کد خبر: ۸۸۹۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۰۶ آبان ۱۳۹۱
رئیس کمیسیون اقتصادی و دارایی دومای روسیه در دیدار با هیئت ایرانی شرکت‌کننده در نشست بین‌المجالس در کانادا گفت: روسیه به توسعه روابط با ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه، اهمیت فراوانی می‌دهد.

هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای حاشیه‌ای خود در اجلاس بین‌المجالس در کبک کانادا، با هیئت‌های روس و افغان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایرج ندیمی در دیدار با هیئت روسیه، روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و روسیه را به عنوان دو همسایه بزرگ و قدرتمند بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: مجلس از تقویت و استحکام مناسبات و همکاری‌های فیمابین دو کشور در تمام زمینه‌های ممکن حمایت می‌کند.

در این دیدار همچنین «سرگئی گاوریلوف» رئیس کمیسیون اقتصادی و دارایی دومای روسیه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را راهبردی و کلیدی خواند و افزود: روسیه به توسعه روابط و همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مطرح و مهم در منطقه اهمیت فراوانی می‌دهد.

وی با اشاره به اشتراک مواضع فیمابین دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی خواستار توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های تهران-مسکو در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی شد.

همچنین در دیدار هیئت ایرانی با هیئت پارلمانی افغانستان، طرفین با اشاره به اشتراکات تاریخی، تمدنی، فرهنگی و دینی توسعه همکاری‌ها و مناسبات متقابل را در جهت منافع ملت‌های دو کشور و صلح و ثبات منطقه‌ای ارزیابی کردند.

در این دیدار همچنین از تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در طول دوره‌های مختلف جهاد و مقاومت در افغانستان در جهت استقرار صلح و ثبات در این کشور قدردانی از سوی هیئت افغان به عمل آمد.

ایرج ندیمی رئیس گروه بین‌المللی و هیئت همراه متشکل از پژمان‌فر، نوروزی، بت‌کلیا و خانم میرگلوبیات نیز بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل مشکلات افغانستان جهت ادامه روند تثبیت دموکراسی و ثبات در این کشور تأکید کردند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها