کد خبر: ۸۹۵۹۲
زمان انتشار: ۰۲:۵۲     ۰۹ آبان ۱۳۹۱
سرپرست سال‏های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنان حرفه‏ای فوتبال در دنیای امروز ساعت 21 شب را نمی‏بینند، ولی بازیکنان در ایران برخی شب‏ها را به خوش‏گذرانی می‏گذرانند.

مهدی اربابی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به راهکار رفع مشکلات امروز فوتبال ایران، گام نخست را استعدادیابی صحیح بین جوانان عنوان کرد.

مربی قدیمی و سرپرست سال‏های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران گفت: استعدادیابی در فوتبال ایران باید جدی‏تر گرفته شود تا استعدادها شکوفا شوند.

وی تصریح کرد: ضرب‏المثلی داریم که «از هفت تخم بلبل فقط یکی به پرنده‏ای چه‏چهه‏زن تبدیل می‏شود» و در فوتبال نیز باید استعدادهای واقعی از میان نوجوانان و نونهالان شناسایی شوند و تحت آموزش قرار گیرند.

سرپرست سال‏های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران بر ضرورت بازگشت به تعصب و حرفه‏ای‏گری تأکید و تصریح کرد: بازیکنان حرفه‏ای فوتبال در دنیای امروز ساعت 21 شب را نمی‏بینند، ولی بازیکنان در ایران برخی شب‏ها را به خوش‏گذرانی می‏گذرانند و دلیل این موضوع نبود نظارت بر این افراد است.

اربابی با یادآوری گل دوم ایران به کویت توسط علی دایی در جام ملت‏های آسیای سال 1992 میلادی در امارات متحده عربی گفت: در آن دوران، علی دایی با 120 کیلوگرم وزن بر روی سر فرود ‏آمد؛ اما با تمام وجود توپ را وارد دروازه کرد.

وی تصریح کرد: این امر باعث پارگی تاندون‏های علی دایی شد ولی امروز برای بازیکنی 20 میلیارد ریال هزینه می‏شود ولی او هیچ تعصبی از خود در میدان بازی نشان نمی‏دهد.

سرپرست سال‏های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: فوتبال در وهله نخست توانایی، قدرت بدنی و بعد دانایی، تعصب و غیرت است.

اربابی گفت: اگر بازیکنی آمادگی جسمانی نداشته باشد، بعد از 20 متر دویدن در تصمیم‏گیری برای دریبل، پاس، شوت و ... دچار مشکل می‏شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها