کد خبر: ۹۰۲۷۷
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۱۲ آبان ۱۳۹۱
قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی۲۲ دلار کاهش یافت و به 1693 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، قیمت جهانی طلا که طی هفته های اخیر روندی نزولی را در پیش گرفته است در معاملات جمعه با 22 دلار کاهش مواجه شد و به 1693 دلار در هر اونس رسید.

تشدید نگرانی ها نسبت به بدتر شدن وضعیت اقتصادی آمریکا و اروپا باعث کاهش بیش از 100 دلاری قیمت طلا طی سه هفته گذشته شده است.

افزایش نرخ بیکاری آمریکا به 7.9 درصد در ماه گذشته میلادی یک علت کاهش قیمت طلا در روز جمعه عنوان شده است. نرخ بیکاری آمریکا در ماه سپتامبر 7.8 درصد اعلام شده بود. تشدید بحران بیکاری در آمریکا می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخابات ریاست جمهوری این کشور داشته باشد که کمتر از یک هفته دیگر برگزار خواهد شد. در عین حال به گزارش وزارت کار آمریکا 171 هزار فرصت شغلی جدید در این کشور طی ماه اکتبر ایجاد شده است که بر اساس گزارش رویترز این رقم بسیار بیشتر از پیش بینی ها بوده است.

افزایش ارزش دلار نیز علت دیگر افت قیمت طلا در روز جمعه عنوان شده است. هر یورو در این روز در برابر 1.284 دلار معامله شد که بدین ترتیب ارزش دلار در برابر این ارز بیش از 1 سنت افزایش داشته است.

قیمت جهانی نفت نیز در این روز کاهش داشته است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا با 1.4 دلار کاهش به 85.69 دلار رسیده است. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با کاهش 55 سنتی به 107.62 دلار رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها