کد خبر: ۸۹۹۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۰ آبان ۱۳۹۱
علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع درگیری های مجدد میان اقوام مختلف در میانمار، با ˈوونا مائونگ لِوینˈ وزیر امور خارجه این کشور به صورت تلفنی گفت و گو کرد.
فاطر،‌ رییس دستگاه دیپلماسی افزود که در این تماس تلفنی از وقوع درگیری های مجدد در میانمار ابراز نگرانی کرده است.

پیش از این نیز در پی وقوع درگیری های جدید در میانمار ، سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر لزوم حل ریشه‌ای منازعات قومی در میانمار، خواستار حل سریع مشکلات و صیانت از حقوق اولیه مسلمانان این کشور توسط دولت این کشور شده بود .

همچنین وزارت امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به دولت میانمار با هدف حل ریشه ای منازعات قومی و مذهبی در این کشور اعلام کرده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده مختلف در رسانه ها، در روزهای اخیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از مسلمانان میانمار در درگیری های قومی و مذهبی کشته شده اند.

ˈاشوک نیگامˈ هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در میانمار گفته است دولت میانمار با اکثریت بودایی، هفتم آبان ماه جاری (۲۸ اکتبر) اعلام کرد، در پی موج جدید ناآرامی‌های قومی در ایالت راخین در روزهای اخیر، ۲۲ هزار و ۵۸۷ نفر از جمله ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر از مسلمانان آواره شده و ۴ هزار و ۶۶۵ خانه نیز به آتش کشیده شد.

دولت میانمار که اکثریتی بودایی دارد، حاضر نیست مسلمانان روهینگا را به عنوان شهروندان این کشور به رسمیت بشناسد و آنها را در دسته مهاجران غیرقانونی قرار داده است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها