کد خبر: ۸۷۳۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۳۰ مهر ۱۳۹۱
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تشکیل سریع کمیته پیگیری منویات مقام معظم رهبری درباره گردشگری استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: منویات مقام معظم رهبری در این حوزه را به تمام استان های کشور تعمیم خواهیم داد.

سید حسن موسوی در گفت وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره اولویت قرار دادن گردشگری در استان خراسان شمالی اظهار داشت: خوشبختانه با نگاه هوشمندانه و تیزبینانه مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی «گردشگری» در اولویت رئوس برنامه های این استان قرار گرفته است که در همین راستا سریعاً کمیته پیگیری منویات مقام معظم رهبری در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شد تا فرمایشات ایشان در اسرع وقت اجرایی و عملیاتی شود.

وی با تأکید بر اینکه برای برون رفت از اقتصاد تک محصولی، توسعه گردشگری می تواند به عنوان یک اولویت در تمام کشور دیده شود، گفت: صنعت گردشگری بهترین جایگزین صنعت نفت در کشور است که منبع خوبی برای اشتغالزایی و درآمدزایی به شمار می رود.

گردشگری؛ راهکار حل مشکل بیکاری و حفظ ارزش پول

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: برای از بین بردن مشکل بیکاری در کشور باید به دنبال رونق گردشگری باشیم تا مشاغل پایدار در کشور ایجاد کنیم.

موسوی گفت: اگر بتوانیم ورود گردشگر به کشور را نیز رونق دهیم با ورود گردشگر و در پی آن ورود ارز، می توانیم ارزش پول کشور را در مقابل ارزهای دنیا حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد منویات مقام معظم رهبری در اولویت قرار دادن گردشگری را برای بهبود وضعیت مناطق مختلف کشور بسط دهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به موانع و مشکلات متعددی که بر سر راه این صنعت وجود دارد، گفت: باید اهداف بزرگی را برای صنعت گردشگری ترسیم کرد که از جمله آنها ورود 7،5 میلیون گردشگر خارجی در سال 91 است که با رفع مشکلات لغو روادید با 60 کشور، آمار ورود گردشگر به کشور رشد می یابد.

موسوی با بیان اینکه با نصب العین قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت گردشگری به دنبال تعمیم آن به سراسر کشور هستیم، گفت: بانک ها، وزارت مسکن، شهرداری ها، وزارت نیرو و تمام دستگاه های اجرایی، برای رسیدن به نقطه مطلوب در توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری علاوه بر ارائه تسهیلات باید به این سازمان کمک کنند تا از ظرفیت گردشگری تمام استان ها در بهبود شرایط کشور استفاده شود.

10 میلیارد ریال کمک بلاعوض به کارگاه های صنایع دستی

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: به تمام کارگاه های صنایع دستی فعال در استان خراسان شمالی که حدود 250 کارگاه شناسایی شده است از مجموع 10 میلیارد ریال کمک بلاعوض ارائه می شود.

موسوی افزود: برای اجرای طرح های جدید صنایع دستی روستایی در استان نیز رقم 200 میلیارد ریال در نظر گرفته ایم.

مرمت کل مساجد خراسان شمالی در سال جاری

وی با اشاره به اینکه در سال جاری دستور مرمت مساجد و امامزاده های سراسر کشور صادر شده است، گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری کل مساجد جامع استان خراسان رضوی امسال مرمت می شود.

به گفته معاون رئیس جمهور رقم 70 میلیارد ریال نیز برای کمک به تعمیر و مرمت مساجد استان، 38 میلیارد ریال برای بقاع متبرکه، 8 میلیارد ریال برای مسجد جامع بجنورد و 2 میلیارد ریال برای مسجد انقلاب بجنورد هزینه خواهد شد.

تلاش برای حضور 20 میلیون زائر امام رضا (ع) در خراسان شمالی

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با برنامه ریزی های در حال انجام تلاش خواهیم کرد 20 میلیون زائر امام رضا (ع) در مسیر سفر خود از استان خراسان شمالی نیز بازدید کنند و باعث رونق اقتصادی در این استان شوند.

موسوی افزود: در کمیته ای که این هفته با مسئولیت معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل خواهد شد اولویت های زیرساخت های اقامتی (هتل، کمپینگ و...) و رفاهی مورد نیاز در استان مورد بررسی قرار می گیرد که پس از آن با ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران، وارد فاز اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: بازدید از اماکن تاریخی خراسان شمالی نیز انگیزه ای برای توقف گردشگران در این منطقه خواهد شد که از این فرصت نیز در مرمت بناهای تاریخی استان بهره خواهیم برد.

صدور دستور ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی و توسعه مشاغل خانگی

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از صدور دستور ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی برای این استان خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک مردم و مدیران، در جهت توسعه صنایع دستی در خراسان شمالی جهشی را تجربه کنیم و با ایجاد مشاغل خانگی در این حوزه برای ریشه کنی معضل بیکاری اقدامی انجام دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها