کد خبر: ۹۱۶۶۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598، بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ناصرون در خصوص نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۶ آبان) مجلس شورای اسلامی گفت: من در تذکری که دادم فقط یک اصل کلی بیان کردم که ما فرمایشات رهبری در سفر به خراسان شمالی در ارتباط با حفظ آرامش جامعه و عدم ترویج تشنج به جامعه برای همه اعم از سران سه قوه و مهمتر از همه تذکری که ایشان دادند را لازم الاجرا، واجب شرعی و فصل الخطاب می دانیم و این فضایی که من در مجلس و در بقیه مدیران جامعه می بینم مطمئنم که همگی همین نظر را دارند و این حکم را ولایی و لازم الاجرا می دانن.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: این سخنان هم از جایگاه شرعی بدلیل اینکه ایشان نائب رشید امام زمان (عج) هستند مهم است وهم پایگاه استدلالی و منطق قدرتمندی پشت این موضوع است زیرا به امنیت جامعه ارتباط دارد و ایجاد هرگونه تشنج باعث دلگرمی دشمنان خارجی می شود.

بیرانوند در پاسخ به سوال خبرنگار ناصرون که آیا شما مستقیما به رئیس مجلس تذکر داده اید، گفت: امروز در لفافه گفتیم که ما نمایندگان مجلس این را فصل الخطاب می دانیم و این را نصیحت تلقی نمی کنیم بلکه فرمان حکومتی، ولایی و لازم الاجرا تلقی می کنیم.

وی در ادامه افزود: کسانی بیان نکنند که این فرمایشات نصیحت است مگر در مباحث حکومتی با این جدیت نصیحت صورت می گیرد. فرمایشات رهبری امری ولایی و غیر قابل عبور است. اگر هرکسی هرچیزی به ذهنش می رسد بگوید و هر فعلی که از دستش بر بیاید انجام دهد آن وقت مجلس شورای اسلامی که سنگ صبور و وزنه تعادل جامعه است نقش خود را ایفا نخواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه با اشاره به از دست دادن دو رئیس جمهور و تحمیل جنگ در برهه ای از زمان اشاره کرد و گفت: در این فضا به فرموده امام (ره) مجلس است که مایه امید مردم است، همین مجلسی که ابتکار امور را در دست دارد. الان هم چشم امید مردم به مجلس شورای اسلامی است که در این فضا مردم را در مشکلات تنها نگذارند.

این نماینده مجلس نهم متذکر شد: اگر هرکس بخواهد هر ابزاری در دست دارد را مورد استفاده قرار دهد باید بداند که ابزار دیگری هم هست و باید حق بدهیم که دیگران هم از این ابزار استفاده کنند و این همان تحمیل هزینه به مردم است که مورد پسند نیست و ما این را غلط می دانیم.

وی در خصوص شفافیت موضوع مطروحه در صحن علنی مجلس به این پاسخ بسنده کرد: ما حرف هایمان را برای کسانی که باید بفهمند در فرکانسمان زدیم.

بیرانوند در پاسخ به سوالی که درخصوص چرایی غلط دانستن سوال از رئیس جمهور از سوی خبرنگار ناصرون مطرح شد، گفت: ما این موضوع را اصلا صلاح نمی دانیم و معتقدیم سوال از رئیس جمهور در شرایط کنونی یک فعل سیاسی با روکش نیازهای اقتصادی جامعه است. ما این امر را ضرر و ایجاد التهاب در جامعه می دانیم و به نوعی از سویی به عنوان فرار به جلو تلقی می کنیم که در جهت حل مشکلات مردم تدبیر نشود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص امضاء کنندگان سوال از رییس جمهور گفت: من به بعضی از دوستانی که امضاء کرده اند گفته ام که آیا شما می دانید نتیجه و تبعات این فعل سیاسی چیست؟ آیا از تأثیر آن بر بازار و فضای سیاسی کشور خبر دارید؟ ما معتقدیم جامعه مشکلات اقتصادی دارد و نباید دلهره ای را نیز به این مشکلات اضافه کنیم. البته هیچ کس از مدیران اجرایی نباید حاشیه امن داشته باشد که قانون برای این هم راهکار دیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها