کد خبر: ۹۱۳۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
صفارهرندی در واکنش به برخی اظهارنظرها پیرامون حتمی بودن عدم اتحاد اصولگرایان گفت: اگر جریانی منکر اتحاد شود باید در سلامت آن تردید کرد، در عین حال من معتقدم همه به دنبال اتحاد هستند ولی بستگی دارد ضریب آن را چه میزانی در نظر بگیریم.
محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با "مشرق" با اشاره به نامه نگاری های اخیر سران قوا و همچنین هشدار رهبر معظم انقلاب درباره نشر اختلافات در جامعه اظهار داشت:  هیچ کس وجود اختلافات را انکار نمی کند و این اختلافات امری طبیعی است ولی آنچه ما را نگران می کند این است که اختلافات بهانه ای برای روی صحنه آمدن خودخواهی ها و منیّت ها شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اختلافات به نوعی موجب رشد جامعه هستند، افزود: اگر انسان در مواجهه با اختلافات فقط حقوق خودش را مطالبه کند و حقوق ملت را نادیده بگیرد، این مضر است و سبب ضایع شدن حقوق ملت می شود.

صفار هرندی حقوق اصلی مردم را در حال حاضر، آرامش در فضای سیاسی کشور و رسیدگی به خواسته ها و مشکلات آنان دانست و گفت: اگر کسی بخواهد هر چیزی را اسباب و بهانه ای برای عدم پاسخگویی به خواسته های مردم قرار دهد، معلوم است که این اختلاف جز ضرر، حاصلی برای جامعه نخواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بحث مذاکره با آمریکا و همچنین برخی رفتارهای مسئولان دولتی که بوی سازش از آن به مشام می‌رسد، گفت: هیچ کس نمی‌تواند به ملتی که انقلاب کرده و مبدع انقلاب اسلامی است، سازش را تحمیل کند.

وی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی ما، بودند کسانی که پادویی جبهه استکبار را می کردند و می خواستند ملت ایران را روی پل تسلیم ببرند ولی عظمت انقلاب، قدرت ملت و هوشیاری و حکمت رهبری آنها را ناکام می گذاشت.

صفارهرندی در واکنش به برخی اظهارنظرها پیرامون حتمی بودن عدم اتحاد اصولگرایان گفت: اگر جریانی منکر اتحاد شود باید در سلامت آن تردید کرد، در عین حال من معتقدم همه به دنبال اتحاد هستند ولی بستگی دارد ضریب آن را چه میزانی در نظر بگیریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: یک معنای وحدت مسئله اتحاد 100 درصدی است که حتی آیت‌الله مهدوی کنی هم گفتند "می دانم وحدت، شدنی نیست". ولی اتحاد مصطلح به معنی این است که ما تلاش کنیم به هم نزدیک شویم برای اینکه به یگانگی برسیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتها به مثالی از اتحاد برخی جریانات اصولگرا در مجلس اشاره کرد و گفت: همانگونه که دوستان ایثارگران، رهپویان و جبهه پایداری برای انتخاب رئیس مجلس توانستند متحد شوند در مقاطع دیگر نیز خواهند توانست به وحدت برسند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها