم از وضعیت بعضی مجلسیهامون که از پشت سر رئیس جمهور رو میزنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
یعنی احمدی نژاد خیلی مدیره؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
مجید دلبندم؛ ما قبل از دولت احمدی نژاد در گندم خودکفا شده بودیم. الان تبدیل شدیم به وارد کننده گندم.... قیمت مرغ و خیلی چیزای دیگه ربطی به تحریم نداره... به عرضه ربط داره!!
احمد67
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
کاملا مخالفم.
1-حضرت اقا از تمامی روسای جمهور داع کردند.
2-هنوز دلیل خانه نشینی احمدی مشخص نشده.
3-خود رهبری هم گفته اند هیچ گاه در کار قوا دخالت نکره اند
اقای
مردم
UNITED STATES
۰۱:۵۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۳۱
۲۰
نظرسنجی صدا و سیما در این برنامه، بخوبی وزن جبهه پایداری را مشخص کرد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اشتباه نکن مردم در پی کسب آگاهی هستند وزن جبهه پایداری در انتخابات مشخص می شود نه در یک نظر سنجی که بر مواضع خاصی و..
مردم هیچ گاه خطی عمل نکردند مردم اسلام را امام و رهبری را می خواهند مردم به شعارهای رئیس جمهوری رای دادند
به دفاع خاتمی از آزادی قانون گرایی دموکراسی رای دادند گرچه او در عمل به هیچ کدام از این شعار هایش پایبند نبود همه دیدیم محمد خاتمی چگونه با دموکراسی و رای مردم مخالفت کرد و با دیکتاتور منشی با جمهوریت نظام تاخت او شعار آزادی مخالف داد ولی هیچ مخالفی را تحمل نکرد و...
مردم اگر جبهه پایداری را دوست دارد به خاطر شعار هایش هست دشمنانشان نیز این را خوب می دانند ولی اگر روزی مردم دیدند شعارهای جبهه پایداری با عملشان نمی خوانند اینها را مثل خاتمی مثل هاشمی احمدی نزاد کنار خواهند گذاشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
وزن کشی رو تو انتخابات انجام میدن نه با پیامک!
کدخدا
UNITED STATES
۰۱:۵۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۴۸
۲۶
آقای زارعی! اداره کشور در عصر حاضر با کدخدا منشی امکان پذیر نیست.
مردم سوالات جدی دارند و رئیس جمهور موظف به پاسخگوئی است.
پاسخ
مهران نعمتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اداره کشور کداخدامنشی نیست . تمام نمایندگانی سئوال از رئیس جمهور را دارند حق قانونی شان است ولی سئوالی دارند که جوابشان را می دانند و این دستور و خواسته آقای ه.ر.. است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
فقط 40 نماینده (دوستان مطهری) هستند که سوال دارند
احمد67
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
لطفا کد خدا منشی رو تعریف کنید.
در ضمن احمدی نژاد که از همه بیشتر پاسخگو بوده و صادق با مردم
همه به صداقت زیادش عیب میگیدند
یا علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۳۳
۴۷
استدلالهای زارعی منطقی تره
پاسخ
فرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۴
خود این بحث همان اختلافی است که مصداق سخنان رهبری است که سوال بشود و یا نشود.و امثال آقایان مطهری از همه ی زوایای کارر در حال بهره برداری هستند.چه برسد به خود سوال که اختلاف کبیره است. روز سوال از رئیس جمهور هم روزی است که می آید و می رود.جنجالهایش نیز هم. بحث مورد نظر یک موردش ، نوع پاسخگویی احمدی نژاد است . ولی قضیه یک سردیگرهم دارد: حق هایی که احمدی نژاد دارد و بعضا توسط مجلس،مصلحت، صداو سیما و... زیر پا له شد و به وی یا فرصت پاسخگویی داده نشد و یا در مقاطعی به مصلحت نبود. اما حالا که خودتان (مجلس) مب خواهید تنش بیافرینید ، باید جواب هم بشنوید . چه کار به عدم کفایت بکشد و چه نکشد.چه کسی است که بگوید در مملکت این مشکلات وجود ندارد. با این حال دعا می کنم حرف زراخان به بار بنشیتد و روز سوال برسد. امیدوارم اینبار احمدی نژاد(باهمه ی خدمات و اشتباهاتش)، با شوخی و بذله گویی از حق خویش نگذرد و .... این را هم در کارنامه ی ننگین تاریخی خود بوجود بیاورید تا بفهمید که این کار خودش چقدر تورم زاست و آنگاه متر به متر گریبانتان را می گیریم....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۱۹
۱۶
آقای مطهری علنا گفتند امضاء کنندگان افراد سیاسی نیستند.باید گفت کسی که سیاسی نباشد نمیتواند با بصیرت تصمیم بگیرد.و نمایندگان مجلس حتما باید سیاسی باشند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
جالبه مطهری خودش میگه توی جریان دانشگاه آزاد چون تا اون موقع آقا نظرشون رو نداده بودند بعدا مشخص شد نظرشون خلاف این هست! حالا دوباره مطهری میخواد یک اشتباه دیگه بکنه و بعد که رهبر نظر خلاف داد بگه ما نمیدونستیم!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
منظورشان سیاسی کاری بود!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۶
۱
دوستان ویدیو کامل این مناظره در وب سایت http://www.monazereh.ir موجود است
پاسخ
اسداللهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲۶
۲۱
آقای مطهری درد میلیونها نفر و سوال بی قانونی مدیران رئیس جمهور را مطرح کردند و بی قانونی و تفسیر به رای رئیس جمهور منطقی نیست.
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲۷
۱۱
اگر قرار باشد از رئيس جمهور سوال شود و ايشان مثل قبل به سوالها جواب دهد همان بهتر طرح سوال انجام نشودجون ايشان همه را به ... گرفتن از مجلس گرفته تا ملت و خودشون.فقط بايد به انتظار بشينيم اين دوره رياست جمهوري تمام شود و به جراٌت از دست هيج كس جز خدا هيج كاري بر نمياد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اگر آقای احمدی نژاد بیاید مجلس و لب به سخن بگشاید دست خیلی ها که سنگ دفاع از ملت را به سینه میزدند رو میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
دوست عزیز! لطفا برید دوباره فایل صوتی اون جوابها رو گوش کنید!
دقیقا همه رو جواب دادن (به جز اون سوالات حاشیه ای مشایی و...) بسیار هم عالی جواب دادن. ولی امثال شما اون جمله آخر رو فقط شنیدی که به شوخی گفت اگر نمره 20 ندهید بی معرفتی کردید
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۵:۵۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
و حتما جبهه پایداری ذینفع است که نمی گذارد دست خیلی ها رو بشود!
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲۶
۶
همدلي - اتحاد - ايمان رمز پيروزي است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۸
۰
باهنر می گوید مجلس و دولت پنج ماه است که تعامل بسیار خوبی با هم دارند آیا در این مجمع تعاملات سازنده مجلس نمی دانند علت مشکلات کجاست؟
خود مجلس در طی این مدت چه دسته گلی به سر مردم زده غیر از تصویب حقوق مادم العمر برای خودش و آن وام ....به هر نماینده؟ واقعا که خسته نباشید آقایان!
وقت کردید از باب تجدید قوا قدری هم در مجلس جدول حل کنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۶
۰
آقایان چرا مباحث را با هم اشتباه میگیرید؟ کی رهبری فرمودند مجلس کار خود را نکند همین حرفا رو زدید که امروز یه عده ....سو استفاده میکنند می گویند تمام ایران به دست رهبری میگردد و تک رایی شده.چرا از حضرت آقا خرج میکنید،چرا خودتون حرف نمیزنید در صحرای کربلا همه پیش مرگ امام بودند ولی حالا شده ما امام رو میفرستیم جلو خودمون های و هوی میکنیم این انصاف هست.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۶
۰
بهتره سوال پرسیده بشه حداقل با دریافت جواب متوجه میشیم این بدبختی اقتصادی از چیه و یه جواب دقیق داریم نه اینکه هر کی یه چیز بگه و مردمم ندونن که مشکل از کجاست؟ از تحریمه یا بی کفایتی؟
اگه معلوم بشه مردم حداقل بیخود به کسی تهمت نمی زنند و دین و ایمونشون از دستشون نمی ره. الان مردم بعضیاشون دولت را بعضیا همه بزرگان کشور و بعضیا نمی دونن کی را مورد اتهام قرار بدن!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۵
۰
بهتره سوال پرسیده بشه حداقل با دریافت جواب متوجه میشیم این بدبختی اقتصادی از چیه و یه جواب دقیق داریم نه اینکه هر کی یه چیز بگه و مردمم ندونن که مشکل از کجاست؟ از تحریمه یا بی کفایتی؟
اگه معلوم بشه مردم حداقل بیخود به کسی تهمت نمی زنند و دین و ایمونشون از دستشون نمی ره. الان مردم بعضیاشون دولت را بعضیا همه بزرگان کشور و بعضیا نمی دونن کی را مورد اتهام قرار بدن!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲۱
۲۵
مواضع مطهری مثل گذشته مچ گیری توئم با بی ادبی است ایشان با عوام فریبری خود را مدافع مردم جا می زند در حالی که مردم در قضیه 9 دی مواضعشان را با فتنه گران مشخص کردند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
فایل صورتی فحاشی مطهری به کوچک زاده در صحن علنی مجلس هنوز تو اینترنت هست.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۵:۵۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
منگنه رو کی پرت کرد؟
ماری
UNITED KINGDOM
۱۱:۵۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۳
۴
خیلی از اونهایی که الان اونور اب رفتند زمانیکه جایگاه آقای مطهری رو داشتند این حرفهارو می زدند علی مطهری اوایل که روکار مجلس اومده بود گفت پدرم همیشه به من می گفت وارد علوم انسانی نشوچون موفق نمی شوی. الان میبینیم که اون شهید تا کجارو میدید که الان این بشر شده.... مملکت.ایرادی نداره ما مردم چاره ای جز صبرنداریم تا زوایای پنهان این جریان هم مثل اصلاح طلبان باید بعد چند سال برای همه روشن شود چون جریان ... خیلی پیچیدست.فقط امیدوارم 9 دی این جریان زودتر از نه دی اصلاح طلبان اتفاق بیفتد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۱۵
۲
وقتي مطهري گفت مجلس يه كار مهم كرده و فاز دوم هدفمندي يارانه ها رو متوقف كرده خندم گرفت عجب كار مهمي واقعا خيلي زحمت كشيدن به جاي اصلاح موانع و مشكلات صورت مسئله رو پاك كردند من ميدونم ته اين سوال چيه همين ها ميان ميكن ما از پاسخ خهاي رئيس جمهور قانع نشديم دوباره امضا جمع ميكنند براي استيضاح رئيس جمهور
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۳:۵۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۱۴
۵
احمدی نژاد ظاهرا بازنده خواهد بود در هر حال. اگر به عنوان رعایت وحدت سکوت کند قطعا متهم به نداشتن جواب می شود و بوقهای رسانه ای خواهند دمید که احمدی نژاد بی کفایتیش را پذیرفت. اگر هم احیانا چند چشمه افشاگری کند متهم خواهد شد به تضعیف وحدت و رهروان ولایت تازه یادشان می آید ولایت حرف زده و می توان از این حرفها چماقی برای کوبیدن توی سر احمدی نژاد ساخت.
تازه اگر خود رهبری هم بخواهد وارد عمل شود باز هم مطهری برنده است چون الان برای مردم جا افتاده است که چرا رهبری که در ماجرای وزارت اطلاعات دخالت کرد و جلوی یک انحراف را گرفت(تا کجا همه چیز وارونه می شود!) چرا الان وارد عمل نمی شود و جلوی احمدی نژاد را نمی گیرد که مردم را به خاک سیاه نشانده است. و اتفاقا هم هدف آنها خود رهبری است و الا چند ماهی بیشتر به رفتن احمدی نژاد که نمانده اما گرگها رفته اند دندانهایشان را حسابی تیز کرده اند.

در این حالت تنها راه باقیمانده این است که خود مردم ناگهان بیدار شوند و به جنگ امثال حسین شریعتمداری بروند. که البته این هم غیر ممکن است.
خلاصه وضعیت کیش و مات است. فقط یک رسوایی بزرگ برای امثال مطهری و یا معجزه غیبی می تواند این وضعیت را تغییر دهد.
پاسخ
ماری
UNITED KINGDOM
۱۵:۲۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
من هم تا حدودی باشما موافقم طرفداران حزب اللهی تو این بوق وکرنایی که اخیرا امثال مطهری را ه انداختند بازی خوردند وشروع کردند همصدا با انها توسر احمدی نژاد بزنند. قدرت رسانه ومالی اونها خیلی بالاست متاسفانه افرادی چون حسین شریعتمداری و.. در این زمینه خوب عمل نکردند ویعده معدود از جمله پایگاه 598 به دفاع از یگانه مظلوم احمدی نژاد پرداختند. ما متفق القولیم که احمدی نژاد اشکالاتی داره که این طبیعیه هرانسانی تو اداره مملکت گاهی دچار ضعف می شه ولی هیچ کسی اصلا پاکدستی احمدی نژادو توجه نمی کنه. والا تو این وضع هجمه دشمن در زمینه اقتصادی فرهنگی فقط همین احمدی نژاده که می تونه اداره کنه والا بقیه غالبا به فکر خودشونند با قدرتشون اون وقتیکه بیسجوتو کشور مسخره می کردند احمدی نژاد یک تنه اومد کاندیدای مردمی شد چرا اون روزها یادمون رفت .اگر چه اشکالاتی داره ما منکر نیستیم ولی باز هم از همشون بهتره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
ماری، بهتره در گذشته توقف نکنی!
هوشنگ كماليان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۷
۱
به اعتقاد من نمايندگان محترم مجلس در اين برهه از زمان كه دشمنان نظام ومقام عظماي ولايت آماده بهره برداري منفي وتبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي هستند حق خود را كه همان سوال از رئيس جمهور ووزراي ايشان هست بصورت خصوصي ودر كميسيون هاي تخصصي و بدور از جنجالهاي سياسي ودر فضائي كاملا دوستانه انجام دهند كه هم به حق خود رسيده باشند وهم رئيس جمهور را زير نظر داشته باشند وهم فرصت سوئ استفاده از دشمنان داخلي وخارجي را بگيرند تشكر ميكنم از مسدولان دلسوزوخدوم
پاسخ
ناشناس
-
۱۴:۴۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۷
۹
درمجموع حق نماینده است که در برابر مشکلات موجود در جامعه از مسئولین اجرایی کشور سئوال کند وآنها هم باید پاسخگو باشند برای این سئوال وپاسخ نباید این قدر حساسیت ایجاد کرد در این مناظره واقعا حق با آقای مطهری بود این خیلی بد است که تانماینده خواسته باشد به وظیفه قانونی خودش عمل کند به او بر چسب ضد ولایت بزنند در صورتی که خود آقا از طرفداران محکم قانون مداری است
پاسخ
محمود
UNITED KINGDOM
۱۵:۱۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲۴
۱۵
آقای زارعی بهتر بود کاپشن احمدی نژادیشان را هم می پوشیدند.
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
تو فعلا اون مچ بند سبزت رو باز کن که خیلی تابلو شده بعدش هم اون پرچمت رو بده پایین تا آتیش نگرفته
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
کسی که با احمدی نژاد مخالف باشه الزاما اصلاح طلب نیست.
برادر عباس؛ ظاهرا با این اتهام دلشون خنک میشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۵
۱
سوال از ارز است
جواب
1- تحریم
2- عدم مدیریت دولت
3-ضعف مدیریت دخالت به موقع قوه قضاییه( چند روز بعداز افشا گری احمدی نژاد که 22 نفر هستند ...تازه قوه قضاییه یک بار 16 نفر یک بار30 نفر و یک بار50 را دستگیر کردند
4- ضعف مدیریت مجلس در قانون گذاری و گره گشایی ارزی و لجاجت لجام گسیخته مجلس در برابر دولت
5- سود جویان داخلی (دشمن و غیر دشمن)
اینها هر کدام درصدی از قضیه است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲
۱۰
گویا این سایت همه اش طرفداری از علی مطهری ....و نیروی هاشمی وخاتمی می کند .دیگر از سایت شما بازدید نمی کنم ودر جامعه هم اطلاع رسانی خواهم کرد .چون یکجانبه گرا واحساساتی است و مخالف رهبری هستید واز پشت دارید خنجر می زنید ودر آینده شاکی شما خواهم شد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۵
۰
کاربران اکثر نیروهای تحصیل کرده هستند عوام بدبخت وبیچاره که وقت شرکت در نظر سنجی را ندارند بنابراین کاربران نماینده افکار عمومی نیستند .مگر چند درصد ملت ایران از اینترنت استفاده می کند ؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اصلا فرض کنیم که حرف شما درست. و نخبگان در این نظرسنجی شرکت کردند.
به نظر این حرف بدی است که بگوئید احمدی نژاد و جبهه پایداری در بین نخبگان رأی ندارند.
شهرستاني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲۱
۸
آفرين بر مردم تهران كه .... را در بين آنهمه كانديدا ديدند و با رأي بالائي وي را به مجلس فرستادند.
ما شهرستاني ها هميشه در آرزوي داشتن يك نماينده همچون آقاي ... هستيم.
البته آقاي .... با يك سابقه درخشان و معلوم است مي تواند اينگونه شجاعانه ظاهر شود و حرفش را بزند. وگرنه هر كس ديگري كه باشد همانطور كه در مناظره هم اشاره شد،نامش را در ليست سياه قرار مي دهند و انواع تهمت ها و فشارها بر وي اعمال مي كنند. يا تهمت اخلاقي به او مي زنند يا فراماسونر مي خوانندش!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
انشاءا... با علی مطهری و همفکرانش از جمله موسوی و خاتمی و کروبی محشور شوی!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
سانسور مسخره ای کردین. یعنی اینقدر از مطرح شدن مطهری می ترسین؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
مردم تهران نگو بگو مردم محله ی قیطریه !
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
من کاری به این بگومگو ها ندارم فقط این وسط برای کسانی که اسم خودشونو حزب الله گذاشتند متاسفم که اصلی فرعی ها رو گم کردند و با نهایت سادگی اسیر برنامه تبلیغاتی و سیاسی مخالفین و با برنامه ریزی های دقیق هاشمی رفسنجانی شدند! باید بگم این هشدار لازمه که هاشمی پیرشده ی این سیستمه و خوب مردم ما و ضعف هاشون و حزب الله و ضعف هاشون رو میشناسه همه چیز می شناسه و یه مرد سیاستمداره که اصلاح طلبان روی خوب دیواری یادگاری می نویسند تمام تیزهوشی هاشمی الان چاقوی تیز .... شده!! و جالب اینکه همین حزب الله دستهای پنهان ... رو در آشفتگی های بازار و حتی کارشکنی های برخی نفوذی های همین آقا در دولت نمی بینه و با هاشمی برای نابود کردن هرآنچه در این 7 سال ساخته شد هم صدا شده تا ارتجاع اتفاق بیفتد!! دستاورد احمدی نژاد اگر ناراحت نشید حقیقت غیر قابل انکار یادآوری مبانی انقلاب اسلامی در جهان و قیام ملل منطقه ای بود که نام خرماهاشان را در آرزوی داشتن چنین رییس جمهوری احمدی نژاد گذاشتند! به هر حال مردم منطقه ای که 30 سال پیش از چنین انقلابی شوکه شده بودند بعد 30 سال جانی تازه پیدا کردند!!! و حالا حزب الله به همین راحتی همه ای دستاورد ها را نادیده می گیرد و چسبیده به اینکه چرا رییس جمهور با 90 نفر رفته آمریکا یا گفته مذاکره!! واقعا برای این همه بصیرت چه باید گفت! این همون فتنه بزرگه آگاه باشید تورا به خدا غرور و منیت را کنار بگذارید!!!
پاسخ
سیدمحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۲
۱۵
آقای .... آدم نرمالی نیست... با این که تو مناظره بعضی حرفاش منطقی بود و بعضی دیگر از صحبت هاش لعابی از منطق در آن ها وجود داشت ، من رفتارهای چندسال پیشش رو هنوز یادمه.
وقتی قندون پرتاب میکرد... وقتی با ادبیاتی مانند < خفه شو پو...> آقای کوچک زاده را می خواند. یعنی تو این مجلس یه آدم سالم تری که گذشته خوبی داشته باشه و از جریان این ها باشه ، وجود نداشت که برای مناظره بیاد!!!
نکته قابل توجه دیگه اینه که از 30 نماینده تهرون - طبق گفته خود آقای ... - خود ایشون و آقای محجوب امضاء کرده بودند که جای بسی تامل است.
پاسخ
ونداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۶
۱
آقای مطهری و امثال ایشان اصولا منتظر فرصتی برای تخریب چهره ریس جمهور محترم هستند
دستاورد های احمدی نژاد
1- احیای حقوق هسته ای
2-رسوا کردن فرزندان هاشمی پس از سالها
3-افزایش توان اقتصادی ایران (رتبه 17 جهانی)
4-افزایش تولید علم در ایران (رتبه 17 جهانی)
5-هدفمند کردن یارانه ها که هرز می رفت واقتصاد را به فساد میکشد
6-سازندگی سازندگی سازندگی و......
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۱
رئیس جمهور منتخب مردم باید پاسخگوی مردم باشد، چرا رئیس دولت نباید بابت مشکلات کمرشکن به وجود آمده از مردم عذرخواهی کند.اصلا نماینده یک مملکت برای چه انتخاب میشود؟ برای اینکه از حق مردم دفاع کند ، نماینده وکیل مردم است نه وکیل دولت.
در ضمن بنده کاری به مطهری و یا هر شخص دیگری ندارم بلکه معتقدم سخن حق را باید شنید ، و اگر مطابق قانون بود باید به آن گردن نهاد، اگر رئیس جمهور در این کشور با این همه مشکلات پیش آمده پاسخگو نباشد پس چه کسی باید پاسخگو باشد ، پس چه انتظاری از مهدی هاشمی و سایر آقازاده ها داریم که پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند؟ قانون برای همه در جامعه یکسان است ، اگر نیست لطفا اعلام بفرمایید که خیال مردم راحت شود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۶
۱
جالبتر اینکه طبق گفته اقای مطهری
این سوال کاملا تخصصی بوده

پرسش ؟
1- چرا از کمیسیون اقتصادی مجلس هیچ کس نیست ؟
2- چرا از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس فقط 3 نفر امضا کردند ؟
3- اگر معتقدند به عدم دریافت جواب از رئیس جمهور مظلوم در سوال قبلی هستند ، چرا هیچکدام از آن سوالات را دوباره مطرح نکردند ؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها