کد خبر: ۹۱۵۱۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
هلگا اشمید بر اهمیت زمان در گفت‌وگوهای 1+5 با ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه استرالین گزارش داد که هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که زمان برای رسیدن به نتیجه در گفت‌وگوهای هسته‌یی با ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بنابراین گزارش، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای مذاکرات رسمی در سطح عالیرتبه درباره موضوعات مهم جهانی، تهدیدهای امنیتی فراملی و گفت‌وگوهای هسته‌یی با ایران به عنوان بخشی از گفت‌وگوی دوسالانه استراتژیک استرالیا - اتحادیه اروپا در کانبرا به سر می‌برد.

بنابراین گزارش اشمید روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با استرالین مدعی شد که ایران هنوز "گام‌هایی تعیین‌کننده" را در گفت‌وگوهای بین‌المللی با اعضای دایم شورای امنیت و آلمان بر نداشته است.

وی در اظهاراتی بی‌اساس گفت: چالش اصلی تردید درباره برنامه هسته‌یی ایران و امکان یک برنامه تسلیحات هسته‌یی است که قطعا ماشه یک رقابت تسلیحات هسته‌یی در منطقه را می‌کشد.

وی ادامه داد: البته این چیزی است که باید از آن جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا اظهارات اشمید در حالی بیان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بر صلح‌آمیز بودن مقاصد هسته‌یی خود تاکید دارد و اعلام کرده که به دنبال سلاح هسته‌یی نیست.

وی همچنین در ادامه اظهارات بی‌اساس خود گفت که ایران مسلح به سلاح هسته‌یی چالشی برای رژیم منع اشاعه هسته‌یی است و مدعی شد که اگرچه ایران مذاکرات را انجام می‌دهد اما هنوز مفاد پیشنهادی که به آن ارایه شده را رعایت نکرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها