کد خبر: ۹۱۰۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۶ آبان ۱۳۹۱
نماینده تهران در مجلس اعلام کرد: امروز اسناد زیادی از عملکرد گذشته دانشگاه آزاد در اختیار مجلس قرار گرفته که باید با انجام تحقیق و تفحص، صحت و سقم این اسناد مشخص شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) در سخنانی به عنوان یکی از موافقان طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد یکی از بزرگترین مراکز آموزشی کشورمان است.

وی افزود: بعد از تغییر و تحولی که در ریاست فعلی این دانشگاه انجام شد، فرهاد دانشجو اصلاحاتی را در این دانشگاه داشت ولی وقتی سؤالاتی در مورد گذشته دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش از فرهاد دانشجو مطرح کردیم، به ما گفتند از بنده در خصوص زمان مدیریتی خودم سؤال کنید تا پاسخ دهم؛ اگر در مورد عملکرد 30 ساله دانشگاه سؤالی دارید، ما حاضریم با تحقیق و تفحص از دانشگاه موافقت کنیم.

زارعی ادامه داد: در مجلس هفتم یک تحقیق و تفحصی از دانشگاه آزاد انجام شد و تمامی ابعاد ساری و جاری دانشگاه اعم از آموزشی، پژوهشی، مالی و مدیریتی مورد رسیدگی قرار گرفت ولی اشکالی پیش آمد و در پایان مجلس هفتم گزارش تحقیق و تفحص قرائت شد. لذا نتیجه آن تحقیق و تفحص عملا به کارگیری نشد اما این اطلاعات هم اکنون در اختیار مجلس و نمایندگان است.

نماینده تهران در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در فاصله چند سال گذشته هم حوادثی در کشور اتفاق افتاد که انگشت اتهام به سمت دانشگاه آزاد بود؛ در فتنه 88 هم این موضوع خودش را نشان دادو اظهاراتی توسط متهمان پرونده فتنه 88 مطرح شد؛ مسئله دیگر موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد بود که از حوادث تلخ مجلس هشتم است که بعدا با تجدیدنظر در مجلس، موضوع به نحوی جمع شد و کماکان این موضوعات در سابقه دانشگاه آزاد وجود دارد.

به گفته وی، امروز اسناد زیادی در مجلس که از کانال‌های مختلف به خصوص زیرمجموعه های دانشگاه آزاد از عملکرد گذشته این دانشگاه، وجود دارد و در اختیار ما قرار گرفته که از صحت و سقم این اسناد اطلاعی نداریم و نمی دانیم واقعیت دارد یا ندارد از این رو باید تحقیق و تفحص انجام شود؛ باید موضوعاتی مانند استخدام و به کارگیری برخی افراد فاقد صلاحیت و یا پرداخت حقوق 14میلیونی ، صحت و سقم برخی شعبات دانشگاه مانند شعبه لندن و... روشن شود.

علی اصغر زارعی در ادامه سخنانش تصریح کرد: باید مشخص شود که آیا فردی که در فتنه 88 دخالت داشت و هم اکنون به کشور بازگشته و گفته شده 14 میلیون تومان از دانشگاه آزاد حقوق دریافت می‌کرده، چقدر صحت دارد؛ باید نقاط ضعف و معایب دانشگاه آزاد مشخص شود تا بتوانیم برخی اطلاعات را بدست آوریم و یقینا با انجام تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد برخی ابهامات در فضای عمومی جامعه برطرف می‌شود و اصلاحاتی در وضعیت دانشگاه صورت می‌گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها