کد خبر: ۹۰۵۷
زمان انتشار: ۱۷:۴۵     ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از برگزاری جلسات برخی مسؤولان در وقت اداری و معطل کردن ارباب رجوع پشت درهای بسته، گفت: مسؤولان همه جلسات خود را خارج از وقت اداری برگزار کنند تا بتوانند در اسرع وقت به مشکلات مردم رسیدگی و ارباب رجوع را تکریم کنند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، امروز در دیدار اعضای شورای اداری استان خوزستان، رکن مهم نظام انقلاب اسلامی را مردم دانست و اظهار داشت: انبیای الهی و امامان معصوم (ع)، زمانی در انقلاب های خود موفق می شدند که مردم با آنان همراهی کرده باشند.

وی به بیان ویژگی های دولت خدمتگزار اشاره کرد و افزود: دولتی موفق است که مردم حامی آن باشند؛ اگر دولت در راستای خدمت به ملت گام بردارد، نزد خدا و مردم محبوب خواهد بود و اجر و پاداش عظیمی در دنیا و آخرت نصیب دولتمردان خواهد شد.

این مرجع تقلید، همراهی با مردم، توأم با معنویت و تقویت ایمان، را مهمترین وظیفه دولتمردان نظام اسلامی دانست و گفت: نامه حضرت امیر المؤمنین علی (ع) به مالک اشتر در خصوص اداره مصر، نمونه بارز قوانین اجرایی همراه با اخلاق حسنه اسلامی است.

وی با بیان این که رهبری و مردم دو پایه اساسی این انقلاب هستند، به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص امام راحل مبنی بر این که امام یک حقیقت همیشه زنده است اشاره کرد وگفت: امروز نیز جامعه ما برای تکامل و پیشرفت همه جانبه بیشتر، سخت به امام خمینی (ره) و افکار ایشان نیازمند است.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، با تجلیل از مدیریت های داهیانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: امروز ولی فقیه زمان شناس، بصیر، شجاع، مدیر و مدبر در راس نظام اسلامی حضور دارند و انقلاب را به خوبی مدیریت کرده اند.

محبت، حسن خلق، تواضع، امانتداری و ارتباط تنگاتنگ با مردم پنج اصل مسؤولیت پذیری

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه محبت به ملت، حسن خلق، تواضع، امانتداری و ارتباط تنگاتنگ با مردم را پنج اصلی برای مسؤولیت پذیر عنوان کرد و گفت: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب نامه، نصیحت، خطبه و یا به شیوه های دیگر به این اصول سفارش های فراوانی کرده اند.

وی تصریح کرد: خدمت به مردم، محبت و دلسوزی نسبت به ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات آنان وظیفه شرعی همه کارکنان دستگاه های اجرایی است؛ مسؤولیت اجرایی نوعی امانت است که نظام و ملت آن را به مسؤولان داده اند تا به نحو شایسته آن را اداره کند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با انتقاد از جلسات برخی مسؤولان در وقت اداری و معطل کردن ارباب رجوع پشت درب های بسته، گفت: مسؤولان همه جلسات خود را خارج وقت داری برگزار کنند تا بتوانند در اسرع وقت به مشکلات مردم رسیدگی و ارباب رجوع را تکریم کنند.

وی به روند پیشرفت چند برابری دستگاه های اجرایی در دوران انقلاب اسلامی نسبت به دوران طاغوت اشاره کرد و گفت: تحول ارزشمند خدمت رسانی دستگاه های اجرایی در این دوران، قابل مقایسه با دوران ظلم و ستم شاهان خائن ایران نیست؛ در دوران 2500 ساله شاهنشاهی، مردم دیانت، عزت، قدرت و شرافت خود را از دست داده بودند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: قرن ها مسلمانان در سیطره استبداد و استکبار می زیستند و ملت مسلمانان خودباوری، کرامت، آزادای و استقلال خود را از دست داده بودند که خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی، آزادی، استقلال، عزت، عظمت و شرافت به مسلمانان بازگشت.

این مرجع تقلید، تمدن اسلام را بر اساس توأم بودن علم با ایمان توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: تمدن اسلام بر اساس توأم بودن علم با ایمان، توأم بودن معنویت و اخلاق با مادیت و صنعت، توأم بودن قدرت با عدالت و صداقت است و این تمدن دور از سکولار رایج در غرب بود و اسلام تمدنی به این شکل زیبا بوجود آورد.

وی به حکومت رسیدن شاهان خودکامه را مهمترین علت و دلیل انحطاط و عقب ماندگی علمی مسلمانان دانست و اظهار کرد: به واسطه به حکومت رسیدن حکومت هایی فاسد، سلاطین آنها به فکر ساختن کاخ ها، عیاشی ها، خودکامگی ها و استبدادهای خود بوده و هدفی به جز این امور نداشتند؛ از این رو مسلمانان دچار فقر و جهل علمی و فرهنگی شدند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، ضدیت غرب با اسلام را دارای پیشینه ای دور و دراز توصیف و ابراز کرد: جهان غرب از همان روزهای آغازین اسلام بر طبل مخالفت و ضدیت با اسلام می کوبید و اکنون نیز به شیوه های مختلف بر این ضدیت و مخالفت خود استوار و پا برجاست.

انقلاب اسلامی پیکر استکبار جهانی را لرزاند

این مرجع تقلید، با بیان این که انقلاب اسلامی، پیکر استکبار جهانی را به لرزه در آورد و معادلات سیاسی آنان را بهم ریخت، اظهار داشت: این انقلاب عزت و اقتدار ملت مسلمانان را به جهانیان ثابت کرد و این رخداد عظیم جهانی است که باید همه نسبت به حفظ آن تلاش کنند.

وی محوریت ولایت فقیه را ویژگی بارز انقلاب اسلامی ایران، دانست و گفت: انقلاب های مردم مصر، تونس، اردن و یمن باید به رهبری فردی فقیه، شایسته، سیاستمدار و تحلیلگر باشد تا بتوانند همانند ایران اسلامی آن عزت، قدرت، استقلال، معنویت و دیانت خود را بازگردانند؛ جهاد در برابر مستکبران جهان نشانه عزت دین مبین اسلام است.

تقویت بنیان های فرهنگی جامعه از وظایف سنگین دولت و علما است

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود، تقویت بنیان های فرهنگی جامعه را از وظایف سنگین دولت و علما دانست و گفت: تربیت طلاب و روحانیت، هدایت مردم و خدمت شایسته به آنان بر دوش علما و راه اندازی مراکز فرهنگی، پژوهشی و تبلیغی و اختصاص اعتبارات در راستای اعتلای دین مبین اسلام بر عهده دستگاه های اجرایی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با تحسین دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، از انقلاب اسلامی به عنوان زنده و احیا کننده غدیر یاد و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، نشات گرفته از عاشورا و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است و همه باید دین خود را به انقلاب ادا کنند.

این مرجع تقلید، با تاکید بر این که همه موظف به حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، ارزان به دست نیامده است، بلکه حاصل 15 سال تلاش امام خمینی (ره) برای برقراری حکومت اسلامی، مبارزه و شهادت بسیاری از علمای بزرگ، قیام جوانان رشید و مردم ستم دیده علیه رژیم پهلوی است.

وی با تجلیل از مقام شامخ شهدا اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، با شجاعت، اخلاص و عشق به ولایت جان خود را فدای این مرز و بوم کردند؛ نهضت های اخیر ملت مصر و تونس، برگرفته از اندیشه شهادت طلبی امت اسلامی ایران است؛ امروز جوشش خون شهدای ایران اسلامی در رگ های ملت مصر و تونس است و ندای ملکوتی شهیدان هشت سال دفاع مقدس، در میان آزادی خواهان اسلامی طنین انداز شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها