کد خبر: ۹۰۵۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۴ آبان ۱۳۹۱
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادعای مطرح شده درباره توقف غنی سازی 20 درصد را رد کرد و گفت که ایران غنی سازی را حق خود می‌داند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت بعد از پایان جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: هیئت رئیسه طبق آئین‌نامه سؤال از رئیس جمهور را به کمیسیون ارجاع کرد اما بعد از اینکه نمایندگان از پاسخ نماینده‌های رئیس جمهور قانع نشدند طرح سؤال در صحن علنی قرائت شد.

وی افزود: جای سؤال دارد که چرا برخی درباره حق نمایندگان حاشیه‌ می‌سازند و با ایجاد بلوا دنبال تنش هستند در حالی که مجلس نیاز به آرامش دارد و این مجلس، مجلسی اصولگراست که همه ما آن را قبول داریم.

جلالی با بیان اینکه آبستراکسیون کردن مجلس کار درستی نیست، گفت:‌مجلس شورای اسلامی از دموکراتیک ترین نهادهای کشور است و سؤال از وزیر و یا استیضاح وزیر و یا حتی سؤال از رئیس جمهور جزو مباحث دموکراتیک مجلس است که باید در یک فضای دوستانه مطرح شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سؤالی درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر توقف اورانیوم 20 درصد تصریح کرد: این ادعا واقعیت ندارد چراکه اورانیوم 20 درصد مورد نیاز رآکتور تهران و مباحث پزشکی آن است.

جلالی با بیان اینکه ایران غنی سازی اورانیوم را حق مسلم خود می‌داند، گفت: ما برای دفاع از حقوق هسته‌ای خود غنی سازی اورانیوم را حق مسلم خود می‌دانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها