کد خبر: ۸۷۹۳۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۰۱ آبان ۱۳۹۱
مشکلات و ناکامي‌هاي بيش از اندازه فدراسيون فوتبال در چند وقت اخير، باعث شده تا مديران تيم‌هاي ليگي در نامه خواهان تشکيل نشست فوق العاده مجمع فدراسيون شوند تا شايد شاهد برکناري رييس فدراسيون فوتبال باشيم. متأسفانه، مسئولان فدراسيون فوتبال توان اداره اين فدراسيون بزرگ را ندارند و برخى از آنان با توجه به مناسباتى كه دارند، به اين سمت رسيده‌اند.
پس از باخت تحقیرآمیز تیم ملی کشورمان مقابل لبنان و با توجه به ناکامی‌های متعدد فوتبال ایران در سال‌های اخیر، در یک نظرسنجی از کاربران عزیز این پرسش را مطرح نمودیم: به نظر شما، کدام یک از گزینه‌های زیر در ناکامی فوتبال مقصرند؟

به گزارش «تابناک»، از 24568 نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند، کاربران گرامی 51/42 درصد، علی کفاشیان رئیس فدراسيون فوتبال و 44.05% بازیکنان تیم ملی را مقصر دانستند و 4.52% بر این باور بودند که کارلوس کی‌روش  عامل شکست است.

بنا بر این گزارش، این نظرسنجی پیش از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی انجام گرفته و به دلیل رفع هر گونه سوءتفاهم، گزارش و نقد آن را به بعد از آن بازی حساس موکول کردیم.

در عین حال هر چند دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در گروه انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا با برد ایران به پایان رسید و روزنه‌های امید به اردوی تیم ملی کشورمان بازگشت، باید بپذیریم که در مقابل کره ضعف‌های زیادی داشتیم و اگر دو بار توپ به جای برخورد با تیر دروازه، وارد دروازه ما می‌شد، معلوم نبود چه نتیجه ای در پایان رقم می‌خورد.

البته ما هم مانند همه ایرانیان از برتری ایران خوشحالیم اما نباید چشممان را از واقعیت‌ها ببندیم.

مشکلات و ناکامي‌هاي بيش از اندازه فدراسيون فوتبال در چند وقت اخير، باعث شده تا مديران تيم‌هاي ليگي در نامه خواهان تشکيل نشست فوق العاده مجمع فدراسيون شوند تا شايد شاهد برکناري رييس فدراسيون فوتبال باشيم.

«بركت» خيلي وقت است كه از فدراسيون علي كفاشيان رفته؛ فدراسيوني كه تا همين يك سال پيش هر اشتباه و گافش به نام «ديگران» نوشته مي‌شد و هيچ كس حاضر نبود آن را به «كفاشيان » نسبت دهد! علي كفاشيان دوره جديد فدراسيون را با يك «ترفند بزرگ» ـ هر چقدر هم كه مصلحتي باشد، آغاز كرد. اينقدر جرأت نداشت تا به وزارت ورزش «نه» بگويد، براي همين با آنها روراست نبود. او با دور زدن وزارت روي صندلي رياست ماندگار شد و ديگر كفاشيان «گذشته» نشد! ديگر حرفش مثل گذشته، شيرين نبود و حتي شوخي‌هايش ديگر كسي را به خنده نينداخت. آن بی‌صداقت، زندگي مديريتي او را به هم ريخت و ديگر كسي اشتباهاتش را «نبخشيد» و گاف‌هايش «فراموش» نشد.

علي كفاشيان در مصاحبه آخرش سخن جالبي مي‌‌گفت كه نشان مي‌دهد تا چه اندازه به خودش اميدوار است: «همين شما رسانه‌ها، وقتي من از فوتبال بروم دوباره به ياد من مي‌افتيد و بزرگم مي‌كنيد! مثل صفايي‌فراهاني يا محمد دادكان. آن روز، روز خوشحالي من است.» كفاشيان در اين خيال غرق شده است؛ اينكه او تبديل به «بت» براي مردمان اسطوره‌پسند فوتبال ايران تبديل خواهد شد؛ غافل از اينكه همين ذهن «فراموشكار» ايراني، برخي چهره‌ها را هرگز از ياد نخواهد برد.

روزي كه به خاطر سعيدلو، حاضر شديد كرسي فوتبال ايران در هيأت رييسه AFC را از دست دهيد، عذرخواهي كرديد؟ روزي كه تيم ملي از جام جهاني 2010 حذف شد، چه اتفاقي افتاد؟ وقتي تيم‌هاي پايه حذف شدند چه شد؟ وقتي تيم المپيك با آن افتضاح حذف شد كسي توبيخ شد؟ روزي كه تباني در فوتسال مسجل شد، هيچ اتفاقي در كميته فوتسال افتاد؟ همين شكست لبنان چه؟! معذرت خواستيد؟ آنهايي كه «خنديدند»، آنها كه مردم را به «بازي» گرفتند و ارزشي براي «احساس» و «عواطف»شان قائل نشدند مطمئنا در حافظه تاريخي جامعه خواهند ماند. با «تحقير» غرور ايرانيان چه بايد كرد.

با «هر هر» كردن و «خنديدن»، با مديريت «روزمره»، با «سكوت»هاي مرموز و اين گونه تصوري خيالي است اگر كفاشيان فكر كند يكي خواهد شد مثل «مهندس صفايي‌فراهاني» يا «دكتر محمد دادكان»؛ او نه «مهندس خوبي» براي فوتبال بود و نه «دكتر پولداري» براي فدراسيون خودش! تاريخ درباره اوقضاوت می‌کند، مديريتي «كوچك» و فاقد «برنامه‌ريزي» و «سرمايه»، مديريتي بر پايه «شعار» و «مصاحبه» و اين گونه ثابت خواهد شد.

متأسفانه مسئولان فدراسيون فوتبال توان اداره اين فدراسيون بزرگ را ندارند و برخى از آنان با توجه به مناسباتى كه دارند، به اين سمت رسيده اند. آمدن سرمربى پرتغالى به فوتبال ما يك اتفاق ناخواسته بود و اين همراه شد با زمانى كه فوتبال در دورانى ضعيف قرار داشته و تيم ملى هم با شكست‌هاى پى درپى روبه‌رو شده است، براى سرپوش گذاشتن به همه مشكلات كى روش را برگزیدند.

متأسفانه در فوتبال ايران كسانى هستند كه اصلا از جنس اين رشته ورزشى نيستند.در فدراسيون فوتبال تنها بهروان زبان فوتبالى دارد كه از جنس اين رشته ورزشى است، ولى بقيه مسوولان به او اجازه كار نمى دهند.

در فوتبالى كه رييس و نايب رييس آن فوتبالى نيستند و روابط عمومی ضعیفی دارد ديگر مسئولان نيز با مناسبات به فدراسيون آمده اند، نمى توانند از كى روش از ضعف‌هاى فوتبال ايران بپرسند. همه پولى را كه در فوتبال ايران هزينه مى‌شود، به باد داديم، زيرا نتوانستيم تيم ملى قدرتمندى داشته باشيم و نتوانستيم معايب را برطرف كنيم.

پرسش و پاسخ نظرسنجی تابناک به این شرح بود:

به نظر شما، کدام یک از گزینه‌های زیر در ناکامی فوتبال مقصرند؟

ـ علی کفاشیان
51.42%

ـ کارلوس کی‌روش
4.52%

ـ بازیکنان تیم ملی
44.05%

شمارش همه آرا: 24568
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها