کد خبر: ۹۰۲۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۱۲ آبان ۱۳۹۱
هر روز که می گذرد و به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می شویم، ابعاد جدیدتری از طرح "دولت وحدت ملی" و کلید واژه هایی چون "بحران" مشخص می شود.

به گزارش بولتن، نکته حائز اهمیت در این موضوع، تلاقی و نزدیک شدن جریان اصلاحات به پدرخوانده همیشگی خود، هاشمی رفسنجانی است به طوری که اصلاح طلبان نیز سعی می کنند از کلیدواژه های هاشمی استفاده کنند.

بر همین اساس، سید محمد خاتمی، یکی از رئوس اصلی آشوب ها در فتنه 88 چند روز پیش، با پذیرش تلویحی آنکه موضوع تقلب در انتخابات 88، دروغی بیش نبود گفت:

"اینکه اینقدر روی انتخابات آزاد و کانالیزه نشده صحبت می شود با توجه به همین دیدگاه است. ممکن است اصلا تقلبی هم نباشد، ولی انتخابات طوری کانالیزه شود که بخش قابل توجهی از جامعه نتواند نظرش را ابراز کند و همه جریانات کاندیدا نداشته باشند یا در معرفی و دفاع از نامزدها و برنامه های خود آزاد نباشند. این تقلب نیست ولی محدود کردن حق انسانهاست."

وی در بخش دیگری از سخنان خود با سیاه نمایی از وضع موجود کشور گفت:

"بخش قابل توجهی از مردم امروز گلایه دارند باید آنها را رفع کرد. بارها گفته ام گذشته را می توان ندید ولی باید آینده را درست دید. باید بتوانیم انتخابات آزاد با حضور همه قشرها داشته باشیم و برگزار کنیم. برای برگزاری این انتخابات باید چیزهایی فراهم شود تداوم وضع فعلی نامطلوب است. وقتی همه راهها را بسته اند چگونه بخش هایی که راه را بر آن بسته اند می توانند شرکت کنند؟ وقتی نمی گذارند بیایید آمدن معنی ندارد. امیدوارم وضع به گونه ای باشد که همه با اطمینان خاطر و اشتیاق بتوانند در انتخابات که عرصه مهم سرنوشت است حضور و شرکت داشته باشند. متأسفم که بگویم نشانه ای از پدیدآمدن این وضع را نمی بینم."

اما در ادامه، وی با کاربرد کلمه "بحران" که این روزها لقلقه زبان اصلاح طلبان شده است گفت:

"ما اصول و آرمان ها و شعارهایمان را کنار نمی گذاریم چون به آن اعتقاد داریم و راه بهبود اوضاع کشور و وضع و حال مردم را آن ها می دانیم و در برابر خدا و خلق خدا هم مسؤول هستیم. البته تأمین مصلحت کشور و مردم و گذر از بحران و هوشیاری در برابر تهدیدات بیگانه و رفتن به سوی انسجام هم از محورهای مورد اعتقاد و عمل ما است."

روی دیگر سکه اما سخنان چند روز پیش هاشمی رفسنجانی بود. هاشمی نیز به مانند خاتمی سعی کرد که با سیاه نمایی از وضع موجود جامعه، زمینه را برای پذیرش طرح وحدت ملی خود آماده سازد.

هاشمی برای توجیه تفکرات خود حتی از آیات قرآن نیز پشتوانه آورد و با اشاره به آیات سوره نصر گفت: "خداوند فتح و نصرت را در سایه پیوستن توده های مردم به هم دانست و تداوم آن را انجام عبادات و حمدو تسبیح خدا و نبودن انحراف و لغزش وعده داده و استغفار را وسیله جلوگیری از لغزش و انحراف خوانده که باید همواره آن را مدنظر داشته باشیم."

هاشمی البته برخی برداشت‌های منفی از وحدت ملی را یا ناشی از سوءبرداشت و یا اغراض سیاسی و جناحی دانست و گفت: استفاده از همه ظرفیت‌های نظام و دلسوزان کشور به منظور ایجاد وحدت و همدلی همواره مورد تأکید و اهتمام امام راحل(ره) و رهبری معظم انقلاب بوده است.

او افزود: برخی سوءمدیریت‌ها، متأسفانه تردیدهایی به ویژه در نزد نسل جوان و قشر تحصیلکرده ایجاد کرده است که باید شجاعانه آن را مطرح و درصدد رفع آن برآییم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: دروغ، تهمت، شایعه‌سازی و بداخلاقی‌های سیاسی و ریاکاری جناحی به اخلاقیات و باورهای مردم صدمه زده است که باید برای اصلاح آن اقدام شود.

معلوم نیست این مردمی که دائما افرادی چون هاشمی و خاتمی از آن دم می زنند چه کسانی هستند؟ آیا منظور آنان همان جماعت مرفه بی دردی است که در فتنه 88، به دنبال ایجاد و حمایت از آشوب بودند یا مردمانی که در انتخابات 88 و مجلس شورای اسلامی، حماسه های میلیونی را رقم زدند!

به نظر می رسد خروجی و نتیجه کاربرد کلماتی چون "بحران" و "دولت وحدت ملی" چیزی نیست جز آنکه در آماده سازی افکار عمومی برای معرفی کاندیدای مورد نظر.

گفتنی است در دیدار اخیر هاشمی با نمایندگار ادوار مجلس، برخی از زندانیان امنیتی- سیاسی نیز حضور داشتند. حتی یک نفر از آنان "کراواتی" را به گردن خود آویخته بود که به گفته خودش، توسط زندانیان سیاسی طراحی شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۵
۲
به نظر من سخنان اقای هاشمی و خاتمی سیاه نمایی نیست و میشه گفت با ارفاق یهع جورایی حقیقته.
البته اگه دوستان به ما لقب فتنه گر ندن
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
بله .همه میدانند حقیقته.ولی اگر کسی هم پایه گذار این بدبختیا باشه خود آقایان خاتمی و هاشمی هستند....کارنامه 16 ساله آقایون گواه این مطلب هست....
قشر ضعیف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۳
۱
معلوم نیست این مردمی که دائما افرادی چون هاشمی و خاتمی از آن دم می زنند چه کسانی هستند؟ منظورش منم که الان با 10 یا 11 میلیون تومان هم نمی تونم واسه دخترم جهیزیه بخرم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۳
۳
جداً سایت شما مایه تاسف است . بد نیست به پشت سر خود نیز نگاهی بیاندازید .
پاسخ
mostafa
UNITED STATES
۱۸:۴۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۴
۲
همیشه می پرسیدم : خدایا چرا این تنفر از ..... رو هر روز در دل من شدید می کنی و هر روز که این فرد حرفی می زنه این تنفر دو چندان می شه . اگه حرفی نزنه بهتر ه برای اینکه این تنفر روال عادی خودشو طی می کنه .
پاسخ
سیدپیمان
GERMANY
۱۸:۵۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۱
۳
هاشمی رفسنجانی ادامه داد: دروغ، تهمت، شایعه‌سازی و بداخلاقی‌های سیاسی و ریاکاری جناحی به اخلاقیات و باورهای مردم صدمه زده است که باید برای اصلاح آن اقدام شود.

محبوب دل .... شما وعزیزان گرمابه وگلستانتون که لالائی بلد هستید چرا یک خواب خوش... پیشه نمیکنید که همه از .... به میمنت این ایثارتان را نوبر کنند ؟
راستی این سه .... نام اورده شده فوق الذکر تا انجا که همه میدانند در زمان صدر اسلام .... میکردند نکنه شماها مدل جدید واز کارخانه ی یو اس ا وانگلیس وفلسطین اشغالی بدست صهیونیزم غاصب .... شده اید؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۴
۴
بدخواهان(598 و امثالش) بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.
پاسخ
siamak
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۲
۱
man nemidonam shoma ha key mikhaid dast az sare mardom bardarid baba mardom ba shoma va afkareton mokhalef hastand dast az sare ma bardarid ma shoma ra nemikhaim
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۱
۴
غرب به هیچ وجه در پی حمله نظامی نیست, زیرا از هر دیدگاه که به حمله نظامی نگاه کنیم, میبینیم غرب تن به چنین ریسکی نخواهد داد. چشم امید غرب به فتنه آینده در روند انتخابات ریاست جمهوری است. تنها سلاح غرب همین است.
ولی با موضعی که اخیرا مقام رهبری گرفتند, و سخن از خیانت به میان آوردند, میتوان دریافت که برخورد ایشان, و در پی ایشان مردم, با فتنه آینده برخوردی قطعی و نهایی خواهد بود, تا ریشه این جریان خائن خشک شود, انشاء الله.
همه چیز نشان میدهد که فتنه آینده نبرد آخرین جمهوری الهی ایران است. به همان اندازه که از موضعگیریهای مقدماتی جریان فتنه آشکار میشود که آنها خود را برای رهاکردن آخرین تیرشان آماده میکنند, آشکار است که نظام الهی ایران نیز با این آگاهی خود را آماده مقابله با فتنه میکند که این مقابله نبرد آخرین است.
پاسخ
سیدپیمان
GERMANY
۱۴:۵۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۲
۱
ایا کسی هست که این حقیر را توجیه وراهنمائی کند که بچه علت وبا کدام دلیل واستدلال روی عکس حضرت اقا روح الله روحی الفدا ونائب برحق وپاکش امام سید علی خامنه ای رهبر عریرم که جانم بفدایش باد این دو اسوه خیروبرکت وتقوا وسایه خدای منان است را با پارچه ای انهم بدین شکل پوشانیده؟ ودر ازای ان تندیس تمام قد این ....را بایستی با ان ......... بمعرض دید ونظاره نشست؟
سخنی را هست با ان .. و... اندیشه وهمه ی کوردلان ودل را به اجاره نشینی شیطان ومنافقین ومارقین وناکثین ایادی ملعونشان/ای دجالین وای ته نشسته های گودالهای خشک شده از لجن رانده شده گان خدای سبحان نه تنها عکس بلکه خود اقا روح الله واقا سید علی در قلوب ما فدائیان راه سرخ خون وشهادت در راه اسلام محمدی وسروروسالار شهیدان ادم وعالم حسین ابن علی وذریه ی پاکشان در تک تک وذره ذره ی وجودمان نقش بسته با اینها چه خواهید کرد وکدامین دست ناپاک واهریمنی قدرت نه پاک کردنش را بلکه بسمتش دراز شدن را دارد؟
خواهید دید همانطور که شکل کریه وملعون ختم الله های تاریخ اگر بر جای مانده واثری ازین هیمه های دوزخ بجای مانده ازین سروران وخدایان درون شما تاریک دلان نیز بجا خواهد ماند ودر مقابل همانطوریکه نقش الهی وجان افزای اهل بیت عصمت وطهارت با انکه دربواسطه ی عدم بظاعت ولیاقت در رکاب مقدسشان نبودیم بعد از 1400 سال نقش بسته وزدودنی نیست تا چه رسد به این فرزندان وامتدادوادمه ولایتشان.

باشید تا افتاب صبحتان ای رذیلان وای جرسومه های فسق وفجور..
ومن الله توفیق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها