کد خبر: ۹۰۱۵۴
زمان انتشار: ۰۰:۲۷     ۱۱ آبان ۱۳۹۱
پایگاه مرصاد - هر از چند گاهي زمزمه هم كلام شدن بي واسطه ديپلماتيك ايران با ايالات متحده آمريكا از زبان خواصي كه كمي خاصيتشان افول كرده است در فضاي سياسي كشور پراكنده مي شود.

كمي دقت در طي طريق سي و چند ساله نظام اسلامي ايران با هژموني ثابت و استوارش، نشان مي دهد كه چنين افاضه فضل هايي از سوي كدام كاراكترهاي به اصطلاح سياستمدار و در چه مقاطعي از زمان ارائه شده است.

حتي سلسله و قماش رسانه هاي مجازي و مكتوبي كه با روتوش ژست هاي سياسيون فرتوتشان سعي در نو جلوه دادن اين تئوري نخ نما دارند، با كمترين تأملي عيان مي شود؛ رسانه هايي كه بوي چرم كيف هاي انگليسي و آمريكايي آنها را به سختي بدهكار كرده است.

اختلاف ایران و آمریکا مبنایی است/ آیا ایالات متحده بدون منفعت طلبی مذاکره می کند؟!

 ايالات متحده از نخستين روزهاي شكل گيري نهضت اسلامي ملت ايران به رهبري حضرت امام (ره) تا كنون بيش از نيم قرن است كه در مواجه و رويارويي مستقيم و مبنايي با ملت ايران از هيچ حربه اي غافل نبوده  و در دشمنی های انصافاً سنگ تمام گذاشته است.

از مديريت و پشتيباني سلطنت بي اخيار پهلوي و بازي با عروسكي بنام محمدرضا شاه در جهت خشكاندن ريشه هاي اعتقادي و مذهبي و بعد هم قتل عام مردم گرفته تا هم پياله شدن با مجنوني با مختصات صدام حسين و راه انداختن جنگي به سختي هشت سال دفاع مقدس و  بعد هم تحريم هاي به قول خودشان فلج كننده و هزينه هايي با ارقام نجومي در عرصه جنگ نرم و بمباردمان هاي تبليغاتي با كارتل هاي عريض و طويل رسانه اي.

رزرو بيست و چهار ساعته هاليوود با تمام بنيه تبليغاتيش و راه اندازي شبكه هاي چند زبانه و مخصوصاً فارسي زبان و بعد هم هتاكي به سبك قرآن سوزي و اهانت به مقدسات و البته لشكركشي و آدم كشي در عراق و افغانستان براي به اصطلاح محاصره ارضي ايران و صد البته ترورهاي تمام نشدني از اول انقلاب تا كنون كه رئيس جمهور و دانشمند هسته اي نمي شناسد، همه و همه تلاش هايي است كه آمريكا با منفعت طلبي خود و به فرموده حضرت آقا با روحيه جنون و سيطره طلبي، بي وقفه به آن مشغول بوده است؛ روحيه اي كه پاي ميز مذاكره به هيچ وجه تغيير نخواهد كرد.

صحنه گردان اصلی نمایش ارتباط با آمریکا چه کسی است؟

حال بايد ديد كدام مشاعر سليمي مي پذيرد ملتي كه با خون در برابر چنين جنایتکار بالفطره ای  در اوج قدرت نظامي و اقتصادي  ايستادگي كرده و غالب شده است، بايد در شرايطي كه ايالات متحده در يك قدمي ورشكستگي اقتصادي از داخل و بي آبرويي سياسي در برابر ملت هاي جهان است، سر يك ميز نوشيدني خنك بنوشد؟
كدام جهان شناس و سياس زبردستي تأیید مي كند در بهبوهه اي كه ملت هاي مسلمان به دنباله روي از نهضت سي و چند سال پيش ايران، يكي پس از ديگري تخت و بخت حاكمان دست نشانده آمريكا در كشورشان را به هم مي زنند، ملت پيش تاز ايران عقب گرد كرده و با آمريكاي منفورتر از هميشه تقريب ديپلماسي كند؟
كدام عقل حسابگري انديشيده است كه ملت ايران كم ترين اعتنايي به اظهار نظر كساني مي كند كه گاهي با لباس سبز آشوب سرخ به پا مي كنند و گاهي يقه هاي ديپلمات می پوشند و آرامش ايران را در هم كلامي با آمريكا مي بينند؟
بي ترديد چنين كساني يا ثبات و استراتژي ندارند و يا هدفشان بر مبناي نابودي دستاوردهاي بزرگ ملت ايران است.
اندكي زيركي به خوبي نمايان مي كند که مطرح شدن مقوله ارتباط با آمريكا و مذاكره بي واسطه ايران با ايالات متحده در مقطع افول و استيصال آمريكا از كجا آب مي خورد.
كمي هوشياري و تأمل در رهنمودهاي مقام عظمي ولايت نشان مي دهد كه صحنه گردان اصلي ارتباط با آمريكا، خود ايالات متحده است.
طرحي كه به خواست آمريكا ديكته شده از زبان عده اي در داخل زمزمه مي شود.

مروري بر فرمايشات حضرت آقا در ديدار با دانشجويان يزدي در تاريخ 13/10/1386 به خوبي از اين مهم، رمزگشايي مي كند.

"رابطه‌ى سياسى با آمريكا براى ما مضر است. اولاً خطر آمريكا را كم نميكند. آمريكا به عراق حمله كرد؛ در حالى كه با هم رابطه‌ى سياسى داشتند، سفير داشتند؛ اين آنجا سفير داشت، آن هم اينجا سفير داشت.
رابطه كه خطر جنون‌آميز و سيطره‌طلبانه‌ى هيچ قدرتى را از بين نميبرد. ثانياً وجود رابطه براى آمريكائى‌ها - نه امروز، هميشه اينطور بوده - وسيله‌اى بوده است براى نفوذ در قشرهاى مستعد مزدورى در آن كشور. انگليسى‌ها هم همين طور بودند. انگليسى‌ها هم در طول ساليان متمادى سفارتخانه‌شان مركز ارتباط با سفلگان ملت بود؛ كسانى كه حاضر بودند خودشان را به دشمن بفروشند. سفارتخانه‌ها يكى از كارهايشان اين است.
در همين قضايائى كه حدود هفده هجده سال پيش در چين اتفاق افتاد و جنجال فوق‌العاده‌اى شد، سفارت آمريكا محور و مركز اداره‌ى آشوبها و اغتشاشها بود. اينها اين خلأ را در ايران دارند؛ احتياج به پايگاه دارند، و پايگاه ندارند؛ اين را ميخواهند. احتياج به رفت و آمد آزاد و بى‌دغدغه‌ى مأموران جاسوسى و مأموران اطلاعاتى‌شان و ارتباطات نا مشروع آنها با عناصر سفله و مزدور دارند؛ اما اين را ندارند.

ارتباط، اين را براى آنها تأمين ميكند.

حالا مينشينند آقايان وراجى كردن و حرف زدن و استدلال كردن، كه نبود رابطه‌ى با آمريكا براى ما مضر است. نه آقا! نبود رابطه‌ى با آمريكا براى ما مفيد است. آن روزى كه رابطه‌ى با آمريكا مفيد باشد، اول كسى كه بگويد رابطه را ايجاد بكنند، خود بنده هستم."

این رهنمود های دقیق و همراه با تیز بینی مثال زدنی به خوبی روشن می کند که اهالی کاخ سفید در مواجه با دکتورین نظام مقدس جمهوری اسلامی به در بسته خورده اند و مطرح کننده آغاز رابطه با ایران خود آنها هستند.

رابطه ای که از رهگذر آن به دنبال رخنه در داخل کشور و تأسیس یک لانه بزرگتر و مدرن تر جاسوسی هستند تا به آن چه که می خواهند دست پیدا کنند، لانه ای که سال ها پیش جوانان دانشجوی انقلابی ریشه آن را خشکاندند و بازگشت به آن شرایط نتنها یک پسرفت غیر قابل قبول بلکه افتادن در تله آشکاریست که در کمال تأسف بعضی مثلا خواص سهوا یا عمدا دوست دارند به سمت آن حرکت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
حکام امریکا همانند قوم لوط هستند و همجنس بازی را در دنیا رواج میدهند و آدمکش هستند .
هیچ آدم عاقل با این حاکمان نباید حتی همکلام شود. تمام
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
خداوتد رهبری را برایمان حفظ کند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها