کد خبر: ۸۸۳۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۰۳ آبان ۱۳۹۱
روشي كه ما بازي مي كنيم منسوخ نشده. ما با سه دفاع خطي بازي مي كنيم نه با سيستم سه دفاعه عمقي.
bengar
ok

سایت گل-محسن بنگر در كنار سيد جلال حسيني و رضا نورمحمدي خط دفاع مستحكم پرسپوليس را تشكيل داده اند. اين خط دفاع سه نفره،  سه ديدار است كه دروازه پرسپوليس را بسته نگه داشته اند. بازي بدون نقص اين سه بازيكن يكي از دلايل اصلي پيروزي پرسپوليس مقابل راه آهن بود. بنگر بعد از اين بازي و بردي كه نصيب پرسپوليس شده به سوال هاي زندگي پاسخ مي دهد.

سه بازي است كه پرسپوليس روي دور نتيجه گيري افتاده. برد مقابل راه آهن هم يكي از اين سه بازي بود. فكر مي كرديد اين بازي را توفاني شروع كنيد؟


بازي خيلي خوبي انجام داديم. راه آهن تيم ضعيفي نبود و ما بهتر از هميشه بازي كرديم. راه آهن در اصفهان با سپاهان مساوي كرد و استقلال را آزار داد اما ما توانستيم در همان دقايق ابتدايي سوار بازي شويم و با تلاش و دوندگي به گل برسيم. البته خودمان هم فكر نمي كرديم اينقدر زود به گل برسيم . با گل زودهنگام ما شيرازه راه آهن از هم پاشيد و اين موضوع يكي از دلايل اصلي برد ما بود.

رو ي گلزني در دقايق ابتدايي برنامه ريزي كرده بوديد ؟

نه؛ ولي در رختكن كه بوديم آقا مهدي مي گفت بايد پرسپوليس 20 سال پيش باشيم.يعني در 10، 20 دقيقه اول فشار بياوريم و تيم حريف را از پا درآوريم. زماني هر تيمي روبروي پرسپوليس قرار مي‌گرفت، در همان ابتداي بازي نتيجه را واگذار مي كرد. از بس كه پرسپوليس فشار مي‌آورد و خيلي زود به حريف گل مي‌زد.

حالا از نظر خودت مثل 20سال پيش بوديد؟

به نظرم بوديم. ما ابتداي بازي تصميم گرفتيم راه آهن را تحت فشار بگذاريم كه اين برنامه خيلي زود نتيجه داد.

البته خط دفاعي شما هم در اين برد سهم بسزايي داشت . تو به همراه سيدجلال و نورمحمدي عالي كار مي كنيد اما موضوعي كه اين روزها باعث شده تا از پرسپوليس انتقاد شود بازي با سه مدافع است. مي گويند اين روش منسوخ شده.......

روشي كه ما بازي مي كنيم منسوخ نشده. ما با سه دفاع خطي بازي مي كنيم نه با سيستم سه دفاعه عمقي. مثلا 10 دقيقه از بازي رضا لب خط مي رود و چند دقيقه از بازي من دفاع راست مي شوم و ماهيني كمي جلوتر مي رود.به عنوان مثال مقابل راه آهن كلا من دفاع راست بودم و رضا و جلال وسط بازي كردند. اين سيستم و تغيير مكان بازي ما بستگي به تيم حريف دارد اما با يك ليبرو بازي نمي كنيم كه به سيستم ما مي گويند منسوخ.

 سيستم شما درست مثل سيستم بازي استقلال در زمان مربيگري رولند كخ است. جايي كه مهدي پاشازاده ، محمد خرمگاه و مهدي هاشمي نسب خط دفاع استقلال را تشكيل مي دادند اما هيچ يك از آنها ليبروي ثابت نبودند و دقيقا خطي بازي مي كردند. ....

دقيقا همينطور است. دفاع ما هم عمقي نيست. ما روي يك خط بازي مي كنيم و زمان حمله يكي از ما لب خط مي رويم تا سيستم هجومي تر شود.

پس نبايد گفت كه سه دفاعه بازي كردن شما روشي سنتي است؟

روش ما واقعا سنتي نيست. خيلي از تيم‌هاي مطرح جهان هم با سه مدافع بازي مي‌كنند. بايرن مونيخ و بارسلونا با سه مدافع بازي مي‌كنند.

 البته بارسلونا در زمان گوارديولا با سه مدافع بازي مي كرد اما حالا چهار دفاعه بازي مي كنند.....

ولي يك تيم مطرح اروپايي به نام يوونتوس هم با سه مدافع بازي مي كند، ايرادي دارد؟ اصلا وقتي تيم نتيجه مي گيرد چه فرقي دارد كه با سه مدافع بازي كند يا چهار مدافع.

راه آهني ها بعد از بازي مي گفتند اگر ضربات ايستگاهي نبود پرسپوليس تا صبح هم به گل نمي رسيد. نظر انها را تاييد مي كني؟

به هيچ وجه. ما چند تك به تك هم در اين بازي از دست داديم. آيا اين تك به تك ها هم با ضربه ايستگاهي به دست آمد؟ ما مي خواهيم ببريم و در اين راه از تمام روش ها استفاده مي كنيم. شما هم بگذاريد هر چه مي خواهند بگويند. مهم سه امتياز بود كه ما به دست آورديم.

 يك گل هم زدي كه آفسايد اعلام شد. گل تو آفسايد بود؟

حتما بود كه داور گرفت.

 ولي گل زيبايي بود. مثل مهاجمان اروپايي به توپ ضربه زدي......

اين هم از شانس من است. شايد اگر آفسايد نبود توپ من به بيرون از ورزشگاه مي رفت. شانس كه ندارم.

 اين روزها بحث بازگشت كريمي به پرسپوليس جدي تر از هميشه به گوش مي رسد. واقعا از باشگاه خواسته ايد كه كريمي برگردد؟

به اندازه خودمان؛ نه اينكه خيلي فشار بياوريم. به عنوان يك دوست و همبازي از مسئولان خواسته ايم كاري كنند كريمي برگردد.

همه بازيكنان چنين خواسته اي دارند يا فقط چند نفر؟

همه مي خواهيم علي آقا به پرسپوليس برگردد. كريمي بزرگ تيم است و پرسپوليس وقتي كامل مي شود كه كريمي برگردد و تمام بزرگان دور هم جمع شوند.

 حالا بازگشت كريمي به سود پرسپوليس است؟

صد در صد بهتر است كه كريمي را در اختيار داشته باشيم. خودم وقتي در تيم‌هاي ديگر بازي مي‌كردم يكي از بزرگترين دغدغه‌هايم اين بود كه چطور كريمي را مهار كنيم. حتي تيم ملي كره جنوبي و مربيان اين تيم با بحث مهار كريمي خيلي مشكل داشتند. كره اي‌ها حتي از نيمكت نشيني علي كريمي هم مي ترسيدند. حالا هم اميدوارم علي آقا به تيم برگردد و به ادامه روند رو به رشد ما كمك كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها