کد خبر: ۸۸۸۴۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۰۶ آبان ۱۳۹۱
احمد امیر ابادی در گفت وگو با شبکه ایران در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: در صورت مطرح شدن این طرح در صحن علنی مجلس ، به احتمال زیاد تصویب نخواهد شد، زیرا مدت زمان زیادی است که در خصوص این طرح بحث هایی مطرح شده که هنوز به نتیجه نرسیده است،‌ لذا اگر قرار بود طرح مذکور  در  این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اجرایی بشود، باید زود تر به صحن علنی مجلس فرستاده می شد .

وی با تاکید بر این که این طرح همچنان در کمیسیون شوراهای مجلس است، افزود: از آنجایی که اعضای کمیسیون های امنیت ملی و شوراهای مجلس در خصوص انتخابات نگرانی هایی داشتند،  بحث اصلاح این قانون را مطرح کردند.

نماینده قم بیان داشت: این طرح ایرادات اساسی دارد از جمله اینکه 150 نفر از وزراء و مسئولان پس از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ کاندیدای ریاست جمهوری را تأیید کند،‌چرا که بسیاری از این افراد از قطار انقلاب پیاده شده اند و عده ای نیز در آمریکا و انگلیس به سر برده و بر علیه نظام و انقلاب اقدام می کنند.

وی یکی دیگر از ایرادات این طرح را به تأیید رسیدن کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از سوی 100 نفر از نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: این فرد در صورت تصاحب جایگاه ریاست جمهوری،‌ تابع مجلس بوده و ضمن از دست دادن استقلال خود، مغایر اصل تفکیک قوا است.

نماینده قم ضمن اشاره به ایرادات این طرح در خصوص اخذ تایید رجل سیاسی بودن،‌ بیان داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری در این بخش بر اساس طرح کمیسیون شوراها،‌ باید به تأیید 25 نفر از اعضای خبرگان رهبری برسد و این در حالی است که عده ای از این افراد امروز به جایگاه مرجع تقلید رسیده اند.

وی ادامه داد: در صورت تأیید کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی مرجع تقلید که عضو خبرگان رهبری بوده اند و رد شدن  این کاندیدا  از سوی شورای نگهبان،‌ اختلاف بین مجموعه های مختلف  افزایش یافته  و پادوکسی غیر قابل حل شکل خواهد گرفت.

امیر آبادی با تاکید بر اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات در جامعه ایجاد تنش و بحران خواهد کرد،‌ گفت: هیچ ضرورتی برای فوریت و مطرح شدن این طرح در صحن علنی مجلس وجود ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها