کد خبر: ۸۷۱۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۲۹ مهر ۱۳۹۱
همزمان با اعتصاب سراسری در پرتغال و یونان در روز 14 نوامبر، اتحادیه های کارگری اسپانیا نیز طی فراخوانی خواستار اعتصاب سراسری در چنین روزی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی کشورشان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوستون، اتحادیه های کارگری اصلی اسپانیا روز گذشته خواستار اعتصاب سراسری در روز 14 نوامبر (24 آبان ماه) در اعتراض به تدابیر ریاضت طلبانه دولت و اوضاع نابسامان اقتصادی شدند.

اتحادیه های کارگری در پرتغال و یونان نیز روز 14 نوامبر دست از کار کشیده و اعتصاب سراسری می کنند.

این دومین اعتصاب در اسپانیا از ابتدای سال جاری تاکنون است، پیش از این نیز اسپانیا شاهد اعتصاب سراسری در روز  29 مارس بود.

اتحادیه کارگران عمومی در بیانیه ای اعلام کرد که این اعتصاب با هدف تحت فشار قرار دادن دولت برای تغییر سیاست های ریاضت اقتصادی خود است زیرا کاهش خدمات رفاهی باعث بروز بحران اقتصادی و فاصله گرفتن از الگوی اجتماعی کشورمان شده است.

این درحالیست که معاون نخست وزیر اسپانیا تاکید کرده است: این اعتصاب کمکی به کارگران و کاهش نرخ بیکاری نمی کند زیرا اسپانیا با بزرگترین معضل مواجه است.

به نوشته بوستون، اسپانیا دومین رکود اقتصادی را در سه سال گذشته تجربه می کند و نرخ بیکاری هم اکنون 25 درصد است.

درخواست دولت اسپانیا برای کاهش دهها میلیارد یورو از هزینه ها و افزایش مالیات ها با هدف کاهش کسری بودجه و بهبود اوضاع اقتصادی به برگزاری تظاهرات گسترده معترضین دامن زده است.

براساس آخرین نظرسنجی ها 73 درصد از اسپانیایی ها بر این باورند دولت عملکرد مناسبی را برای مقابله با بحران بدهی نداشته و نمی داند این بحران را مدیریت کند.

اسپانیا در ماه نوامبر از تروئیکا درخواست کمک و دریافت بسته مالی همچون وام های اعطایی به ایرلند، پرتغال و یونان را کرد.

پیش بینی می شود که بر اساس طرح ریاضت اقتصادی اسپانیا تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2013 حدود 0.5 درصد کاهش یابد، اما در سال 2014 حدود 1.2 درصد به خاطر بهبود مصرف خصوصی، سرمایه گذاری و اصلاحات ساختاری افزایش یابد.

بدین ترتیب کسری بودجه اسپانیا در سال آتی 4.5 درصد تولیدات ناخالص داخلی و در سال 2014 به 2.8 درصد می رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها