کد خبر: ۸۸۸۰۶
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۰۵ آبان ۱۳۹۱
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس معتقد است که الزام نامزدها به اخذ امضاء از نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی ـ مذهبی موجب تشدید لابی‌های مفسده‌انگیز بین قوا می‌شود.

حجت‌الاسلام حمید رسایی درباره اصلاح قانون انتخابات کشور به خبرنگار پارلمانی فارس گفت: تغییرات کمیسیون شوراها در طرح اصلاح قانون انتخابات با آنچه در ابتدا به صورت عادی توسط نمایندگان ارائه شد، تفاوت دارد.

وی افزود: برخی موارد قانون انتخابات حقیقتاً نیازمند تغییر است اما تغییراتی که در مسیر بررسی این قانون در حال انجام است، هویت آن را از شکل اجرایی فعلی خارج می‌کند.  

نماینده تهران در مجلس گفت: مواردی چون تعیین مجری انتخابات و ایجاد هیئت اجرایی برای این موضوع و الزام نامزدها به اخذ امضاء از نمایندگان مجلس بعداً به این طرح اضافه و موجب تغییر ماهوی مواد 7 و 31 آن شده است.

حجت‌الاسلام رسایی افزود: آنچه درحال حاضر توسط کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در حال تهیه است، قطعاً با موادی از قانون اساسی در تضاد است و مورد مخالفت شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعیین شروط برای تشخیص رجل مذهبی و سیاسی، در واقع تفسیر یکی از اصول قانون اساسی است که بر عهده شورای نگهبان قرار دارد.

عضوکمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: قید این تبصره که هر نامزد باید امضای 30 شخصیت سیاسی ـ مذهبی و امضای 100 تن از نمایندگان مجلس را به دست آورد، لابی‌های مفسده‌انگیز موجود بین قوا را تشدید می‌کند. 

حجت‌الاسلام رسایی در پایان تصریح کرد: چنین مواردی شاید یک اشکال را در قانون انتخابات فعلی بر طرف کند، اما حتماً در درازمدت اشکالات دیگری را به وجود می‌آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها