کد خبر: ۹۱۶۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران «پنجمین اجلاس دموکراسی بالی» با هدف تقویت و ترویج دموکراسی و صلح در آسیا و منطقه اقیانوسیه در جزیره بالی اندونزی آغاز به کار کرد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی، در جریان سفر به اندونزی در محل برگزاری پنجمین اجلاس دموکراسی بالی در جزیره بالی حضور یافت و قرار است در افتتاحیه این اجلاس سخنرانی کند.

سران شرکت‌کننده در این اجلاس در بدو ورود به محل برگزاری پنجمین اجلاس دمکراسی بالی از سوی یودیونو رییس‌جمهور اندونزی مورد استقبال قرار گرفتند.

همچنین سران شرکت‌کننده در این اجلاس در مراسم افتتاحیه عکس یادگاری پنجمین اجلاس دموکراسی بالی را ثبت کردند.

«نشست دموکراسی بالی» که نزدیک به پانزده کشور آسیایی همچون عراق، ایران، یمن، اندونزی، ازبکستان، افغانستان در آن حضور دارند، در راستای مشارکت کشورهای منطقه برای ایجاد صلح و دموکراسی، خواهان تبادل نظریات و تجربیات میان کشورها در این خصوص است.

اجلاس دموکراسی بالی که برای نخستین بار در سال 2008 میلادی و به ابتکار دولت اندونزی برگزار شد، نشستی سالانه، جامع و بین الدولی در باره توسعه دموکراسی در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

هدف از برگزاری این اجلاس که امسال پنجمین دور آن در جزیره بالی اندونزی برگزار می شود، تلاش برای رشد و ارتقای همکاری های منطقه ای و بین المللی در زمینه صلح و دموکراسی از طریق گفت و گو و استفاده اعضای شرکت کننده در اجلاس از تجارب یکدیگر است.

گفت و گوها در این اجلاس برای تقویت همکاری های منطقه ای و بین المللی در زمینه صلح و دموکراسی بر اساس یک سری اصول مهم از جمله برابری و احترام و تفاهم متقابل شکل می گیرد.

اجلاس دموکراسی بالی هیچ محدودیتی برای تعداد کشورهای عضو قائل نشده و تمام کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه که از حکومت مردم سالار برخوردار هستند می توانند در این اجلاس شرکت کنند.

همچنین مقاماتی از دهها کشور آفریقایی، اروپایی و آمریکایی و نیز مقاماتی از سازمان های مختلف بین المللی به عنوان اعضای ناظر در اجلاس یاد شده شرکت دارند.

اگر چه اجلاس دموکراسی بالی معروف به اجلاس(BDF: Bali Democracy Forum) در سطح وزیران امور خارجه کشورهای پایه گذاری شد، اما از آنجا که این اجلاس محدودیتی برای سطح میهمانان شرکت کننده ندارد ، بنابراین به فرصتی برای حضور و گردهمایی مقامات عالی رتبه و برجسته کشورها و نهادهای مختلف منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها