کد خبر: ۹۰۵۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۱۴ آبان ۱۳۹۱
نماینده مردم شیروان طی تذکری از قطع برنامه‌های یک زبان محلی و کاهش زمان پخش آن در صدا و سیما انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: سه هزار کانال تلویزیونی در کشور ما قابل مشاهده است و در قانون اساسی هم به قوم و زبان‌های مختلف توجه شده است.

وی افزود: برنامه صدای کورمانچی 60سال است که در خراسان روزی یک ساعت پخش می‌شود ولی متأسفانه اخیرا یک ساعت در ساعت غیرمؤثر آن را پخش می‌کند و آن هم در هفته به 5 روز تقلیل پیدا کرده است و شنیده‌ایم که می‌خواهند این را قطع کنند.

عزیزی ادامه داد: برنامه کورمانچی در زمان جنگ رابط بین رزمندگان کورمانچ و مردم بوده و مردم توجه زیادی به آن دارند.

نماینده شیروان گفت: ما در مرزها برنامه‌های کشورهای خارجی را مثل ترکمنستان بدون ماهواره دریافت می‌کنیم؛ اگر ما به این موضوع توجه نکنیم مردم به رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه شیب پیدا می‌کنند.

عزیزی ادامه داد: یکی از بزرگواران به من تذکر داد و گفت که اگر این موضوع را بگویم شورای نگهبان من را رد صلاحیت می‌کند؛ شورای نگهبان کسانی را رد صلاحیت می‌کند که اجازه می‌دهند 3هزار کانال تلویزیونی در کشور پخش شود ولی زبان کورمانچی و ترکی را که این همه مورد استقبال مردم است نمی‌گذارند پخش شود.

عزیزی از صدا و سیما خواست که به این موضوع توجه کنند چرا که کورمانچ‌های مقیم مشهد در زمان محرم قوی‌ترین و پراستقبال‌ترین هیئت را دارند؛ کورمانچ‌ها مثبت و ولایتمدارند و تمام کورمانچ‌ها را به ولایتمداری می‌شناسند. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها