کد خبر: ۸۹۳۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۰۸ آبان ۱۳۹۱
یکی از رهبران بارز حزب آزادی و عدالت(شاخه سیاسی جماعت اخوان‌المسلمین) مصر تاکید کرد هیچ مانعی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و مصر نیست.

«سعد الحسینی» عضو دفتر اجرایی حزب آزادی و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره گفت که ایران در حمایت از قضیه فلسطین نقش بسزایی داشته است و تاریخ هرگز آن را فراموش نخواهد کرد همچنانکه ایران در حمایت از حزب‌الله در جریان تجاوز اسرائیل به لبنان نیز مواضع عظیم و درخشانی داشت که تاریخ به آن شهادت می‌دهد.

وی درباره انتقادات اخیرا و هجمه‌های کنونی علیه جماعت اخوان‌المسلمین و حزب آزادی و عدالت تصریح کرد: به عقیده بنده این انتقادها و هجمه‌ها توجیه‌ناپذیر است و ما همچنان گروه‌های سیاسی را به گفت‌وگو فرامی‌خوانیم زیرا ما نظرات همه را می‌پذیریم و نقد سازنده چیز بسیار خوبی است اما متاسفانه برخی گروه‌ها تنها اعتراض می‌کنند و قصد سازندگی و اصلاحات را ندارند.

حسینی در خصوص مجلس موسسان تدوین قانون اساسی و پیش‌نویس آن نیز اظهار داشت: مجلس موسسان تدوین قانون اساسی تلاش‌های زیادی برای تدوین پیش‌نویس نخست انجام داد و در حال حاضر نیز بررسی‌ها در این مورد ادامه دارد و این تنها پیش‌نویس قانون اساسی است و قابل تعدیل و اصلاح است و بر این اساس گروه‌های سیاسی اگر این پیش‌نویس را مناسب نمی‌دانند می‌توانند اعتراض کنند و در نهایت نیز مجلس موسسان و سپس ملت تصمیم می‌گیرند و این ملت است که به این قانون بله یا خیر خواهد گفت.

وی درباره طرح نهضت مرسی نیز گفت: از لحظه نخست روی کار آمدن مرسی طرح نهضت وارد مرحله اجرا شد اما این طرح یک اندیشه عمومی در چارچوب طرحی 25 ساله است و بنابراین گروه‌های سیاسی باید از آن حمایت بعمل آورند تا همه بندهای آن اجرا شود اما در حال حاضر تمرکز بر جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مصر در چارچوب برنامه مرسی و تلاش وی برای خیزش مصر است.

حسینی درباره روابط بین اسرائیل و مصر نیز اظهار داشت: اولا بین اسرائیل و مصر توافقنامه صلح امضا شده است و بنا به گفته دکتر مرسی تا زمانی که اسرائیل به این توافقنامه پایبند باشد ما نیز به آن پایبند خواهیم ماند.

استاندار کفرالشیخ در رابطه با روابط مصر و ایران در زمان کنونی نیز تصریح کرد: به عقیده بنده هیچ مانعی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و مصر نیست بویژه اینکه بنا به گواهی تاریخ، ایران تنها کشوری است که وقتی همه جهانیان دست از فلسطین و حمایت از فلسطینیان کشیدند، ایران به حمایت از قضیه فلسطین پرداخت همچنانکه در جنگ رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و لبنان نیز از حزب‌الله حمایت کرد بنابراین از دیدگاه بنده هیچ مانعی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با ایران به دور از اختلافات مذهبی، وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها