کد خبر: ۸۶۶۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
نکته مثبت و موثر بازی امشب نکونام برنده شدن اش در چند موقعیت در مقابل هافبک های کره بود که در توپ ربایی نفر به نفر موفق عمل کرد
Javad Nekounam
OK
سایت گل - کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران ، با تک گل سه امتیازی امشب اش مقالبل کره ، شاید برای مدت ها خود را از تیرس انتقاداتی که به بازی های اخیر او برای تیم ملی وارد بود ، خارج کرد.
جواد نکونام که اکنون با 32 سال سن یکی از باتجربه ترین فوتبایست های حال حاضر ایران است ، در بازی امشب هم در حد و اندازه های نام خود حاضر نشد اگر چه جایگیری مناسب و دید خوب ش در ضربه آزاد اشکان دژاگه گل پیروزی ایران را رقم زد.

نکونام در اولین دقیقه بازی با ارسال اولین توپ اشتباه بازی را شروع کرد. چیزی که کمتر در فوتبال اروپا دیده می شود. چرا که حداقل بین 2 الا 3 دقیقه توپ را در زمین می چرخانند تا تسلط تیمی خود را از لحاظ روحی به حریف و تماشاگران تحمیل کنند اما در همان لحظه اول توپ را به اشتباه برای کره ای ها ارسال کرد. در طول بازی هم اگر چه با توجه به افت فنی که پس از جدا شدن از اوساسونا تجربه کرده است ، پر تلاش حاضر شد اما میانه میدان ایران را به طور کامل تحت تسلیط آندرانیک تیموریان و اشکان دژاگه دیدیم تا حضور کاپیتان با تجربه کشورمان.


 جواد نکونام در بازی امشب تمایلی به استفاده از شوت های خطرناک پشت محوطه جریمه اش نداشت و در مقایسه با هم تیمی های جوان تر ش مانند تیموریان ، دژاگه و قوچان نژاد از تمرکز و تلاش پایین تری برخوردار بود. نکته مثبت و موثر بازی امشب نکونام برنده شدن اش در چند موقعیت در مقابل هافبک های کره بود که در توپ ربایی نفر به نفر موفق عمل کرد ، اگر چه انتظار می رفت در خواندن طرح بازی کره ای ها فعالانه تر عمل کند و طراح حملات تیم ملی ایران باشد.
 نکونام ، در صورت تمرکز ذهنی و امادگی روحی بالاتر در بازی ازبکستان در کنار دوندگی های بی امان اندرانیک می تواند عصای دست کیروش باشد ؛ در غیر این صورت چنانچه میزان دوندگی و جنگدگی اش در مقابل ازبکستان که از لحاظ توان فیزیکی از کره ای ها به طور مطلق سر هستند به اندازه بازی امشب باشد ، شاید تعویض او در نیمه دوم با یک هافبک دفاعی جنگنده مانند پژمان نوری اتفاق بیفتد.
 کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران به آمادگی روانی و انگیزشی بالاتری برای موفقیت در نقش رهبری تیم نیاز دارد ، او باید در زمین رهبر تمام عیار تیم باشد ، نه تنها با بازیکنی با بازوبند زرد !
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها