کد خبر: ۹۱۷۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
در آستانه‌ نخستین سالگرد شهادت سرلشگر پاسدار حسن تهرانی‌مقدم و شهدای غدیر، سخنگوی ستاد بزرگداشت این شهدا در نشست خبری به تشریح مراسم بزرگداشت این شهدا پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست خبری علی تهرانی مقدم سخنگوی ستاد بزرگداشت یادواره سرلشگر پاسدار شهید تهرانی‌مقدم و نایب رییس موسسه شهدای غدیر گفت: این ستاد از نه ماه پیش کار خود را آغاز کرده است و تاکنون 22 جلسه با حضور مسوولین مختلف لشگری و کشوری برگزار کرده است تا با ساماندهی برنامه‌های سالگرد شهادت این شهدای بزرگوار بتواند گامی کوچک در جهت ادای دین به آنها ایفا کند.

وی افزود: برنامه‌های متعددی برای سالگرد تدوین شده است که اولین آن در سوم آبان ماه و در مشهد مقدس با حضور خانواده شهید تهرانی مقدم و شهدای غدیر برگزار شد. در نهم آبان ماه نیز در دانشگاه آزاد ساری با حضور گسترده دانشجویان و استقبال گسترده مردم برنامه‌های دیگری برگزار شد.

تهرانی‌مقدم در ادامه به تشریح دیگر برنامه‌هایی که قرار است در تهران و شهرستانها در سالگرد شهادت شهدای غدیر برگزار شود پرداخت و گفت: در مسجد جامع والفجر کاشانک امروز مراسمی برگزار خواهد شد ضمن این که فردا در قطعه 24 بهشت زهرا که مزار این شهید است مراسم گرامی‌داشتی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم دیگری در میدان سپاه و حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) برای یک شنبه برگزار خواهد شد ضمن این که از آنجا که جمع زیادی از این شهدا ساکن کرج بودند در حسینیه‌ ثار‌الله کرج نیز مراسم دیگری را برگزار می‌کنیم.

نایب رییس موسسه شهدای غدیر گفت: از آنجا که شهید تهرانی‌مقدم سابقه‌ علمی و دانشگاهی داشته‌اند نیز در دانشگاه صنعتی شریف نیز مراسمی خواهیم داشت. ضمن این که در سالن همایش‌های برج میلاد و هیات موج‌الحسین در خیابان 17 شهریور نیز یادواره این شهید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما نیز مستندهایی درباره‌ شهید تهرانی‌مقدم پخش می‌کند که شب گذشته یکی از این مستندها پخش شد روز جمعه پس از خبر ساعت 14 از شبکه اول سیما شاهد پخش مستند فصل ناتمام با عنوان از خمپاره تا موشکی هستیم که فعالیت‌های ایشان را در این حوزه در طول دوران 8 ساله‌ دفاع مقدس پوشش خواهد داد.

وی با بیان این که برنامه‌هایی نیز در سایر استانها تنظیم شده است، گفت: در کرمانشاه و قم، حرم مطهر حضرت معصومه (س) مراسمی برای گرامی‌داشت این شهدا خواهیم داشت.

تهرانی‌مقدم با بیان اینکه از آنجا که این شهید سوابق متعدد ورزشی در حوزه‌های مختلف از جمله فوتبال، تیر و کمان، تیراندازی و کوهنوردی به صورت حرفه‌ای داشته‌اند مسابقات ورزشی نیز در نظر گرفته‌ایم گفت: 25 آبان ماه در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور هنرمندان و ورزشکاران برنامه‌یی برگزار می‌شود که کنسرت‌های ویژه‌ شهید تهرانی مقدم با موضوع اقتدار پخش می‌شود.

وی همچنین گفت:‌ مسابقات ورزشی در رشته‌های تیرکمان،‌ کوهنوردی، تیراندازی و فوتبال نیز در این ایام انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت یادواره‌ی شهید تهرانی مقدم برنامه‌های تلویزیونی که برای سالگرد این شهید برنامه‌ریزی شده است را اعلام کرد و در عین حال گفت: نویسنده کتاب نورالدین پسر ایران، نیز که در حال نوشتن کتابی درباره‌ شهید حسن تهرانی‌مقدم با عنوان شهدای غدیر است.

وی در حال حاضر مشغول جمع آوری مستندات کافی برای کتاب است.

تهرانی مقدم گفت: تاکنون 12 مستند با همکاری این ستاد و همچنین صدا و سیما تهیه شده است.

وی اضافه کرد: موسسه فرهنگی هنری شهدای غدیر نیز فراخوانی برای ارسال آثار با محوریت سردار سرلشگر پاسدار شهید حسن تهرانی مقدم و شهدای غدیر داده است که در چهار محور علمی (کتاب، مقاله، پیان نامه) ادبی ( شعر، داستان کوتاه، خاطره، دلنوشته)، هنری (عکس، پوستر) و رسانه‌ای ( فیلم کوتاه، کلیپ ویدیویی، مستند و نماهنگ) اعلام شده است. علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره فرهنگی هنری ارسال کنند.

در پایان این نشست خبری " ویژه نامه نخستین سالگرد شهادت سرلشگر پاسدار دکتر حسن تهرانی مقدم و شهدای غدیر" رونمایی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها