کد خبر: ۹۰۷۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۱۵ آبان ۱۳۹۱
خبرگزاری پرسپولیس : در صفحه ویکی پدیا انگلیسی،نوشته شده است: پرسپولیس ایران،تیم جدید استفان آپیا است و در شرایطی که هنوز چیزی روی کاغذ نیامده،مطابق معمول این نقل و انتقالات،ویکی،خیلی زودتر به استقبال اتفاقات می رود.
هافبک 32 ساله غنایی اما کیست؟

او که به آقای عضله شهرت دارد،سال 1980 در آچیموتا غنا متولد شد.آپیا فوتبال حرفه ای خود را با باشگاه هرتس اوک غنا آغاز کرد و این در حالی بود که 15 سال بیشتر نداشت.او سپس دوره آزمایشی را در تیم جوانان گالاتاسرای ترکیه پشت سرگذاشت اما از آنجا که قراردادی امضا نشد،به تیم هرتس اوک بازگشت.

در سال 1997 به سری آ رفت و به تیم اودینزده ایتالیا پیوست.او در حالی سه فصل را با اودینزه سپری کرد که سه بار پست بازی اش در خط میانی و حمله تغییر کرد.

همزمان با انتقال به پارما در آغاز فصل 2000،او درگیر بیماری هپاتیت شد اما پس از مدتی توانست سلامتی اش را بازیابد.

پس از دو فصل حضور در پارما،آپیا طی قراردادی قرضی هبه عضویت تیم برشا درآمد و در 37 بازی برای این تیم،7 گل زد.

درخشش او ،باعث شد تا باشگاه یوونتوس نسبت به جذب آپیا ابراز علاقه کند و سرانجام یووه با پرداخت مبلغ 2 میلیون پوند به باشگاه پارما،وی را با قراردادی قرضی به خدمت گرفت.آپیا فصل نخست حضورش را در یووه با موفقیت پشت سرگذاشت و 30 بازی برای این تیم انجام داد که حضور در فینال کوپا ایتالیا را هم شامل می شد.

او در فصل دوم حضورش در یووه ،در 18 بازی این تیم در سری آ به میدان رفت.

در سال 2005،آپیا با قراردادی 8 میلیون پوندی از یوونتوس به فنرباغچه ترکیه ملحق شد و فاتح سوپرکاپ ترکیه شد.در ژانویه سال 2007،آپیا دچار مصدومیت زانو شد اما عمل جراحی اش را تا پایان فصل به تعویق انداخت.

در پایان فصل 2007_2006 ،آپیا گفت که پیشنهادی از بوندس لیگا دارد و می خواهد فنرباغچه را ترک کند اما باشگاه ترکیه ای به این دلیل که مدیربرنامه های او ،بدون اجازه با باشگاه آلمانی مذاکره کرده است اجازه این انتقال را نداد.

پس ازیک دوره طولانی غیبت به دلیل مصدومیت،آپیا در روز 6 اکتبر 2007 در جام حذفی ترکیه برای فنرباغچه به میدان رفت.

آسیب دیدگی او اما دوباره تشدید شد و این مصدومیت ،برایش سنگین تمام شد.آپیا جام ملت های آفریقا در سال 2008 را از دست داد.باشگاه فنرباغچه قصد داشت آپیا را برای درمان به کلینیکی در آمریکا بفرستد اما او نپذیرفت و پس از منازعات شدید میان بازیکن و باشگاه و دخالت فیفا و دادگاه جهانی ورزش،آپیا رسما از این تیم جدا شد و حق و حقوقش را دریافت کرد.

این بازیکن پس از آن  به تاتنهام رفت تا با این باشگاه قراردادی امضا کند اما از آنجا که باشگاه لندنی،به وضعیت زانوی آپیا خوشبین نبود،به جای او با ویلسون پالاسیوس از تیم ویگان قرارداد بست.

پس از آن،آپیا به روسیه رفت تا با باشگاه رابین قازان قرارداد امضا کند اما این باشگاه هم به دلیل مشابه با این مساله مخالفت کرد.

سرانجام در روز اول نوامبر سال 2009 ،آپیا به باشگاه بولونیا پیوست و فقط و تنها فقط در این تیم ،دو بازی انجام داد.

او در آغاز فصل 2010،به تیم تازه به سری آ صعود کرده سزنا ملحق شد و در این تیم در  14 بازی به میدان رفت.

آپیا در روز 2 فوریه سال 2012 به تیم ،پس از طی آزمایش های پزشکی به تیم ویوودینا صربستان ملحق شد.او در این تیم 11 بازی انجام داد.

فکر می کنید آپیا که پس از مصدومیت های متعدد  از سال 2009 به این سو،تنها 27 بازی رسمی انجام داده است،خرید خوبی برای پرسپولیس است؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
اره داداش بهترین خرید شما همین بازیکنان مصدوم بگیرید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها