کد خبر: ۹۱۵۹۵
زمان انتشار: ۲۱:۵۵     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
شمارش معكوس ۱۰روزه AFC
شماره تلفن افتاده روي شماره‌انداز تلفن يكي از مسوولان سازمان ليگ نشان مي‌داد كه تماس از شرق آسياست؛ از سوي دو نماينده اعزامي فوتبال ايران كه براي آخرين رايزني‌ها درباره امتيازهاي مورد نياز براي كسب سهميه و مجوزهاي حرفه‌اي آسيا به مالزي رفته‌اند.

10روز مهلت براي رفع ايراد 4 استاديوم

روز گذشته پس از تماس نمايندگان امور بين‌الملل سازمان ليگ و فدراسيون شنيده شد كه ظاهرا نمايندگان كميته ليگ قهرمانان آسيا و امتيازدهي پس از بازديد از امكانات باشگاه‌ها، استاديوم‌ها و مدارك اخذ مجوز حرفه‌اي‌گري اعلام كرده‌اند كه چهار باشگاه راه‌آهن، پيكان، نفت آبادان و فولاد خوزستان امتياز 140ورزشگاه‌ها را از دست داده و احتمالا در مسير كسب مجوز حرفه‌اي‌گري براي حضور در ليگ آينده با مشكل روبه‌رو خواهند شد؛ چهار تيمي كه اگر زودتر ايرادهاي ذكر شده را برطرف نكنند، احتمالا به ليگ يك سقوط مي‌كنند.

به نوشته روزنامه گل، دو نماينده بهروان، رييس سازمان ليگ در روابط بين‌الملل كه به اين ماموريت رفته‌اند در پايان تاكيد داشتند كه AFC مهلت 10روزه‌اي را تعيين كرده تا قبل از برگزاري اجلاس آذرماه براي تعيين سهميه‌بندي جديد اين مسايل رفع و مدارك و تصاوير جديد آنها ارسال شود.

نفت و پيكان در راه كرج

روز گذشته در حوالي فدراسيون و سازمان ليگ شنيده شد كه مسوولان تشكيلات فوتبال براي رفع اين مشكلات(عدم اسكوربورد در ورزشگاه تختي و غدير اهواز و نور ضعيف پروژكتورهاي ورزشگاه راه‌آهن و آبادان) با تنظيم قراردادهاي جديد اجاره دو باشگاه نفت تهران و پيكان را از ورزشگاه تختي به قم و كرج منتقل كرده‌اند؛ ماجرايي كه ظاهرا نمايندگان ‌AFC در بازديدهاي اوليه خود از امكانات اين باشگاه‌ها به خصوص دو باشگاه نفت تهران و پيكان كه ورزشگاه‌هاي پايتخت را به عنوان استاديوم خانگي معرفي كرده‌اند، آن را نپذيرفته و اين باشگاه‌ها را با كسر امتياز روبه‌رو كنند. از سويي ديگر دو ورزشگاه آبادان و غدير اهواز هم فاقد استانداردهاي لازم از لحاظ اسكوربورد و پروژكتور هستند و احتمالا آنها هم به دليل نداشتن ورزشگاه جايگزين در استان‌هاي همجوار مانند لرستان كه نماينده خود گهر را به كرج فرستاده با اين مشكل دست و پنجه نرم كرده و در 10روز نمي‌شود براي آنها كار كرد. ايرادهايي كه نتوانستند در اين چند ماه فرصت آنها را برطرف كنند.

اوج نگراني

روز گذشته با انتشار اين اخبار در اطراف فدراسيون و سازمان ليگ نگراني به وضوح در چهره مسوولان بابت تعيين سهميه‌بندي جديد ديده مي‌شد. تا قبل از اين اكثر آنها در صحبت‌هايشان اظهار اميدواري مي‌كردند كه شايد بتوانند با اين ابزار و امكاناتي كه ارايه شده همان سهميه سال قبل را حفظ كنند كه حالا با اين وضعيت و از دست رفتن چهار امتياز صدوچهل‌تايي براي ورزشگاه‌ها خطر عمده‌اي سهميه‌ها و صدور جواز حرفه‌اي براي باشگاه‌ها را تهديد مي‌كند؛ كسر امتيازي كه شايد به كسر سهميه ختم شود و براي همين است كه فدراسيوني‌ها به دنبال برگزاري جام‌حذفي افتاده‌اند تا بيشتر از اين با موارد منفي AFC برخورد نكرده و تهديد نشويم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها