کد خبر: ۹۰۵۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۴ آبان ۱۳۹۱
یک موسسه صهیونیستی با ابراز سرخوردگی از بی اعتنایی اتریش به تحریم ها علیه ایران تصریح کرد: آزار دهنده است که مقامات اتریش نسبت به همکاری بانک های اتریشی با ایران بی تفاوت هستند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس یک موسسه صهیونیستی به نام سیمون ویسنتال از بی اعتنایی اتریش به تحریم ها علیه ایران انتقاد کرد و مدعی شد یکی از دستیاران ارشد رئیس جمهور ایران برای دور زدن تحریم ها امسال سفری را به وین انجام داده است.

بر اساس گزارش جروزالم پست، شیمون ساموئلز، مدیر بخش روابط بین الملل این موسسه در ادامه ادعای خود گفت این دستیار رئیس جمهور ایران برای خرید تکنولوژی مورد نیاز ایران اقدام به انجام یک رشته عملیات پولشویی نموده است.

وی افزود: «اتریش قطب اقدامات پولشویی محسوب می شود. این موضوع تنها به اسرائیل مربوط نیست. بلکه یک موضوع مربوط به کل اروپاست. اتریش یک حلقه ضعیف در زنجیره بانکی است.»

وی از اتحادیه اروپا خواست تا فعالیت های کشورهای عضو خود را مورد رصد قرار دهد و اتریش را به دلیل کوتاهی در اجرای تحریم ها علیه ایران مجازات کند.

 روزنامه انگلیسی تلگراف در اواخر اکتبر اولین بار این ادعا را مطرح نمود که: «حداقل 2 سفر توسط یکی از مسئولان ارشد ایران به منظور انجام مبادلاتی به ارزش میلیون ها یورو انجام گرفته است. اما مقامات غربی تایید کرده اند که این مقام ایرانی به عنوان یک مسافر عادی به وین سفر کرده و از سال 2007 تا کنون هر بار چندین روز در وین اقامت داشته است.»

سخنگوی وزارت کشور اتریش در مصاحبه ای در این زمینه اظهار داشت، هیچ «تحقیقات کیفری ای» در ارتباط با این مقام ایرانی و مرکز مربوطه در جریان نیست. وی در پاسخ به اینکه آیا سازمان های اطلاعاتی اتریش تحقیقاتی را در زمینه این اقدامات  انجام داده اند یا خیر، افزود، «یافته ها در این زمینه قابل علنی شدن نیستند.» ساموئلز با انتقاد از عدم جدیت اتریش در قبال تحریم های ایران گفت: «این داستان درباره اتریش جدید نیست. اتریش مدتی است که به این صورت عمل می کند.» وی تاکید کرد که این آزاردهنده است که مقامات اتریشی نسبت به این اقدامات (و همکاری بانک های اتریشی با ایران) بی تفاوت هستند، در حالی که بانک های همکاری کننده با ایران «فقط یک خیابان با مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی فاصله دارند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها