کد خبر: ۸۹۳۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۸ آبان ۱۳۹۱
وزارت انرژی آمریکا با اشاره به میزان تولید جهانی نفت در ماه های سپتامبر و اکتبر و پیش بینی های انجام شده در مورد مصرف، هشدار داد حذف ایران از بازار جهانی نفت باعث نقصان بیشتر عرضه در برابر تقاضا می شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس وزارت انرژی آمریکا اذعان کرد بر اساس تولید جهانی نفت در ماه های سپتامبر و اکتبر و همچنین پیش بینی های انجام شده در مورد مصرف، خارج کردن ایران از بازار جهانی نفت باعث تشدید نقصان عرضه در برابر تقاضا می شود.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا که به وزارت انرژی این کشور وابسته است در گزارش جدید خود افزود اگر ایران را از محاسبات خود کنار بگذاریم باید گفت میزان مصرف  جهانی سوخت در ماه های سپتامبر و اکتبر 2.4 میلیون بشکه در روز بیشتر از عرضه بوده است و حتی اگر ایران را نیز در آمار خود محاسبه کنیم باز مصرف سوخت 600 هزار بشکه در روز کمتر از تولید بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از ابتدای سال 2012 موظف است هر 60 روز یک بار گزارشی در مورد وضعیت بازار جهانی نفت و تاثیر تحریم نفتی ایران بر این بازار منتشر کند. دولت آمریکا سیاست های خود در مورد تحریم ایران را بر پایه این گزارش ها تنظیم می کند. گزارش جدید پنجمین گزارش از این نوع است.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا ظرفیت مازاد تولید اوپک طی دو ماه گذشته 26 درصد کاهش یافته و به 2 میلیون بشکه در روز رسیده است. اوپک در ماه های سپتامبر و اکتبر 2011 بالغ بر 2.7 میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد داشت.

منابع رسانه ای غرب میزان تولید نفت ایران را 2.85 میلیون بشکه در روز اعلام کرده اند. پیش از تحریم ها ایران حدود 3.6 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد. به عقیده کارشناسان با ورود به فصل سرما و افزایش تقاضا برای نفت تاثیر تحریم ها علیه ایران بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها