کد خبر: ۸۷۷۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۰۱ آبان ۱۳۹۱
در پایان این هفته رتبه تیمهای لیگ تغییر چندانی نکرد و اختلاف امتیاز صدر و انتهای جدول همچنان 13 امتیاز باقی ماند. پیروزی سرخپوشان برابر راه آهن و شکست استقلال در تبریز از نتایج مهم این هفته به شمار می آید.
به گزارش سرویس ورزشی مشرق، هفته دوازدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر جمعه، شنبه و یکشنبه انجام شد و در مجموع 10 گل از خط دروازه ها عبور کرد که تا اینجا کم گل ترین هفته لیگ دوازدهم محسوب می شود! [در هفته هفتم نیز 10 گل به ثمر رسید اما دیدار معوقه استقلال و پیکان هنوز برگزار نشده است]

گهر درود 1 - فولاد خوزستان 1؛ گهر دورود برد را با تساوی عوض کرد
گل: مجتبی زارعی (11) برای گهر - ایوب والی (93) برای فولاد

گهر در حالی به این تساوی دست یافت که در هفته‌های گذشته شرایط خوبی نداشته است. مشکلات مالی این تیم هنوز پابرجاست و هر روز اخبار متعددی از مالک و سرمربی جدید این تیم شنیده می‌شود.
گهر دورود با تساوی مقابل فولاد خوزستان هشت امتیازی شد و در رده هفدهم جدول باقی ماند. فولاد خوزستان هم 16 امتیازی شد و در رده نهم جدول باقی ماند.

نفت تهران 0 - فجر سپاسی شیراز 0؛ تساوی بالانشین ها به سود سپاهان
تیمهای بالانشین نفت تهران و فجر سپاسی در حالی به مصاف هم رفتند که پیروزی هر یک از دو تیم در صورت توقف سپاهان (که اتفاق هم افتاد)می توانست آنها را صدرنشین کند.

نفت تهران در دقایق پایانی فشار زیادی روی دروازه فجر وارد کرد و بازیکنان این تیم یکبار توپ را به تیرک دروازه فجر کوبیدند اما بازی در نهایت بدون گل به پایان رسید.

نکته حاشیه ای: اواسط نیمه دوم و در حالی که بازیکنان فجر در حال حمله به دروازه نفت تهران بودند، یکی از بازیکنان نفت روی زمین افتاد. با وجود این بازیکنان فجر به بازی خود ادامه دادند و توپ را به نشانه بازی جوانمردانه بیرون نزدند. مسئله‌ای که با اعتراض بازیکنان نفت همراه بود و باعث ایجاد درگیری جزئی در میانه میدان شد.

ثبت نتیجه تساوی در این مسابقه باعث شد نفت تهران 21 امتیازی شود و با تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار بگیرد. فجر هم 20 امتیازی شد و سوم ماند تا همه چیز به سود سپاهان تمام شود.

صبای قم 1 - سپاهان 1؛ تساوی دقیقه نودی
گل: میلاد سلیمان فلاح (94) برای صبا - امید ابراهیمی (90) برای سپاهان

صبای قم در سومین دیداری که با هدایت مرفاوی به میدان می رفت میزبان سپاهان صدرنشین بود و صمد باز هم نتوانست با صبا به پیروزی برسد.

در هفته کم گل لیگ برتر این دیدار هم در 90 دقیقه بدون گل بود اما در آخرین دقیقه امید ابراهیمی برای سپاهان گلزنی کرد و 4 دقیقه بعد میلاد سلیمان‌فلاح گل تساوی میزبان را به ثمر رساند تا با این تساوی سپاهان صدرنشین باقی بماند و صبای قم در رده دهم باقی بماند.

نفت آبادان 0 - داماش گیلان 0؛ اولین تساوی نفت با کاسمیرو

نفت آبادان در اولین بازی با مربیگری کاسمیرو در خانه با نتیجه بدون گل برابر داماش متوقف شد. البته این تساوی با توجه به نتایج هفته های اخیر شاگردان درخشان نتیجه خوبی به حساب نمی آید؛ این بازی هفتمین بازی بدون برد داماش بود ( 3 شکست و 4 تساوی) و تساوی برابر قعرنشین لیگ نمی تواند خوشحال کننده باشد.

نفت آبادان با کسب یک امتیاز این دیدار خانگی هشت امتیازی شد و نتوانست از قعر جدول جدا شود و داماش گیلان نیز با 12 امتیاز به رده پانزدهم جدول سقوط کرد.

تراکتورسازی 2 - استقلال 0 ؛ طلسم شکنی تراکتور با شکست استقلال

گلها: فلاویو لوپز (39) و میلاد فخرالدینی(91)

در یکی از حساس ترین دیدارهای این هفته تراکتورسازی میزبان استقلال بود. با توجه به تنش های اخیر بین مسئولان تراکتورسازی و کادر فنی استقلال و هشدار مدیرعامل تبریزی ها که تضمینی نمی دهد از قلعه نویی و کادر فنی استقبال خوبی به عمل بیاید همه منتظر برخورد تبریزی ها بودند. اما استقلال بدون قلعه نویی به تبریز رفت و سرمربی آبی ها به دلیل عمل جراحی زانو نتوانست تیمش را همراهی کند و با توجه به مصدومیت نکونام و غیبت هافبکهای خارجی استقلال به دلیل پرداخت نشدن حقوق و ایستادن رحمتی با مصدومیت درون دروازه، استقلال روی کاغذ تیمی از پیش باخته بود و در بازی نیز همین اتفاق افتاد و تراکتورسازی با یک بازی منطقی و خوب موفق شد طلسم نبردن استقلال در تبریز را بشکند و اولین شکست استقلال در تبریز پس از 16 سال رقم بزند. استقلال آخرین بار سال 75 در تبریز شکست خورده بود و با این باخت طلسم قلعه نویی هم شکسته شد و پس از 9 هفته نباختن استقلال قلعه نویی دومین شکست خود را متحمل شد. برهانی هم به رغم به ثمر رساندن صدگل در لیگ برتر باز هم موفق نشد دروازه تراکتورسازی را باز کند.

این دیدار در پایان با  گل های دقیقه 39 فلاویو لوپز و میلاد فخر الدینی90+1 به سود تراکتورسازی به پایان رسید. 

تیم استقلال با این نتیجه از 11 بازی با 19 امتیاز در رده پنجم ماند و تراکتور با کسب این 3 امتیاز خانگی با 20 امتیاز و تفاضل گل 7+ جای استقلال را در رده چهارم گرفت.

ذوب آهن 0 - آلومینیوم هرمزگان 1 ؛ ذوب آهن با فرهاد کاظمی هم باخت

گل: هادی دهقانی (26)

اولین حضور فرهاد کاظمی پس از مدتها در لیگ برتر خوش یمن نبود و ذوب آهن پایین نشین در خانه مقابل شاگردان اکبر میثاقیان شکست خورد.

ذوبی ها که تا پیشش از این دیدار 10 امتیاز گرفته بودند امیدوار بودند با 3 امتیاز خانگی چند پله خود را بالا بکشند اما تماشاگران اصفهانی که چیزی حدود 200 نفر بودند شاهد گلزنی هادی دهقانی در دقیقه 25 بودند تا هشتمین باخت این فصل ذوب آهن بحران زده مقابل آلومینیوم هرمزگان رقم بخورد.

آلومینیوم با 3 امتیاز این بازی با 12 امتیاز 3 پله صعود کرد و در رده سیزدهم قرار گرفت، ذوب آهن هم با همان 10 امتیاز یک پله سقوط کرد و در رده پانزدهم قرار گرفت.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان پس از شکست ذوب آهن گفت: من همیشه در اصفهان بریانی می‌خورم و باید بگویم پیروزی امروز ما مقابل ذوب‌آهن برایم از بریانی اصفهان دلچسب‌تر بود.

پیکان 0 - مس کرمان 0؛ نوار باخت های پیکان پاره شد!

دو تیم پیکان و مس که مربیان خوزستانی هدایت این دو تیم را بر عهده دارند در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند و در نهایت پیکان پس از سه شکست متوالی به تساوی بدون گل مقابل مس رضایت داد. این تساوی برای دو تیم حکم باخت را داشت چرا که کمکی به شرایط نه چندان خوب آنها در جدول نکرد.

ملوان 1 - سایپا 0 ؛ دومین پیروزی ممی و صعود ملوان به رده ششم

گل: مهرداد اولادی (62)

در ورزشگاه تختی بندرانزلی تیم ملوان با تک گل دقیقه 61 مهرداد اولادی موفق شد برابر سایپا به پیروزی دست یابد تا با 19 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم استقلال به رده هفتم جدول صعود کند.

این دومین پیروزی متوالی ملوان با هدایت محمد احمدزاده بود. سایپا هم با این شکست، با همان 18 امتیاز قبلی و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم راه‌آهن به رده هفتم سقوط کرد.

پرسپولیس 2 - راه آهن 0 ؛ صعود 4 پله ای پرسپولیس با سریعترین گل تاریخ باشگاه

گلها: هادی نوروزی (1) و سید جلال حسینی (16)

آخرین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، بین دو تیم پرسپولیس و راه آهن در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از 5 هزار تماشاگر برگزار شد که بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.
پرسپولیسی‌ها که امسال نتایج بسیار ضعیفی گرفته‌اند، در بازی با راه‌آهن نشان دادند کم کم دارند روی فرم می‌آیند.
هادی نوروزی در دقیقه 1 و سیدجلال حسینی در دقیقه 16 برای پرسپولیس گلزنی کردند که هر دو پاس گل را مهدی مهدوی کیا با سانترهای دقیق انجام شد. پرسپولیس در این مسابقه با برنامه بازی کرد و در اکثر دقایق بازی تیم برتر میدان بود.

علی دایی در کنفرانس خبری پایان بازی خطاب به رویانیان صحبتهای بسیار تندی به زبان آورد.

نوروزی در این بازی در ثانیه 55 بازی و روی ضربه کرنر مهدی مهدوی کیا دروازه راه آهن و فرشید کریمی را گشود و سریع ترین گل سرخپوشان در تاریخ لیگ برتر را ثبت کرد. قبل از این بازی، رکورد سریع ترین گل پرسپولیس در لیگ برتر متعلق به ابراهیم توره بود که در هفته پانزدهم لیگ 87 در دقیقه 2 دروازه تیم پیکان را باز کرده بود.



شاگردان مانوئل ژوزه پرتغالی با این پیروزی 14 امتیازی شدند و با صعودی چهار پله‌ای در رده یازدهم قرار گرفتند. راه‌آهن هم که امید زیادی داشت با برتری مقابل حریف نامدارش به جمع صدرنشینان اضافه شود، با این شکست، 18 امتیازی باقی ماند اما به دلیل افت تفاضل گل، یک پله سقوط کرد و به جای سایپا در رده هشتم جای گرفت.


پرسپولیس که از تاریخ 26 اسفندماه 1390 در دیدارهای داخلی مقابل تماشاگران خودی به پیروزی نرسیده بود با این پیروزی یک برد نوبرانه را بدست آورد. پیروزی این تیم مقابل آلومینیوم هرمزگان هم در غیاب تماشاگران پرسپولیس که در آن بازی محروم بودند، رقم خورد.

نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته دوازدهم


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها