کد خبر: ۹۱۴۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.
به گزارش خبرنگار حوزه بین‌الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

 

وی در ادامه گفت: صمیمانه این پیروزی را به دوست صمیمی ام باراک اوباما تبریک می گویم و امیدوارم بتوانیم در آینده همکارای بیشتری با همدیگر داشته باشیم.

 

قرار است تا چند لحظه دیگر باراک اوباما، نامزد پیروز ریاست جمهوری آمریکا با حضور در جمع هواداران خود در شیکاگو سخنرانی کند؛ طرفداران اوباما در ایالت شیکاگو به جشن و پایکوبی مشغولند.

 

پیش از این نیز اوباما به طرفداران خود قول داده بود که چنین روزی فرا خواهد رسید.

 

دقایقی پیش نیز میت رامنی، نامزد شکست خورده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور در جمع هواداران خود در ایالت بوستون شکست را پذیرفت.

 

وی در ادامه ضمن تشکر از طرفداران خود و تیم انتخاباتی اش به باراک اوباما، رقیب دموکرات تبریک گفت.

 

میت رامنی در ادامه همچنین از پل رایان، مشاور خود تشکر کرد و اعلام کرد که جمهوری خواهان همچنان بر مواضع خود استوار خواهند بود، ولی باید رئیس جمهوری جدید را در انجام وظایفش و پیشرفت هرچه بیشتر آمریکا کمک کرد.

 

تا کنون باراک اوباما 303 رأی الکترال و رامنی 203 رأی را بدست آورده است.

 

در پر هزینه ترین انتخابات تاریخ آمریکا باراک اوباما، نامزد دمکرات ها با کسب  303 الکترال کالج برای دومین دوره متوالی رئیس جمهور آمریکا شد.

 

در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما توانست با دست آوردن آرای لازم، به مدت چهار سال دیگر وارد کاخ سفید شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها