کد خبر: ۹۱۷۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
در پیام رهبرمعظم انقلاب به کنگره فقیه آگاه؛
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در پیامی به کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی با عنوان "فقیه آگاه" برگزار شد، تاکید کردند: به جز علم و تقوا که شرط اصلی مرجعیت شیعه است آن بزرگوار از خصلت‌ها و خصوصیات برجسته‌ای برخوردار بود که بارزترین آن صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی است که بر اساس تشخیص دین اتخاذ می‌نمودند. رحمت خدا بر این عالم بزرگوار و جزاه‌الله عن العلم و اهله خیرالجزاء
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در پیامی به کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی با عنوان "فقیه آگاه" برگزار شد، تاکید کردند: آن عالم بزرگوار از خصلت‌ها و خصوصیات برجسته‌ای برخوردار بود که بارزترین آن، صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی است که بر اساس تشخیص دین اتخاذ می‌نمودند.

به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، متن این پیام که از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری در محل همایش (مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم) قرائت شد، بدین شرح است:



بسم‌الله الرحمن الرحیم

مرحوم آیت‌الله العظمی آقای گلپایگانی در شمار برجسته‌ترین مراجع تشیع در نیم قرن اخیرند، دوران مرجعیت طولانی 32 ساله ایشان مشحون از فعالیت‌ها و اقداماتی است که از یک مرجع ذی نفوذ و عظیم الشان مورد انتظار است.

احداث مدارس و مساجد و بیمارستان و نمایندگی در خارج از کشور و ورود در عرصه نوآوری‌های خدماتی از قبیل کارهای رایانه‌ای و ساختن مدرسِ مخصوص تدریس از جمله مجموعه کارهای برجسته آن مرحوم است.


به جز علم و تقوا که شرط اصلی مرجعیت شیعه است آن بزرگوار از خصلت‌ها و خصوصیات برجسته‌ای برخوردار بود که بارزترین آن صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی است که بر اساس تشخیص دین اتخاذ می‌نمودند.

رحمت خدا بر این عالم بزرگوار و جزاه‌الله عن العلم و اهله خیرالجزاء

سید علی خامنه‌ای
17/آبان/1391


کنگره بزرگداشت آیت‌الله العظمی موسوی‌ گلپایگانی صبح امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله حسینی‌ بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله ری شهری، پیریائی استاندار قم، حجت‌الاسلام سعیدی امام جمعه قم، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه و رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز فقهی ائمه اطهار آغاز به کار کرد.

بنا بر گزارش خبرنگار پایگاه 598، در ابتدای این همایش آیت‌الله صافی‌گلپایگانی به منظور ایراد سخنرانی به جایگاه رفت اما پس از قرار گرفتن در جایگاه سخنرانی متوجه گردید که پیام رهبر معظم انقلاب هنوز قرائت نگردیده است، ایشان از مسئولین برگزاری همایش خواست به منظور احترام به رهبری معظم، اول پیام ایشان قرائت گردد و پس از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایشان به سخنرانی بپردازند که این موضوع نشان از احترام بسیار این مرجع تقلید بزرگوار جهان تشیع به ساحت رهبر معظم انقلاب داشت.

پس از سخنرانی آیت الله صافی گلپایگانی ۱۴ جلد کتاب در ۱۲ عنوان از آثار مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی توسط آیت اله صافی رونمایی گردید و سخنرانان بعدی این همایش آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و سید محمد حسینی وزیر ارشاد بودند.

این همایش به همت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی و بیت آیت‌الله عظمی محمدرضا موسوی گلپایگانی برگزار شده است.

مرجع عالیقدر شیعه، حضرت آیت‌الله سید محمدرضا موسوی فرزند سید محمدباقر موسوی‌گلپایگانی یکی از علمای وارسته خطه گلپایگان از سلسله سادات پاک نسب آن دیار است.

آیت‌الله گلپایگانی قرآن مجید، مقدمات علوم دینی، ادبیات و بخشی از متون فقهی و اصولی را در شهر گلپایگان و نزد چند عالم بزرگ فرا گرفت. وی پس از سپری شدن دوران کودکی در پنج سالگی برای فرا گرفتن و خواندن قرآن وارد مکتب شد.

آیت‌الله گلپایگانی در طول تحصیل خود از محضر اساتید زیادی استفاده کرده‌اند. عده‌ای از اساتید معظم‌له علمایی بوده‌اند که وی به طور مستمر از کلاس درس آنها استفاده می‌کرد و عده‌ای دیگر از اساتیدی هستید که ایشان به صورت مقطعی از محضرشان بهره جستند.

وی از محضر اساتیدی مانند آیت‌الله سید محمدحسن خوانساری، آیت‌الله آقای آخوند ملامحمد تقی گوگدی و آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری‌یزدی مؤسس حوزه علمیه قم بهره‌مند شده‌ است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها