کد خبر: ۹۱۴۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از عملکرد هیئت رئیسه مجلس گفت: ‌متاسفانه هیئت رئیسه به نمایندگانی که حاضرند قسم بخورند که پیش از اعلام وصول امضای خود را از طرح سؤال پس گرفته‌اند، اعتنا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح سؤال از رئیس جمهور، گفت: نمی‌خواهیم در بازار مسگرها، ما هم سروصدا کنیم و ما هم ضربه‌ای وارد کنیم؛ فراکسیون اصولگرایان مجلس دیدگاه خود را درباره طرح سؤال به روشنی اعلام کرده است و همچنان معتقد است که طرح سؤال به صلاح نیست.

حداد عادل افزود: سوال از رئیس جمهور سال گذشته مطرح شد و همه دیدید که چه اتفاقی افتاد ما بر همین اساس می‌گویم که شرایط را باید در نظر بگیریم.

خبرنگاری از حدادعادل درباره تلاش فراکسیون اصولگرایان برای اصلاح آئین‌نامه طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: اصلاح آئین‌نامه‌ای به این زودی‌ها جواب نمی‌دهد و علاوه بر آن اصلاح آئین‌نامه نیازمند دو سوم آرای مجلس است که کسب این آرا کار سختی است.

وی با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان مجلس تلاش می‌کند  تا طرح سؤال از رئیس جمهور را منتفی کند، افزود: مبنای ما این است که در شرایط فعلی در روابط بین قوا، اختلافات به بحران اجتماعی در سطح جامعه تبدیل نشود.

حداد عادل با بیان اینکه نظر اصولگرایان به جای دستور، نصیحت و هشدار مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: ما هشدار رهبری را سرسری نمی‌گیریم و آن را مهم می‌دانیم و بر همین اساس است که احتمال می‌دهیم طرح سؤال از رئیس جمهور از مصادیق هشدار رهبری باشد.

حداد عادل با تاکید بر اینکه فراکسیون اصولگرایان مجلس در تعداد امضاهای طرح سؤال از رئیس جمهور شک قوی دارند، اظهار داشت: تعدادی از نماینگان مجلس امضای خود را پیش از اعلام وصول طرح سوال پس گرفته بودند اما هیئت رئیسه به این موضوع اعتنایی نمی‌کنند؛ تلاش ما این است که طرح سؤال از رئیس جمهور را از طریق آئین‌نامه حل کنیم، چرا که فکر می‌کنیم حل این مشکل، راه حل آئین‌نامه‌ای دارد.

وی با انتقاد از عملکرد هیئت‌رئیسه در اعلام وصول طرح سؤال از رئیس جمهور، تصریح کرد: نمایندگانی که امضای خود را پیش از اعلام وصول پس گرفته‌اند حاضرند قسم بخوردند که امضای آنها قبل از اعلام وصول پس گرفته شده است؛ متاسفانه هیئت رئیسه مجلس اسامی طرح سؤال را امضاء کرده بودند، و اسامی نمایندگان منصرف شده را در اختیار ما قرار ندادند.

وی با بیان اینکه فراکسیون اصولگران مجلس قصد دارد برای منتفی کردن طرح سؤال از رئیس جمهور از راه‌حل آئین‌نامه‌ای استفاده کند، افزود: سعی ما این است برای جلوگیری از تنش‌ها، تا حد ممکن تنش جدید ایجاد نکنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سؤال اینکه آیا شکایت از هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اصل 90 در قالب اصولگرایان بوده است،خاطرنشان کرد: شکایت از هیئت رئیسه به کمیسیون اصل 90 یکی از راه‌ها است که برخی نمایندگان آن را دنبال می‌کنند، اما بنده این شکایت را امضا نکرده‌ام.

وی افزود:  شکایت از هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اصل 90 به صورت فراکسیونی نبوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها