کد خبر: ۸۶۶۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
ایرنا در گزارشی مفصل به تمایل رسانه های اسپانیایی به بازگرداندن جوادنکونام به پمپلونا پرداخته است. با توجه به مشکلات مالی استقلال این اتفاق چقدر ممکن است؟
Javad nekounam
ok
سایت گل - روزنامه ˈنوتیسیاس د ناواراˈ چاپ شهر ˈپامپلوناˈ  در گزارشی نوشت: حالا، این ایرانی از باشگاه ما رفته است و وسط زمین در غیاب او هر بار تغییری تازه ایجاد می شود. او قطعه ای اجتناب ناپذیر در این منطقه بازی در طول سال های اخیر بود.
این روزنامه در خبری تایید نشده نوشته است که از یک سو اوساسونا هنوز هیچ پولی از باشگاه استقلال نگرفته و از سوی دیگر جستجو برای یافتن جانشین نکونام به نتیجه نرسیده است.
این درخالی است که جوادنکونام با گلزنی در بازی حساس مقابل کره در فوتبال ایران به اوج بازگشته است. او بعد از تحمل ماهها فشار با این گل پاسخ انتقادات را داد.

** اصرار نکونام برای بازگشت به ایران

به گزارش گل  روزنامه ˈنوتیسیاس د ناواراˈ  مدعی شده است، اگرچه طبق قرارداد اوساسونا با نکونام، مبلغ فسخ آن و صدور رضایتنامه برای این بازیکن ایرانی دو و نیم میلیون یورو بوده، اما باشگاه درقبال آن چیزی دریافت نکرده است.


نکونام  گرانترین بازیکن اوساسونا به شمار می رفته و  یکی از دلایلی که مسئولان باشگاه، مخالفت زیادی با ماندن او نکردند، همین حقوق بالا و مخالفت نکونام با کاهش آن بوده است.
به نوشته این روزنامه، خروج نکونام باعث شد باشگاه اوساسونا در مجموع بخش عمده ای از حقوقی را که باید به او می پرداخت، پس انداز کند، اما دلیل دیگر، اصرار این بازیکن ایرانی برای بازگشت به کشورش بیان شده است.
به نوشته نوتیسیاس د ناوارا، میزان حقوق دریافتی نکونام در اوساسونا با کیفیت کارش مطابقت نداشت، زیرا با وجود آنکه او بازیکن ارزنده ای به حساب می آمد و بهترین دریافتی را در باشگاه داشت، سطح بازی اش برخی اوقات مقبول مسئولان تیم نبود.
براساس این گزارش، باشگاه استقلال نیز پیشنهاد خوبی به نکونام داده بود و او اصرار داشت که دیگر نمی خواهد در شهر پامپلونا و باشگاه اوساسونا بماند، در حالی که هنوز زمان زیادی تا پایان قرارداد او تا سال 2013 باقی مانده بود.


** سرگیجه در پست هافبک دفاعی

 خروج نکونام به دلیل جایگاهی که او در بازی داشت، یک خلا مهم در تیم ایجاد کرد و موجب شد مسئولان اوساسونا برای یافتن جایگزین او به زحمت بیفتند.ˈ
 در حالی که در فصلهای گذشته، نکونام و پونیال، زوجی تقریبا غیرقابل تغییر در این منطقه بودند، مندیلیبار سرمربی اوساسونا در چهار دیدار هفته های نخست لالیگای امسال، سه زوج مختلف را به جای آنها بکار گرفته ولی به نتیجه نرسیده است. ˈ
 ستون نویس این روزنامه اسپانیایی می نویسد: حالا ، این ایرانی از باشگاه ما رفته است و وسط زمین در غیاب او هر بار تغییری تازه می کند. او قطعه ای اجتناب ناپذیر در این منطقه بازی در طول سالهای اخیر بود.ˈ
مندیلیبار سرمربی اوساسونا برای یافتن جایگزین نکونام مجبور شد در بازارها به جست وجو بپردازد و خاوی فوئگو را پیدا کرد اما بعد از مذاکراتی شکنجه بار باشگاه رایو وایکانو تغییر عقیده داد و قرمزپوشان اوساسونا ناچار شدند روی گزینه های دیگری فکر کنند. آنها سرانجام به عنان غنایی، بازیکن شالکه 04 رسیدند اما چون فصل آغاز شده بود مندیلیبار مجبور شد با لوئه و پونیال کار خود را شروع کند. سپس، لامح جایگزین او شد، بعد، روبرتو تورس به میدان رفت و تغییرات همچنان ادامه دارد.ˈ
 با این حال اما به نظر نمی رسد شماره شش تیم ملی ایران شانسی برای بازگشت داشته باشد، اگرچه مشکلات مالی استقلال به شدت او را عذاب داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها