کد خبر: ۹۰۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
حجت‌الاسلام جلالي در سلسله نشست های بصیرت:
قرباني گرفتن از سياست‌ها و عادت‌هاي‌ هاشمي است و او عادت كرده است كه در گوش افراد بخواند و مجلس را در برابر دولت قرار دهد./ خاور میانه جدید 16 سال پیش باید شکل می گرفت ، اما وجود دولت های سازندگی و اصلاحات سبب تإخیر 16 ساله آن شد.
رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی در سلسله نشست بصیرت که در مسجد اهل بیت قم برگزار گردید بیان داشت: مواضع انفعالی دولت اصلاحات و سازندگی تشکیل خاور میانه جدید را عقب انداخت.

به گزارش پایگاه 598 حجت الاسلام جلالی با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: خاور میانه جدید 16 سال پیش باید شکل می گرفت ، اما وجود دولت های سازندگی و اصلاحات سبب تإخیر 16 ساله آن شد.

وی با اشاره به اینکه دولت اصلاحات از دل دولت سازندگی به وجود آمد گفت: توسعه سیاسی خاتمی لازمه توسعه اقتصادی هاشمی بود.

جلالی با اشاره به مصاحبه خاتمی با کریستین امانپور گفت: وقتی وی به افرادی مانند آبراهام لینکن واژه مقدس شهید را اطلاق کرد و آمریکا را ملتی متمدن خواند، چگونه کشورهای منطقه به انقلاب اسلامی ایران جذب شده و الگو بگیرند.

وی با مقایسه اجمالی حضور خاتمی و احمدی نژاد در دوره های ریاست جمهوری شان در سازمان ملل گفت: خاتمی ملت ایران را با تکه خشتی از تخت جمشید معرفی می کند، آیا ملت عظیم ایران این بود؟ در حالیکه احمدی نژاد طنین " عجل لولیک الفرج" را در سازمان ملل به وجود آورد و با بشارت منجی پایه های سازمان ملل را به لرزه درآورد.

وی با اشاره به سیاست های دولت هاشمی و خاتمی گفت: وقتی کشورهای خاورمیانه این چنین انفعالی را در حکومت دینی می بینند، چه عاملی می تواند سبب جذب و تشویق آنها برای تشکیل حکومت دینی شود، چرا که دولت سازندگی و اصلاحات تجربه های ناموفقی از حکومت دینی بودند.

وی با بیان برخی سیاست های خاتمی درمنطقه و جهان به سخنان مقام معظم رهبری در جمع جامعه مدرسین قم اشاره کرد و گفت: خاتمی معتقد بود اسرائیل و فلسطین را به عنوان دوکشور به رسمیت بشناسیم.

جلالی با اشاره به سخنان صریح برخی از اصلاح طلبان مؤثر در دولت اصلاحات گفت: خاتمی عینا می گوید به خاطر مردم!!! از آمریکای تا بن دندان مجهز می ترسد. با این وجود چگوهن کشورهای منطقه رغبت به قیام و تشکیل حکومت دینی داشته باشند.

وی در ادامه با مقایسه عملکرد دولت اصلاحات و عدالت گفت: در دولت اصلاحات فعالیت های هسته ای نطنز، اصفهان، آب سنگین اراک به حالت تعلیق درامد، 1033 صفحه از اسناد هسته ای کشور از سوی دولت به آژادنس داده شد که به دست آمریکا هم رسید و نام افرادی چون شهید علیمحمدی، شهریاری، شهرام امیری نیز در ان بود که اگر همه جاسوسان جمع می شدند نمی توانستند 10 صفحه از آن را به دست بیاورند، و در عین حال به خاطر مفقود شدن 10 گرم اورانیوم غنی شده 5/2 تا 4 درصد ، ایران تحریم شده و قطعنامه علیه ما صادر شد و در عین حال وعده های آنها برای دادن 25 سانتری فیوژ نیز عملی نشد.

وی گفت: اما با روی کار آمدن دولت عدالت با همان شجاعت دوران دفاع مقدس هر چقدر دشمن تهدید به تحریم و حمله کرد، ایران در زمینه هسته ای محکم تر ایستادامروز به یاری خدا 7 هزار سانتری فیوژ در نطنز کار می کند و حتی استکبار نیز مجبور به عقب نشینی شد و از حالت تعلیق راضی به فریز یعنی عدم گسترش شد که ایران به آن هم قانع نشد.

جلالی خاطر نشان کرد: با آمدن دولت نهم مردم، دانشمندان و جوانان امیدوار شدند و ایران اسلامی روز به روز عزتمند تر شد.

رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه جنگ 33 روزه لبنان شیعه را به جهانیان نشان داد، خاطر نشان کرد: در حقیقت جنگ 33 روزه در لبنان، جنگ بین حزب الله و اسرائیل نبود ، بلکه جنگ بین ایران و آمریکا بود که در آن چهارمین ارتش نیرومند دنیا توسط فرزندان حزب الله زمینگر شدند.

حجت‌الاسلام جلالي با بيان اينكه خاتمي و هاشمي در متن فتنه 88 قرار داشتند، بيان داشت: قرباني گرفتن از سياست‌ها و عادت‌هاي‌ هاشمي است و او عادت كرده است كه در گوش افراد بخواند و مجلس را در برابر دولت قرار دهد.

رئيس دفتر آيت‌الله مصباح يزدي ادامه داد: ‌هاشمي توانست كروبي و ميرحسين را قرباني كند و او در اين زمينه هنرمند است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
آفرين بر رئيس دفتر علامه مصباح يزدي كه شجاعت را از ايشان آموخته وحق مي گويد ايكاش به جاي جلساتي كه خواص دوپهلو دعوت مي شوند از امثال وي و روانبخش بيشتر استفاده شود.
پاسخ
ناشناس
United States
۲۲:۴۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
واي اگر حرفهاي تو اتهامي بيش نباشد، واي به حال آخرت تو!
پاسخ
ناشناس
Germany
۱۰:۳۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
راستی جدا قیامتی وجود داره؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
ای وای بر ما که ... اینگونه بی پروا و بی تقوا شده اند و اینطور عربده می کشند. خدایا ما را دریاب
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
كساني كه مسجد آتش مي زنند و فاحشه بر ضد نظام به خيابان گسيل مي دارند دم از تقوا مي زنند ؟!!
صل علي محمد آل زبير خوش آمد
مبارك ايراني اكبر رفسنجاني
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
1 - کاملأ درست و عین حقیقت بود که گفتن خدا به شما اجر بدهد
2 - جناب حجت‌الاسلام جلالي شما از نزدیک تمام این موارد را لمس کردید.
3 - چرا آقای صادق لاریجانی را از خواب رفاقت بازی با سران فتنه بیدار نکردید ؟
4 - لطفأ برای فریاد مردم در یوم الله 9 دی 88 که خواهان محاکمه سران فتنه بودن اقدام انقلابی انجام بدهید لااقل یک بار برای مردم حزب الله.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها