کد خبر: ۸۸۱۵۷
زمان انتشار: ۱۷:۱۴     ۰۲ آبان ۱۳۹۱
جواد کریمی قدوسی در گفتگو با ندای انقلاب با بیان اینکه نگارش نامه به شیمون پرز توسط محمد مرسی مردم مصر را نسبت به تحولات و انقلاب خود دلسرد کرد، اظهار داشت: این نامه نشان می دهد که انقلاب مصر راه زیادی تا رسیدن به معنای حقیقی انقلاب دارد.

وی ادامه داد: این انقلاب منحرف نشده است، بلکه از ابتدا هم مشخص بود که این انقلاب تکمیل نشده است. باید این سوال را پرسید چرا وقتی محمد مرسی در برابر کاندیدای جریان مبارک پیروز شد آمریکایی ها که از روی کار آمدن مخالفانشان ناراحت می شوند و دائماً چوب لای چرخ می گذارند، به مرسی تبریک گفتند؟ 

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: انقلاب ها نشانه های بزرگی دارند. ما از همان ابتدا خواستیم تحولات مصر را با انقلاب خودمان مقایسه کنیم و اینچنین سطح توقعمان را بالا بردیم. انقلاب جمهوری اسلامی ایران وقتی پیروز شد، ۹۸ درصد مردم در انتخابات بعد از آن شرکت کردند اما وقتی مصریها در انتخابات شرکت کردند تنها ۵۲ درصد حضور وجود داشت که این نشان می داد مردم مصر هم پی برده بودند که حضور کاندیداها تنها برای بازرا گرمی و دعوای آنها نیز دعوای زرگری بوده است.
وی افزود: محمد مرسی در بهترین حالت می تواند یک ملی مذهبی باشد و نه یک مسلمان انقلابی و نباید توقع داشته باشیم که در راستای اهداف جمهوری اسلامی فعالیت کند.
قدوسی در خاتمه بر تلاش برای رابطه با مصر تاکید کرد و افزود: ما باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا نگذاریم مرسی به سمت رژیم صهیونیستی حرکت کند زیرا در آن صورت ما بازنده این تحولات خواهیم بود همانطور که پیش از این در لیبی هم رخ داد و این همان موضوعی است که برخی مقامات ایرانی به آن پیش از این اشاره کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها