کد خبر: ۸۶۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۱۰ بهمن ۱۳۸۹
بعد از بصر را نوبت صبر آمدست!
وبلاگ میان این مسیر نوشت : 

بعد از بصر را نوبت صبر آمدست!

«اَلا لايحمل هذا العَلَم الّا اهل البصر والصبر»؛

     بصر، بصیرت است و صبر يعنى پايدارى و استقامت ...

    اکنون که بصیرت را به توفیق آزموده ایم نوبت به پایداری بر این تشخیص آمده است .


    غریب است کار دنیا . اصلا غریب است ولی! و این غربت که گفته اند از ناشناس ماندن اوست . این غربت که گفته اند در باب ناشناختن حق اوست . و هر که در این قافله رفیق است ، گرد غربت را با معرفت افزایی از چهره ی ولی می شوید با خرج بصیرت و تاب اسقامت برابر بدخواهان.


و غربت علی (ع) و فرزندان علی (ع) ، همه و همه از همین ناشناس ماندن است . علی(ع) را جز زهرا(س) نشناخت و بهای این معرفت شهادت شد . علی چه کند ؟ بر منبر بنشیند و ثنای خویش بگوید ؟ که امت ولی نشناس بگویند که علی به خودبینی و خود ستایی افتاده است ؟ بگوید دین خدا در خطر است که نااهلان بشنوند که علی دین را مایه ی منفعت طلبی اش کرده ؟ بگوید کسی از من شایسته تر به سرپرستی شما نیست و دیگران بخوانند که علی به خودستایی افتاده ؟ وقتی ولی را و حق او را نشناسند ولی چه کند جز سکوت ؟ علی را باید دیگرانی که از خواص جامعه اند به ایشان بشناسانند ...و وای به روزی که خواص به درد منفعت طلبی و "مصلحتهای حقیر شخصی"* خفقان بگیرند... وای به روزی که خواص بدون ولی شورا بگیرند ! خواص خفه شده اند  و کسی نیست که بگوید این همان جانشین خوانده شده ی خود پیامبر است .

لعنت به خفقان گرفته ها الی یوم یبعثون!

خواص برای غربت علی(ع) نقشه کشیدند تا حق علی را غصب کنند .... برخی علی را نشناختند و برخی علی را نشناساندند که این هر دو به سهم خود مقصرند .


اما اینجا کوفه و مدینه نمی شود ! اینجا همه ولی را ، جایگاه ولی را ، حق ولی را می شناسند . نه اینکه تهران خواص کوفی ندارد ، اما بصیران پایدار هم کم ندارد ، و مردمانی که ثابت کرده اند به آتش اشتباه خواصشان نمی سوزند . اینجا همه با رگ رگشان پای حق ولایت ایستاده اند . و این از وظیفه ی دیگرانی که سکوت کرده اند کم نمی کند و از ننگشان نیز !


باید سید علی را بر منابر فریاد زد ! از مناقب سید علی باید گفت . گفت و گفت تا گوش بد خواهان کر شود. شبیه مصباحی که مصباح است ! شبیه آیت همدانی که که از اهل قم است !

خواص حوزه ! مراجع عظام و علمای گرام! برایمان از امام سید علی بیشتر بگویید ... بیشتر و بیشتر تا دهان بدخواهان برای همیشه بسته شود ! 

غدیر ولایت سید علی را روایت کنید . گوش به گوش . سینه به سینه .. بعد روح الله تنها مرد میدان است او . یکه تاز و برتر و مولاست او . یگانه شایسته ی ولایت است ... سید خراسانی روایت است . پرچم دار زمینه سازی مهدویت است . و لازم اینکه شایستگی اش را بدانیم و بر ولایتش صبر کنیم .


هر که از شایستگی و حقانیتش نگوید و ننویسد کم کرده است عیار خویش را ! که زمان کلی گویی به سر آمده .هیچ کس نگوید ولایت فقیه را قبول دارد! ... همه بگویند که ولایت سید علی را به جان و دل پذیرفته اند . اگر نگویی بی بصیرتی! و تکلیف فراتر ازاینهاست ..


باید در راه راه سید علی فداکاری کنیم . از حماسه های سید علی بخوانیم ... روضه ی تنهایی سید علی میان خواص را سر دهیم ..مدح سید علی بگوییم ...منبر مناقب سید علی بگیریم ... سربازان سید علی همه ی ماییم !تا چشم دیگران کور شود .

 

بعد از بصر را نوبت صبر آمدست ! بصیرت اگر بی صبرانه باشد پای استقامت می لنگد و ولی تنها می ماند ! 

بصیرت اگر بی صبرانه شود ، بی تابی نوبت به فرمان پذیری از ولی نمی دهد !

بصیرتمان که بی صبرانه شود خواص بی بصیرت را به اشتباه هل می دهد !

بصیرت صبورانه نباشد ، به هر ابهامی تهمتها و گمانه زنی ها شایع می شود !

بصیرت صبورانه نباشد کار به تذکره برای امام می رسد !

بصیرت صبورانه نباشد ، پرخاشگری فرصت های اصلاح طلبی را خواهد سوزانید .

اصلا بصیرت بی صبر به کار ولی نمی آید ... باید دلت را قربانی کنی .

صبر بر سکوت و خانه نشینی علی(ع)صبر بود و جهاد!

صبر بر شهادت زهرا(ع) صبر بود و شجاعت !

پذیرش اشعث ها صبر بود و قدرت !

دیگر علی(ع) چه بگوید ؟ علی(ع) ولی خداست ...گاهی باید سکوت کند که حرفش را دیگران بزنند و وای به روزی که دیگران هم سکوت کنند !


و ولایت را در هیچ مجلس و شورایی به کسی نمی دهند . اصلا ولایت کالای زمینی نیست که عطا و لقایش به دست ما باشد . و لایت کنار همه ی آنچه هست هدایت و جهت دهی به محبت است و قفل محبت دلها تنها به دست خداست . و لایت عطای خداست . و دلها را خدا به سوی ولی هدایت میکند . لا حول و لا قوه الا بالله ...


حاضران به غایبان برسانند قصه ی شیدایی مارا ...  هر چند که در نظر بازی ما بی خبران حیرانند!



*: عین تعبیر امام خامنه ای .

دیدگاههای ایشان را پیرامون صبر از اینجا دانلود کنید .

 این تحلیل  از فتنه ی آخر را حتما بخوانید .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها