کد خبر: ۸۷۰۶۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۲۹ مهر ۱۳۹۱
«آمریکن اینترپرایز»:
اندیشکده «آمریکن اینترپرایز» با تاکید بر اینکه دلیلی برای ترس از ایرانی که به فناوری هسته‌ای دست یافته وجود ندارد، نوشت: ایران به ریاض، تل‌آویو یا تأسیسات مناطق آمریکا حمله نمی‌کند.

به گزارش فارس، اندیشکده «آمریکن اینترپرایز»، در مقاله‌ای به قلم مایکل رابین یکی از مسئولان سابق پنتاگون که حوزه اصلی تحقیقاتش خاورمیانه است و یکی از اعضای این اندیشکده محسوب می‌شود، می‌نویسد: اگر ایران به بمب هسته‌ای دست یابد دلیلش آن نیست که اولین حمله به آمریکا یا اسرائیل را انجام می‌دهد.

 

*ایرانیان مردمی میانه‌رو هستند

تقریباً غیرممکن است که بتوان جلوی ایران هسته‌ای را گرفت. فرماندهی، کنترل و حفاظت از هرگونه بمب ایرانی در آینده به هیچ‌وجه به عهده مصلحت‌گرایان ایرانی نخواهد بود، بلکه در محدوده خالص‌ترین واحد از نظر عقیدتی خواهد بود. اکثریت گسترده‌ای از ایرانی‌ها افرادی میانه‌رو، ‌جهان‌وطنی، روشنفکر و طرفدار پیشرفت هستند، ولی سیاست‌گذاران آمریکایی باید بر افرادی تمرکز کنند که انگشتشان را بر روی دکمه قرار می‌دهند.

*ایران به ریاض، تل‌آویو، یا تأسیسات مناطق آمریکا حمله نمی‌کند

اگر ایران به بمب هسته‌ای هم دست یابد، خیلی کم احتمال دارد که ایران دستور اولین حمله به ریاض، تل‌آویو یا تأسیسات مناطق آمریکا را بدهد. صادر کردن انقلاب دلیل وجودی جمهوری است که در اسناد تأسیسش گرامی داشته می‌شود.

وقتی محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین، گفت که حکومت صادراتی انقلابی را از پشت منشور قدرت نرم تفسیر می‌کند، روحانیون بلندپایه و انقلابی‌ها نظریه‌اش را نفی و نابود کردند.

*حکومت ایران تمایلی به حرکت‌های انتحاری ندارد

حکومت ایران تمایلی به حرکت‌های انتحاری ندارد ولی معنی‌اش این نیست که مقاومت به کار نمی‌آید. ایران در سال‌های 1999، 2001 و 2009، با اعتراضات تازه‌ای مواجه شد. بعد از هر کدام از این‌ها، سپاه قدرت را در دست گرفت. 

بعد از این‌که نیروهای معمر قذافی کنترل طرابلس از دستشان خارج شد، شروع به پرتاب موشک‌های اسکاد بر روی شهرهایی مثل مصراته، که شورشیان در آن‌جا مستقر شده بودند، کردند فقط از روی کینه جویی و بدون این‌که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشند.

*پذیرش فرهنگ مناطق و افراد دیگر به چه معناست؟

چندفرهنگی بودن فقط به رفتن به رستورانی ژاپنی یا سفارش نوشیدنی مخصوص آن فرهنگ نیست. مهم‌ترین بخش آن، تشخیص این موضوع است که مردم مختلف به شیوه‌های مختلف فکر می‌کنند. با نادیده‌ انگاشتن ایدئولوژی آن‌هایی که در ایران کنترل بمب را در دست گرفته‌اند، راهبرد و منطق جنگ سرد کاملاً با شکست مواجه می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها