کد خبر: ۸۸۱۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۲ آبان ۱۳۹۱
رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه و کار عظیم فردوسی و نقش وی در زنده کردن هویت ایرانی گفت: کسانی که می‌گویند فردوسی با زنده کردن هویت ایرانی، ضداسلام بود کوته‌بین هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشستی مشترک با اعضای انجمن‌های علمی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن که در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به ضرورت اینکه جهانی شدن زمینه رشد و تعالی صفات انسانی را فراهم می‌کند گفت: باید انرژی عظیم ملت آزاد شود تا زمینه جهانی شدن آن فراهم شود.

وی افزود: ما باید زمینه ارتباطات علمی و فرهنگی را در سطح جهانی تقویت کنیم چرا که برخی از مواقع صحبت دو دانشمند می‌تواند گره‌هایی را بگشاید که صدها جلسه دیپلماتیک نمی تواند آن را حل کند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بعضی‌ها ملت‌ را کوچک می‌انگارند تصریح کرد: آنها تصور می‌کنند اگر استاد ما با یک استاد آمریکایی و اروپایی بنشیند آنها وی را بلافاصله در اختیار می‌گیرند و این کوچک انگاشتن ملت ایران است.

احمدی نژاد با اشاره به ضرورت گسترش ارتباطات علمی بین ملت‌ها و ترس مستکبران از این مسئله گفت: من مدت‌ها قبل نامه‌ای نوشتم و خواستار برقراری یک پرواز مستقیم بین نیویورک و تهران شدم تا زمینه سفر اساتید و ایرانیان مقیم فراهم شود اما موافقت نکردند و بعضی‌ها نیز در داخل با این چیزها موافق نیستند که دلیل آن نیز کاملا مشخص است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجلیل از فردوسی شاعر برجسته ایرانی گفت: فردوسی با کار عظیم خود هویت ایرانی را زنده کرد و هویت ایرانی همان هویت توحیدی است کسانی که می‌گویند فردوسی با زنده کردن هویت ایرانی ضد اسلام بود کوته بین هستند چرا که هویت ایرانی همان هویت توحیدی است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به درخواست اعضای انجمن‌های علمی برای کمک بیشتر با اشاره به اینکه امروز بودجه دولت از جهات گوناگون تحت فشار است گفت: ما تمام تلاش خود را برای این کمک انجام خواهیم داد. چرا که عبور از این فشارها مستلزم کار علمی و تحقیقاتی است.

 

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها