کد خبر: ۸۸۶۰
زمان انتشار: ۱۷:۱۸     ۱۳ بهمن ۱۳۸۹
رییس جمهور گفت: اولین انتظار از شورای عالی سینما این است كه یك جریان قدرتمند هنری راه انداخته و سینماگران كشور اطمینان داشته باشند دولت از هیچ‌گونه پشتیبانی و حمایت برای تأمین زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در بخش سینما كوتاهی نخواهد كرد.
به گزارش برنا، محمود احمدی نژاد بعد از ظهر سه‌شنبه در دومین جلسه شورایعالی سینما،‏‏ حضور و مشاركت فعال سینماگران را در همه عرصه‌ها یك نیاز جدی دانست و اظهار داشت: سینماگران ایرانی باید اندیشه‌ای در طراز جهانی ارائه كنند و یك اندیشه در صورتی جهانی می‌شود كه در قالب هنر ارائه شود.

رییس جمهور عام و گسترده بودن مخاطبان سینما را از عوامل قدرت سینما دانست و گفت: دولت به دنبال تعالی سینما است.

وی تصریح كرد: برخی بعضا چنین تبلیغ می‌كنند كه ایران گرفتار آندلسازیون شده است، در حالی كه این یك نظریه كاملا صهیونیستی بوده و مبنا و واقعیتی ندارد و هیچ گاه چنین اتفاقی نمی‌تواند در ایران تكرار شود. چراكه در ایران، اسلام ناب و حقیقی جریان دارد.

رییس جمهور مراقبت از جریان‌سازی‌های فرهنگی مخرب را مورد تأكید قرار داد و گفت: رویكرد آثار هنری و شورایعالی سینما باید یك حركت هجومی و رو به جلو باشد و باید از اتخاد رویكردهای محافظه‌كارانه و دفاعی در عرصه هنر پرهیز شود، چرا كه عرصه هنر كشورمان توانمندی‌هایی دارد كه در صورت اتخاذ تدابیر مناسب، می‌تواند بازارهای جهانی را فتح كند.

احمدی نژاد گفت: متأسفانه در حوزه كار فكری در سینما دچار ركود بوده‌ایم و اگرچه لازم است در بخش زیرساخت‌ها نیز اقداماتی انجام شود، اما مهم‌تر از توجه به عرصه سخت‌افزاری باید به روح كار فرهنگی توجه داشت و در این زمینه باید با تشكیل اتاق‌های فكر و ارتباط گیری با منابع فكری و اندیشه‌ای از افتادن سینما به دام تكرار و سطحی‌نگری ممانعت شود.

در این جلسه علاوه بر آنكه مقرر شده جلسه بعدی شورایعالی سینما قبل از پایان سال یعنی كمتر از یك ماه و نیم دیگر برگزار شود، آیین‌نامه داخلی شورا پس از بحث و بررسی به تصویب رسید. تشكیل كمیسیونی تخصصی در درون شورا به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هشت نفر از سینماگران عضو شورایعالی سینما و سه نفر از كارشناسان و صاحب‌نظران عرصه سینما به منظور بررسی و تصویب موضوعاتی كه قرار است در شورایعالی مطرح شود، از جمله مفاد مهم این آیین‌نامه است.

در این جلسه همچنین مباحث باقی‌مانده از جلسه اول شورا درباره مالیات آثار ساخته شده سینمایی، شهرك‌ها و پردیس‌های سینمایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و راهكارهایی برای رفع مشكلات سینماگران در این بخش‌ها و نیز افزایش حمایت‌های دولت از تولید آثار متنوع سینمایی مطرح و به تصویب رسید و مقرر شد جزییات این موضوع در جلسه‌ای تخصصی‌تر با حضور نائب رییس شورایعالی سینما، رییس كمیسیون فرهنگی دولت و دبیر شورایعالی سینما بررسی و نهایی شود.

در این جلسه اعضای شورایعالی سینما نیز هر یك دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح كرده و درباره بعضی مسائل روز نیز مباحثی مطرح شد و اعضا از رییس جمهور درخواست كردند تدبیری اتخاذ شود تا با توجه به تخصیص بودجه‌های مناسب فرهنگی به استان‌ها، استانداران برای مشاركت بیشتر و فعال‌تر در عرصه هنر و سینما ترغیب شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها