کد خبر: ۸۸۴۸
زمان انتشار: ۱۶:۴۶     ۱۳ بهمن ۱۳۸۹
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: ثمره‌ خو.ن شهيدان اقلاب اسلامي، آزادي ملت‌هاي اسلامي و بشريت از دست مستبدين، ظالمين منطقه‌اي و يا جهاني است.
به گزارش خبرگزاري فارس، سردار سرلشكر سيد يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در يادواره شهداء شهرستان كهنوج استان كرمان با طرح سئوال ضرورت برگزاري يادواره هاي شهداء در سطح كشور، گفت: 38 ميليون نفر جمعيت كشور ما زير 30 سال است يعني انقلاب را نديده اند. بايستي به آنها ياد آوري كنيم شهيدان چه هدف، اخلاق و رفتاري داشتند، چگونه فكر و زندگي مي كردند. هر كدام از اين شهيدان زندگي نامه‌اي داشتند و انسان‌هاي نمونه و الگويي براي ما و جوانان ما هستند. كتاب‌هايي در مورد زندگي نامه آنها منتشر شده است آنها را بخوانيد، قدر خانواده شهدا و فرزندان آنها را بدانيم. همه ما مديون شهيدان هستيم.

وي ادامه داد: اين منطقه محروم با مردماني نجيب، مومن و سلحشور، حدود 560 شهيد به انقلاب و ميهن اسلامي تقديم كرده است. آيا جوانان فعلي ما مي‌توانند با روح و زندگي اين شهيدان ارتباط برقرار كنند؟

صفوي با بيان اينه براي شناهخت هدف شهيدان بايد اهداف دشمن را شناسايي كنيم، گفت: دشمنان از راه اندازي جنگ تحميلي بدنبال دو هدف حداقلي و حداكثري بودند. تصرف خوزستان از حداقل اهداف آنان بود و سرنگون كردن جمهوري اسلامي ايران هدف نهائي دشمنان بود تا از صدور انقلاب اسلامي جلوگيري كنند و منابع اقتصادي و انساني ما را از بين ببرند و نگذارند اين انقلاب به خارج از مرزها توسعه پيدا كند.

فرمانده سابق كل سپاه با اشاره به حماسه آفريني‌هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و ديگراهداف دشمنان از راه اندازي جنگ تحميلي ادامه داد: شهيدان براي دفاع از انقلاب اسلامي و كشور عزيزمان، ايران به جبهه ها شتافتند. هشت سال جنگ آسان نيست. هم اكنون كه 22 سال از پايان جنگ مي گذرد بررسي كنيم ببينيم كه آيا دشمنانمان به اهدافشان رسيده اند و يا شهيدان و ملت ايران به هدفشان رسيدند؟ آنها مي خواستند كشور ما را اشغال كنندو نظام ما را از بين ببرند و از صدور انقلاب جلوگيري كنند، ببينيد بر سر عراق چه آمد، كشور عراق اشغال نظامي شد. همان هايي كه صدام را تشويق و حمايتش كردند كه به ايران حمله كند، عراق را اشغال كردند. آنها مي خواستند انقلاب را از بين ببرند، رژيم بعث عراق ساقط شدو صدام را به آن شكل نكبت بار و رقت بار به دار آوريختند.

* مردم مصر از انقلاب اسلامي ايران الگو گرفتند

صفوي در ادامه با اشاره به تحولات منطقه اي پيرامون، انقلاب مصر را برگرفته از انقلاب اسلامي ايران دانست و افزود: مردم مصر از انقلاب اسلامي مردم ايران الگو گرفتند در تونس نيز همين طور همينطور است. اين انقلاب و خون پاك شهيدان ثمره‌اش آزادي ملت‌هاي اسلامي و بشريت از دست مستبدين، ظالمين منطقه‌اي و يا جهاني است.

وي در ادامه با اشاره به شكست سياست هاي آمريكا در منطقه خاورميانه گفت: آمريكايي ها مي‌خواستند يك حكومت لائيك را درعراق روي كار بياورند.اما هم اكنون يك حكومت شيعي در عراق برقرار شده است، اكثريت وزرا و پارلمان عراق شيعه هستند.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا با بيان اينكه امروز ملت و كشور ما جزء قدرتمندترين كشورها است، خاطر نشان كرد: شما افغانستان، پاكستان، عراق و ساير كشورها را ببينيد. جرج بوش در كتاب خاطراتش نوشته است كه بعد از عراق و افغانستان مي خواستند بيايند سراغ ايران، چرا جرات نكردند به ايران حمله كنند؟ چون اين كشور غير از افغانستان و عراق بود چون ايران يك رهبر و ملت شجاع و جنگ ديده و 10 ميليون بسيجي آماده رزم دارد. ظرفيت ملت ما بسيار بالاست.

صفوي با اشاره به سه شاخصه مشاركت مردم، رهبري انقلاب و ايدئولوژي اسلام ناب محمدي در خصوص انقلاب اسلامي ايران، گفت: انقلاب ما كه مبتني بر مكتب اسلامي بود بصورت يك نظام سياسي و حكومت شكل گرفت، يك نظام مردم سالاري ديني كه اين نظام سياسي قابل تكرار در كشورهاي ديگر مي باشد. انقلاب اسلامي تاريخ جهان را تغيير داد و خودش تبديل به الگويي شد براي ملت هايي كه مي خواهند به آزادي و استقلال برسند. بالاترين درصد مشاركت مردم در انقلاب اسلامي بوده است كه در انقلاب هاي ديگر اين درصد مشاركت اقشار مختلف مردم وجود ندارد.

* عشق ملت بزرگوارمان به رهبر انقلاب توصيف ناپذير است

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در ادامه به تبيين شاخصه‌هاي رهبري انقلاب اسلامي ايران پرداخت و افزود: هيچ انقلابي، رهبري همانند رهبر انقلاب ايران نداشته است. عشق ملت بزرگوار مان به رهبر انقلاب توصيف ناپذير است. امام مويد به مشيت خداوند متعال و بقيه الله العظم (عج) بود و اگر كمك خدا و عنايت امام زمان (عج) نبود، اين انقلاب پيروز نمي شد.

وي ادامه داد: هم اكنون نيز مقام معظم رهبري همچون امام بزرگوارمان مويد به نصرت الهي و عنايات حضرت بقيه‌الله(عج) هستند و با صلابت و شجاعت و حكمت سكاندار انقلاب اسلامي در مقياس جهاني بوده و با تمام وجود براي پيشرفت و عظمت و رفاه و آسايش ملت ايران مجاهدت مي‌كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها