کد خبر: ۹۰۳۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۵ آبان ۱۳۹۱
دکتر بیژن نوباوه در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ عنوان داشت:
یک سری حرف ها فرافکنی است؛ کسی نمی تواند کار خودش را انجام دهد سعی می کند به دیگری اتهام وارد کند، در هر جایی یا هر قوایی که باشد. اساس این موضوع را بنده در این می بینم که اگر قوا به وظایف خودشان عمل کنند و حتی اگر اعتراضی دارند، اعتراض خود را از طریق مراجع قانونی نظیر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام که بصورت خوب و قانونی کارشان را انجام می دهند، منعکس کنند هیچ مشکلی بوجود نمی آید ولی متاسفانه اساس همه اختلافات بنظر بنده همین است که این مسائل نفسانی است و ریشه منطقی ندارد.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، دکتر بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلافات بین مسئولین و حد آگاهی مردم از اختلاف نظرها اظهار داشتند: دانستن حق مردم است و اصلا این نکته، شعار رسانه است امام (ره) از همه زیباتر به این مسئله اشاره کرده است که مردم همه چیز را باید بدانند، چرا که مردم بهترین تصمیم گیرنده هستند. مسئولان خادم مردمند؛ در واقع یعنی سازمان دهنده امورات کشورند، اینکه اختلافات بین مسئولان پیش می آید بنظر بنده سرمنشاء آن ضعف فرد است یعنی اگر کسی در چارچوب محدوده و وظایف خودش عمل کند و فرافکنی نکند؛ چرا باید اختلافات بوجود بیاید.


نوباوه افزود: ما حتی در مورد بروز اختلافات استفساریه هم نیاز نداریم چرا که قانون اساسی مشخص کرده است چه کسی به اختلافات رسیدگی می کند. متاسفانه اتفاقاتی که این روز ها مشاهده می کنیم، بنظر بنده سرمنشاء نفسانی دارد. یک سری حرف ها فرافکنی است؛ کسی نمی تواند کار خودش را انجام دهد سعی می کند به دیگری اتهام وارد کند، در هر جایی یا هر قوایی که باشد.

وی گفت: اساس این موضوع را بنده در این می بینم که اگر قوا به وظایف خودشان عمل کنند و حتی اگر اعتراضی دارند، اعتراض خود را از طریق مراجع قانونی نظیر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام که بصورت خوب و قانونی کارشان را انجام می دهند، منعکس کنند هیچ مشکلی بوجود نمی آید ولی متاسفانه اساس همه اختلافات بنظر بنده همین است که این مسائل نفسانی است و ریشه منطقی ندارد.

ایشان همچنین درباره ی نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه تصریح کرد: مردم حق دانستن دارند و همه چیز را باید بدانند. امروزه هم در دنیا گفتن یا نگفتن مطرح نیست بلکه چگونه گفتن معیار و شاخص قرار دارد. شما اگر مسائل را بازتاب ندهید، آنها بازتاب می دهند؛ چه بسا به گونه ای بازتاب دهند که بر خلاف مصالح ما باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح نمود: به عقیده بنده ما باید مسائل را به خوبی بازتاب دهیم و خود را قیم مردم ندانیم چرا که مردم از ما خیلی بهتر می فهمند، مردم همین انقلاب را حفظ کردند، جنگیدند، دفاع کردند و سختی ها را تحمل می کنند پس باید مردم را آگاه کرد. فقط یک مسئله بسیار اهمیت دارد و آن اینکه اخبار را صحیح بگوییم، نحوه گفتن و آگاهی دادن مهم است، اگر حب و بغض از نوع ارائه را کاهش دهیم قطعا موفق خواهیم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها