کد خبر: ۸۸۹۴۵
زمان انتشار: ۱۶:۰۶     ۰۶ آبان ۱۳۹۱

پرس تي‌وي- با مطرح شدن اتهامات جنسی علیه دو سرباز نیروی دریایی امریکا در ژاپن، تنش بر سر پایگاه‎های نظامی واشنگتن در خاک این کشور افزایش یافته است.

با مطرح شدن اتهامات جنسی علیه سربازان امریکایی، احساسات ضد امریکایی مردم جزیره اوکیناوا در ژاپن که میزبان بیشترین پایگاه‎های امریکا در این کشور است، به شدت افزایش یافته است.
 
اتهامات مذکور علیه دو سرباز امریکایی ۲۳ ساله اهل تگزاس مطرح شده است که اقامت کوتاهی در جزیره اوکیناوا داشتند.
 
به‎رغم آن‎که مقامات محلی ژاپن نیز خشم مردم خود از امریکایی‎ها را منعکس کرده‎اند، هیروکازو ناکائیماز فرماندار اوکیناوا از تحقیقاتی که به قول وی امریکایی‎ها در خصوص این موضوع آغاز کرده‎اند، ستایش کرده است.
 
بی‎تفاوتی دولت یوشیکیو نودا نخست وزیر ژاپن در خصوص اتخاذ اقدام سیاسی مناسب در قبال اتهامات مطرح شده؛ مردم اوکیناوا را سرخورده کرده و همچنین باعث شده است تا رهبران سیاسی که نماینده مردم منطقه هستند از اعلام موضع صریح ضد امریکایی خود اجتناب کنند.
 
سیاست‏مداران ژاپنی در حال حاضر خواستار آن شده‎اند که دولت این کشور نه تنها در مورد طرح متوقف شده جابجایی پایگاه نظامی بحث برانگیز امریکایی‎ها در اوکیناوا اقدام کند بلکه در خصوص استقرار بحث برانگیز ۶ فروند هواپیمای «اوسپری MV-۲۲ » که در تاریخ یکم اکتبر وارد منطقه شدند نیز چاره‎ای بیاندیشد.
 
استقرار این هواپیما‎ها در پایگاه هوایی فوتنما موجبات خشم و اهالی مردم منطقه و همچنین تظاهرات اعتراض‎آمیز آنان در اطراف این پایگاه هوایی را باعث شده بود.
 
چوبین زوکران یکی از قانونگذاران ژاپنی اوایل هفته جاری در اظهاراتی خطاب به خبرنگاران در توکیو، خواستار برچیده شدن تمامی پایگاه‎های امریکایی در ژاپن شد.
 
وی در همین خصوص گفت: « تفنگداران دریایی امریکا همواره در حال گردش هستند و دو یا ۳ سال است که در اوکیناوا حضور دارند سپس می‎روند و تفنگداران جدید می‎آیند. مادامی‎که آن‎ها در اوکیناوا حضور دارند مشکل بتوانند رفتار خود را تغییر دهند.»
 
مقامات نیروی دریایی امریکا در ژاپن ضمن عذرخواهی از رفتار تفنگداران خود در عین حال مدعی شدند که شمار زیادی از تفنگداران دریایی امریکا رفتار قابل قبولی از خود نشان می‎دهند.
 
مقامات امریکایی در ادامه توجیه کردند که سربازان امریکایی مستقر در پایگاه‎ها، دوره‎های آموزشی حساسی را پشت سر می‎گذارند و به همین خاطر لازم است که با مردم محلی در ارتباط باشند.
 
به رغم گسترش روز افزون احساسات ضد امریکایی در میان ژاپنی‎ها، رهبران سیاسی اوکیناوا خواستار آن شدند تا در شرایط حاکم بر پایگاه‎های امریکا تغییرات جدی و فوری انجام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها