کد خبر: ۹۱۴۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
تمام تحرکات نیروهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در محدوده مسئولیت نیروی دریایی را به طرق مختلف با همه وسایلی که در اختیار داریم اعم از سطحی، زیرسطحی، پروازی با سرنشین و بدون سرنشین رصد می‌کنیم.
فارس، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه‌ این نیرو برای حضور بیشتر و وسیع‌تر در آب‌های آزاد و بین‌المللی، گفت: نیروی دریایی مطابق با قوانین و مقررات بین المللی که طبق آن می‌توانیم در آبهای آزاد حضور داشته باشیم، قصد دارد با عبور از دریای مدیترانه و تنگه جبل‌الطارق در اقیانوس اطلس حضور پیدا کند.

وی تاکید کرد: این حق ملت ایران است که در آبهای آزاد دنیا حضور داشته باشد اما تاریخ و زمان آن حتما باید توسط رده‌های بالا اعلام شود، هر موقع این دستور ابلاغ شود ما آماده‌ایم و این توانمندی در نیروی دریایی وجود دارد.

سیاری همچنین با اشاره به آزمایش سازه‌ اصلی ناوشکن سهند در 28 شهریور ماه به صورت ویدئو کنفرانس در محضر فرمانده کل قوا، تصریح کرد: طبق تدبیر حضرت آقا، باید هر ناوشکن جدید نسبت به ناوشکن قبلی خود پیشرفته‌تر باشد و قطعا ناوشکن سهند در ابعاد مختلف با ناوشکن‌های قبلی تفاوت دارد و پیشرفته‌تر از جماران خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درخصوص توانمندی پدافند هوایی شناورهای ارتش نیز اظهار داشت: تدبیر فرمانده معظم کل قوا را در رابطه با بحث پدافند هوایی یگان‌های شناور به صورت جدی دنبال می‌کنیم و این را در همه یگان‌های شناورمان به کار می‌گیریم و آن را در رزمایش‌ها نشان خواهیم‌ داد.

وی در ادامه اعلام کرد ناوشکن موج 2 با نام  ولایت در آینده نزدیک به آب انداخته می‌شود.

سیاری همچنین با اشاره به حضور نیروهای نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای در آبهای جنوبی ایران گفت: تمام تحرکات نیروهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در محدوده مسئولیت نیروی دریایی را به صورت صددرصد، رصد می‌کنیم. یعنی یک لحظه هم نیست که ندانیم فلان ناو فلان کشور در کجاست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: به طرق مختلف آنها را با همه وسایلی که در اختیار داریم اعم از سطحی، زیرسطحی، پروازی با سرنشین و بدون سرنشین رصد می‌کنیم و در این راستا پروژه‌های جدیدی در دست ساخت داریم چراکه نمی‌توانیم تنها به سامانه‌های در اختیار نیرو بسنده کنیم.

وی در ادامه درخصوص تهدیدات دشمن علیه کشورمان نیز اظهار داشت: ملت ما باید بدانند که تهدید، کار دشمن است و هر چقدر که تهدیدات زیادتر باشد نشان از این است که ما قدرت بیشتری داریم، زیرا اگر قوی نبودیم نیازی به تهدید نبود.

سیاری با اشاره به توانمندی ایران در پاسخ طولانی مدت به تهدیدات تاکید کرد: ملت ما 8 سال دفاع مقدس را در مقابل همه شرق و غرب ایستادگی کرد و الان هم ایستادگی می‌کند، ایستادگی مردم، خود نوعی توانمندی نظامی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها