کد خبر: ۸۶۹۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۱۰ بهمن ۱۳۸۹
برخي منابع صهيونيستي كه به حلقه نزديكان رئيس جمهوري مصر نزديكند، از استعفاي قريب‌الوقوع حسني مبارك خبر دادند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، برخي منابع خبري اسرائيلي صبح امروز در گزارش‌هايي از استعفاي قريب الوقوع حسني مبارك رئيس جمهور مغضوب مصر خبر دادند.

پايگاه خبري فلسطيني «هلا» به نقل از اين منابع اعلام كرد كه حسني مبارك امروز در پي فشار اعتراض‌هاي مردمي استعفاي خود را اعلام خواهد كرد.

در همين خصوص برخي تحليلگران اعلام كردند كه تعيين عمر سليمان، مرد سايه و رئيس دستگاه اطلاعاتي مصر كه شخصي نظامي است، در پست معاونت مبارك، گامي محتاطانه است تا در صورت ادامه فشارها بر مبارك، مقدمه‌اي باشد براي كناره‌گيري حسني مبارك از قدرت و باقي ماندن قدرت در دست نزديكان وي.

حسني مبارك شب گذشته (29 ژانويه) براي فرو خواباندن خشم مردم مصر كه براي پنجمين روز متوالي براي سرنگون كردن نظام وي تظاهرات كردند، عمر سليمان را معاون خود اعلام كرد و با تعيين احمد شفيق ژنرال نظامي، نخست وزير جديد، در صدد تشكيل كابينه جديد بر آمد.

براساس قانون اساسي مصر در صورت استعفا و مرگ رئيس جمهور در كشور مصر معاون رئيس حمهور وظايف وي را بر عهده خواهد گرفت. همانطور كه حسني مبارك معاون انور سادات بود و پس از ترور وي (1981)، قدرت را در دست گرفت.

اين خبر از طرف هيچ منبع معتبري تاكنون تاييد نشده است و برخي گزارش‌هاي ديگر كه منابع مشخصي ندارد، بر استعفاي مبارك تاكيد كرده است.

با توجه به توافقنامه صلح قاهره و تل‌آويو، رژيم صهيونيستي اعم از سياستمداران، مقامات و رسانه‌هاي صهيونيستي نيز اخبار مصر را به دقت رصد مي‌كنند.

گزارش‌هاي رسيده از قاهره نشان مي‌دهد كه مردم قاهره اكنون در حال پيوستن به چند هزار نفري هستند كه شب گذشته را در ميدان آزادي در قاهره به صبح رساندند.

برخي گروه‌ها و جريان‌هاي ديگر مانند باشگاه حقوقدانان قاهره اعلام كردند كه بعد از ظهر امروز يكشنبه به مردم خواهند پيوست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها