کد خبر: ۸۹۵۱
زمان انتشار: ۱۷:۲۸     ۱۶ بهمن ۱۳۸۹
یک شرکت عملیات‌ روانی متعلق به ارتش آمریکا در افغانستان، به منظور تاثیرگذاری و نفوذ استراتژیک بر مردم افغان، برنامه ارتباط و تعامل ویژه میان اعضای ارتش و دختران و پسران افغان را اجرا کرده است.
به گزارش  مشرق، ارتش آمریکا در افغانستان به منظور عملیات روانی و تاثیرگذاری و نفوذ استراتژیک بر مردم افغان ، برنامه ارتباط و بازی میان اعضای ارتش و دختران و پسران افغان را اجرا کرده است.
"جسیکا ای.واکر" متخصص ارتش آمریکا از ایالت مینه سوتا گفت: "هدف، ایجاد روابط است نه فقط دادن یک سری چرت و پرت."
واکر یک نظامی روانشناس از "شرکت عملیات‌های روانی تاکتیکی سیصدونوزدهم" در ولایت ننگرهار افغانستان است.
واکر می گوید که "برنامه دختران"، یکی از برنامه های ارتش آمریکا است و از برنامه موفق پسران که "شرکت عملیات‌های روانی تاکتیکی سیصدونوزدهم" در ماه مارس آغاز کرده بود، الگو برداری شده است.
دختران افغان به تماشای بازی و یادگیری پسران می‌پرداختند. هنگامی که آنها برای بازی دعوت می‌شدند دختران مشتاقانه به این سرگرمی می‌پیوستند و با هم‌بازی‌های آمریکایی خود ارتباطی قوی ایجاد می‌کردند. از زمان آغاز برنامه امدادی دختران روستا از ۱۷ کودک مشارکت کننده به ۱۳۵ کودک در حال حاضر رسیده است.
واکر که یک دانشجوی تمام وقت و کتابدار پاره وقت است، برای اینکه زمان اعزام شوهرش در کنار وی باشد، به نیروهای ذخیره ارتش آمریکا پیوست.
برنامه امدادی دختران روستا قرار است بیش از این گسترش پیدا کند. در حال حاضر برنامه‌هایی برای گسترش این برنامه به منظور تحت پوشش قرار دادن ۳۰ مدرسه وجود دارد که ۱۲۰۰ پسر و ۱۲۰۰ دختر را در بر می‌گیرد.
آمریکا برای دستیابی به منافع طولانی مدت خود، همواره به دنبال نفوذ استراتژیک در میان مردم افغانستان و خصوصا زنان افغان بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها