کد خبر: ۹۱۶۲۴
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
سفیر چین در ایران کشور جمهوری اسلامی ایران را یکی از بهترین دوست‌های چین دانست و بیان کرد: ما به دلیل این ارتباط نزدیک با ایران از سوی کشورهای غربی تحت فشار هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کردستان، یو هون یانگ در دیدار با استاندار کردستان هدف از سفر خود به استان‌های کشور جمهوری اسلامی ایران را شناخت کامل از ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه برای همکاری بیشتر ایران با کشور چین اعلام کرد.

وی با اشاره به شرایط مناسب دو کشور ایران و چین در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افزود: محور اصلی سفر به استان‌های ایران و دیدار با استانداران و فعالان اقتصادی و فرهنگی اجتماعی تقویت ارتباطات بین دو کشور در سطح استان‌هاست.

وی اظهار داشت: در این سفر سه روزه به کردستان و دیدار با مسئولین ظرفیت‌های کردستان برای سرمایه‌گذاری بیشتر شرکت‌های دولتی و خصوصی کشور چین در این استان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به مبادلات 45 میلیارد دلاری کشور چین با ایران در سال گذشته گفت: با شناسایی ظرفیت استان‌های مختلف ایران در تلاش هستیم که این مبادلات به رقم بالاتری افزایش یابد.

یو هون یانگ کشور جمهوری اسلامی ایران را یکی از بهترین دوست‌های چین دانست و بیان کرد: ما به دلیل این ارتباط نزدیک با ایران از سوی کشورهای غربی تحت فشار هستیم اما دولت چین برای تقویت ارتباطات خود با ایران از شرکت‌هایی که در ایران فعالیت کنند، حمایت می‌کند.

سفیر چین در ایران گفت: علاوه بر شرکت‌های خصوصی در حال حاضر بیش از 70 شرکت کلان دولتی کشور چین در ایران فعالیت می‌کنند که با برقراری ارتباط بیشتر به استان‌های ایران این تعداد شرکت‌ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید تلاش کنیم که چالش‌های موجود در وضعیت کنونی جهان را فرصتی برای توسعه دو کشور تبدیل کنیم.

وی به موضوع خواهر خواندگی شهرهای ایران با شهرهای کشور چین اشاره کرد و گفت: با ایجاد خواهر خواندگی بین شهرهای ایران با شهرهای چین شرایط ارتباطات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بین این دو کشور رونق بیشتری می‌گیرد.

سفیر چین استان کردستان را استانی زیبا با استعدادها و ظرفیت‌های بکر دانست و بیان کرد: در این سفر با همکاری فعالان اقتصادی و فرهنگی استان شرایط حضور بیشتر شرکت‌های چینی را برای سرمایه‌گذاری این منطقه فراهم خواهیم کرد.

استاندار کردستان در این دیدار دوستانه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های کردستان برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی اشاره کرد و گفت: در این منطقه شرایط سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های چینی در بخش‌های مختلف مهیا است.

علیرضا شهبازی به پیشینه تاریخی روابط کشور ایران و چین اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ این دو کشور علاقه زیادی به برقراری ارتباط داشته‌اند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این ارتباطات رونق بیشتری گرفته است.

وی حمایت و پشتیبانی کشور چین از ایران اسلامی نشانه فهم و درایت بالای کشور چین دانست و گفت: تقویت ارتباط کشور چین با استان‌های کشور فرصتی غنی برای توسعه دو کشور است.

وی از آمادگی کامل استان کردستان برای سرمایه‌گذاری بیشتر شرکت‌های چینی در این استان خبر داد و افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران نیز برای توسعه کردستان از سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در این منطقه به صورت ویژه حمایت می‌کند.

استاندار کردستان به ظرفیت‌های گردشگری استان، وجود معادن غنی آهن، طلا و مس و ظرفیت‌های کشاورزی در منطقه اشاره کرد و خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در این استان شد.

وی به فعال بودن صادرات سنگ‌آهن کردستان به کشور چین اشاره کرد و اظهار داشت: دولت برای ایجاد کارخانه‌های فرآوری این سنگ در کردستان آمادگی همکاری را دارد.

استاندار کردستان گفت: بخش کشاورزی و دامداری این استان نیز شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری کشور چین در توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی دارد و از شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی نیز حمایت می‌کند.

وی اعمال معافیت‌های مالیاتی، تضمین سرمایه‌گذاری و بیمه‌کردن سرمایه شرکت‌های داخلی و خارجی را در کردستان امتیاز ویژه‌ای از سوی دولت جهموری اسلامی در حمایت از سرمایه‌گذاری در کردستان عنوان کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها